הונגצ'י סדרה 7
צילום: יואב פולס

הונגצ'י סדרה 7 - סדאן וקרוסאובר החל מ 200.0 / 230.0 אש"ח

סמלת השיקה את סדרה 7 של הונגצ'י עם EH7 סדאן חשמלית החל מ - 200.0 אש"ח ו EHS7 קרוסאובר חשמלי במחיר של החל מ - 230.0 אש"ח. שתיהן עם איבזור נדיב וטווח נסיעה מרשים. 

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי הונגצ'י לישראל השיקה את סדרה 7 של היצרן עם שני דגמים – סדאן וקרוסאובר.

הונגצ'י המשווק בישראל מזה כמעט שלוש שנים מכר רק את הקרוסאובר היוקרתי ה EHS9 עם למעלה מ - 200 יחידות שעלו בין 400.0 אש"ח ל 500.0 אש"ח והותירו את המותג נישתי משהו לשוק מצומצם.

הונגצ'י הוא מותג הפרימיום של FAW מהיצרני המכוניות הגדולים בסין, עם למעלה מ 3,300,000 כלי רכב שיוצרו ב - 2024. מותג הונגצ'י HONGQI שהמשמעות שלו היא 'דגל אדום', לא פחות, עם כל ההשלכות של המשמעות עם התרבות והעם בסין.

עתה השיקה סמלת את ה - EH7 הסדאן וה - EHS7 הקרוסאובר, עם נתונים בסיסיים מצוינים ומחירים אטרקטיביים שיביאו להכפלה משמעותית של מכירות המותג בישראל.


דגם ה EH7 הוא סדאן חשמלי גדול, עם אורך כולל של 4.98 מטר, רוחב של 1.915 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר. ל - EH7 שלוש רמות גימור, שתיים מהן עם הנעה אחורית, והפרפורמנס עם הנעה כפולה. דגם הכניסה CORE עם הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק של 340 כ"ס, ומומנט של 45.9 קג"מ. ל CORE סוללה בקיבולת 85Kwh וטווח מוצהר בתקן WLTP של 510 ק"מ. הדגם הבא, הוא ה - Long Range עם אותו מנוע, אך הסוללה כבר גדולה יותר משמעותית בקיבולת של 111Kwh, בהתאם הטווח המוצהר עומד על 655 ק"מ (WLTP). הדגם הבכיר הוא הפרפורמנס עם הסוללה הגדולה אך עם שני מנועים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 610 כ"ס ( שירד לכם טוב בגרון, שש מאות ועשרה כוחות סוס על סדאן משפחתית) ומומנט של 77.1 קג"מ. הטווח מעט נמוך יותר עם 640 ק"מ. הביצועים בהתאם, עם נתוני 0 ל- 100 של 6.2 שניות ל CORE, 5.8 שניות ל -  Long Range ו - 3.5 שניות בפרפורמנס. המהירות המירבית בשלושת הדגמים עומדת על 190 קמ"ש.

שלושת הדגמים נטענים בטעינת AC איטית בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של 250Kw.

כמצופה, האיבזור מקיף וכולל גג פנורמי, עדכוני OTA, מולטימדיה בגודל 15.5'' (אפל קארפליי יהיה בסוף הרבעון, ומעט לאחר מכן גם אנדרואיד אוטו), מושבים קדמיים חשמליים, אפליקציה, חניה אוטומטית כבר ברמת הכניסה. תופינים נוספים מתקבלים ברמות האיבזור הבאות.  

בהיבטי בטיחות מצויידים שלושת הדגמים בסט שלם של מערכות בטיחות אקטיביות, ובהתאמה ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.

האחריות הכוללת לרכב עומדת על חמש שנים או 150,000 ק"מ, והאחריות על הסוללה עומדת על שמונה שנים או 160,000 ק"מ.

המחירים מפתיעים והם רלוונטיים למשלוח הראשון המונה כמה מאות יחידות, עם 200.0 אש"ח לדגם ה CORE, 230.0 אש"ח לדגם ה Long Range ו 270.0 אש"ח לפרפורמנס.


הדגם השני שהושק הוא ה EHS7 הקרוסאובר החשמלי של הונגצ'י, גם הוא עם אותן שלוש רמות גימור Core, Long Range, ו Performance.

המימדים גדולים באופן לא מפתיע, עם אורך כולל של 4.925 מטר, בסיס גלגלים של 3.0 מטר, רוחב של 1.95 מטר וגובה של 1.68 מטר. 

דגם הכניסה ה - Core עם אותו מנוע, הנעה אחורית, ואותה סוללה כמו של אחיו הסדאן (340 כ"ס, 45.9 קג"מ, 85Kwh)  וטווח של 475 ק"מ WLTP. דגם ה - Long Range גם הוא עם אותם נתונים טכניים של אחיו הסדאני (340 כ"ס, 45.9 קג"מ, 111Kwh) וטווח של 600 ק"מ WLTP. גם הפרפורמנס עם אותם נתוני הנעה כמו של הסדאן המקבילה (שני מנועים, הנעה כפולה, 610 כ"ס, 45.9 קג"מ, 111Kwh) וטווח של 540 ק"מ.

התאוצות מעמידה ל – 100 קמ"ש הן 6.5 שניות, 6.3 שניות ו – 3.9 שניות.

נתוני הטעינה זהים 11Kw / 250Kw.

המחירים ל EHS7 (כאמור למאות היחידות הראשונות שכבר נמצאות בישראל) מתחילים ב - 230.0 אש"ח ל - Core, 260.0 אש"ח ל - Long Range, ו – 290.0 אש"ח לפרפורמנס.

האחריות זהה לזו של סדאן.


התרשמות מהמכוניות באולם התצוגה בהחלט משאירה טעם של 'עוד'. ראשית, העיצוב בהחלט נאה, ומהווה שיפור ניכר מה EHS9 המוחצן מדי.

תא הנוסעים מרווח למדי, וכאשר מכוונים את המושבים הקדמיים ועוברים למושב האחורי מתקבל מרווח מעולה לנוסעים. האיבזור מרשים מאוד, ותהיה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט.

מבטיח לחזור לדווח אחרי מבחן ממצה לשני הדגמים.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה