צ'רי אריזו 8 - שוברת שוק
הצ'רי אריזו 8 פלאג אין מאיימת על כל קטגוריית המשפחתיות עם טווח חשמלי טהור של כ 100 ק"מ, מרווח פנים עדיף והספק משולב של 347 כ"ס במשפחתית סטנדרטית. בנוסף היא נהנית מהטבת שווי שימוש שמביאה אותה לשווי שימוש הנמוך במאות שקלים משל מתחרותיה.
אהבנו:
מרווח פנימי, ביצועים, חסכון, מחיר, עיצוב
פחות אהבנו: ממשק משתמש, התנהגות מערכות הבטיחות האקטיביות
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
אחת המכוניות המסקרנות ביותר שנחתו כאן בשנה האחרונה היא הצ'רי אריזו 8, משפחתית מרווחת בתצורת פלאג אין הייבריד. יש מספר סיבות בגללן הצ'רי אריזו 8 מסקרנת כל-כך. בסיס הגלגלים שלה גדול בחמישה עד עשרה ס"מ מהמשפחתיות המתחרות לה. היא בתצורת פלאג אין הייבריד, לא משהו שלא ראינו עד היום בשוק, רק שהאריזו 8 מגיעה עם 347 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. את זה עוד לא ראינו. והסיבה האחרונה היא המחיר, האריזו 8 מתומחרת בדומה לסביבת התחרות שלה מהמשפחתיות המוכרות. עם זאת, אני כבר יכול לומר שלא הכל מושלם, ואני אנסה לפרק את החידה של האריזו 8. למי שאין לו כח לגלול לסוף המבחן, אני יכול כבר עתה לומר – רכב ראוי בהחלט.
עוד לפני שנצלול לעומק האריזו 8, נתעכב לרגע על התצורה של הפלאג אין הייבריד - PHEV. אנחנו מכירים כלי רכב עם מנוע בנזין או דיזל, מכירים מכוניות היברידיות המשלבות מנוע חשמלי קטן עם סוללה קטנה המאפשר נסיעה בעיקר חסכון בדלק בתוך העיר. אנחנו כמובן מכירים כלי רכב חשמליים שיש להם רק מנוע חשמלי וסוללה גדולה. תצורת הפלאג אין הייבריד PHEV מנסה לשלב את הטוב בין העולמות החשמליים לעולמות ההיברידיים. לרכב פלאג אין הייבריד סוללה גדולה יחסית בהשוואה לרכב היברידי, אולם קטנה משמעותית מסוללה של רכב חשמלי. את הסוללה ניתן להטעין ממקור מתח חיצוני (כלומר עמדת טעינה או כבל טעינה). לרכב PHEV מנוע חשמלי חזק יחסית וכשהוא ניזון מהחשמל בסוללה, הרכב יכול לנסוע רק באמצעות החשמל לאורך כמה עשרות ק"מ. כלומר למרבית הנסיעות היומיות שלנו אנחנו נשתמש בחשמל, ואם נידרש לנסיעה ארוכה יכנס לפעולה מנוע הבנזין שגם יניע את הרכב, וגם יטעין את הסוללה.
נחזור לאריזו 8, נתחיל בעיצוב, במבט ראשון האריזו 8 מאוד מרשימה. גם במבט שני. גם בשלישי. לא מדובר בעיצוב פורץ דרך אלא בעיצוב שכבר ראינו דומים לו, והוא עדיין בסדר גמור. חזית עם סבכה גדולה (שהיה מי שהמבנה הזכיר לו לקסוס), יחידות תאורה משולבות לד, מכסה מנוע עם קווי עיצוב עדינים. חישוקי סגסוגת נאים בגודל 18'', פסי עיצוב על דופן הרכב, אחד מתחיל מהפנס הקדמי עד אמצע הדלת הקדמית, השני מתחתיו מתחיל ממרכז הכנף הקדמית, ונמתח לאורך כל הרכב עד יחידת התאורה האחורית. מסגרת כרום עדינה מסביב לחלונות, ועוד אחד עדין בסף התחתון של הרכב. הצללית נראית כאילו יש דלת חמישית הנפתחת עם החלון, אולם בפועל מדובר בדלת תא מטען רגילה וצרה משהו. יחידות תאורה אחוריות עם פס לד אדום הנמתח לרוחב כל הרכב, וכיתוב CHERY בולט אבל לא מוגזם.
תא הנוסעים נאה, עם טוויסטים שמגיעים מרכבי יוקרה, כמו לדוגמא מתגי השליטה על המושבים החשמליים ממוקמים בדלתות. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3'', ולצידו במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. קונסולה מרכזית רחבה בין הנהג לנוסע, ועליה ידית הילוכים נאה, מתקן כוסות עם כיסוי, ותא איחסון גדול עם מכסה בין המושבים הקדמיים.
מושב הנהג נוח ומאים לשימושים כרכב חשמלי. המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים חריג גם הוא של 2.77 מטר, בהשוואה למשפחתיות המתחרות להן בסיס גלגלים שבין 2.67 ל 2.72 מטר. לאריזו כאמור בסיס גלגלים גדול משמעותית, וכל הס"מ העודפים הללו מתייצבים לטובת היושבים מאחור.
הכניסה וההתנעה קילס מלא, ללא מתג התנעה. נכנסת – הרכב מונע. אין מתג למעצור היד, ואין דרך לשחרר אותו ידנית.
- קרסו רוכשת את מטרו מוטור: מה השווי וכמה זה יעזור לקרסו?
- XPeng מגדילה מכירות בעולם – ומה קורה בישראל?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
על הצד הטכני המסקרן אחראים שני מנועים, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, הספק של 143 כ"ס ומומנט של 21.5 קג"מ. למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ביחד, ההספק המשולב נשל שני המנועים יחד עומד על 347 כ"ס ו 52.5 קג"מ, נתון חריג מאוד לרכב משפחתי. לשם השוואה, קורולה, אלנטרה, אוקטביה – שלוש משפחתיות מצוינות נהנות מהספקים של בין 140 כ"ס ל – 150 כ"ס. לאריזו 8 הספק חזק פי 2.5 לעומתן. בהתאם, גם הביצועים של האריזו 8 טובים יותר עם תאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב 7.8 שניות, ומהירות מירבית של 185 קמ"ש.
לאריזו 8 סוללה בקיבולת 18.3Kwh המספיקה ל 105 ק"מ רשמיים. ניתן לטעון את הרכב בטעינת AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.
תחילת נהיגה באריזו 8 והרכב שהגיע טעון במלואו משתמש רק במנוע החשמלי, והתחושה היא של רכב חשמלי לכל דבר ועניין. הנתונים השונים על צג לוח מחוונים מראים רק נתוני צריכת חשמל, וצריכת דלק – 0. כרכב משפחתי האריזו 8 נוח למדי, לא חריג לטובה או לרעה מעדר המשפחתיות המתחרות. אם תתעלמו ממהות הקיום הבסיסי של דבר שנקרא 'פסי האטה', המתלים יזכירו לכם בחבטה קלה כי נסעתם מהר מדי, בעיקר זה האחורי. אני סבור שעם יותר משקל מאחור התופעה תהיה פחות מורגשת, אבל אז יהיו לכם שלושה ילדים מקיאים ברכב, שזה בעיה אחרת. בקיצור – פסי האטה עוברים לאט. עם 347 כ"ס ו 52.5 קג"מ הייתם מצפים לביצועים חמים פלוס פלוס, וזה לא המצב. בתאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, זריז מאוד, אבל לא משהו לרוץ לספק לחבר'ה. זה גם לא מרגיש בנהיגה כמו 347 כ"ס שהיית מצפה שיטיסו את האריזו בכל רגע נתון. עם זאת, לטובת שמירה על רשיון הנהיגה שלהם, כדאי מאוד שתשימו לב לנתון המהירות כי לחיצה נחושה על דוושת התאוצה לטובת עקיפה או האצה, ואתם תמצאו את עצמכם בצד עם הסברים לאנשי משטרת התנועה, ואני לא חושב שהתירוץ "אחי, יש כאן 347 כ"ס, לא שמתי לב" יעזור לכם. לחובת ההתנהגות של האריזו 8 אציין את ההתערבות המאוד אגרסיבית של מערכות הבטיחות האקטיביות בהגה, ברמה שלא מאפשרת נהיגה עם המערכות פעילות.
סה"כ האריזו 8 מתנהגת באופן צפוי למדי, עם אחיזת כביש טובה וראויה, ויכולה לתת פייט לכל המשפחתיות האחרות. לחובת האריזו 8 אני יכול לציין את ממשק המשתמש הלא מוצלח שמחייב אותך ליותר מדי לחיצות והסחות דעת כדי לבטל את אותן מערכות בטיחות אקטיביות. זה פשוט לא מספיק טוב, וניתן לשפר את הממשק בקלות.
נושא צריכת הדלק הוא בעייתי מאוד ברכבי פלאג אין. איך למדוד? כשהרכב טעון? זה לא אמיתי. כשהסוללה ריקה לחלוטין? זה לא אמיתי לצד השני. בפועל הסוללה הספיקה לכ – 95 ק"מ, מאוד תלוי בנהיגה שלכם, ולאחר מכן הרכב הפך להיות היברידי. כאן חשוב לציין כי הסוללה לא התרוקנה ל – 0, אלא שמרה על טעינה שבין 15% ל – 20% כשאת הרגעים בהם מנוע הבנזין עובד מחשב הרכב מחלק את הכח הן לגלגלים והן להטעין את הסוללה. גם הנתונים המוצגים מאוד מקשים להבין בדיוק את צריכת הדלק של האריזו 8. רשמית בצ'רי טוענים לצריכת בנזין של 5.3 ליטר ל – 100 ק"מ שהם כ 18.8 ק"מ לליטר. כאשר הבאתי את הסוללה למינימום, ואילצתי את מנוע הבנזין להיכנס לפעולה, התקבלה צריכת דלק של כ – 19.6 ק"מ לליטר. בחיי היומיום, אני סבור שלא תהיה בעיה לקבל מהאריזו 8 מעל ל 20 ק"מ לליטר ללא טעינת הרכב, ועם טעינה, כניסה לתחנת דלק תהיה משימה של אחת לכמה חודשים.
בתחום הבטיחות האירוז עם סט מערכות בטיחות מקוריות אקטיביות המזכות אותה בציון איבזור בטיחות 7, עדיין ללא מבחן בטיחות מערבי. אני משער כי דווקא ה Ancap האוסטרלי יהיה זה שיפרסם ראשון מבחן לאריזו 8, ואני מבטיח לדווח.
האריזו 8 משווקת בשתי רמות גימור. דגם הכניסה, קומפורט, משווק במחיר של 176.0 אש"ח, ואילו דגם הנובל המפואר יותר כבר עולה 182.0 אש"ח. שווי השימוש של האריזו 8 נהנה מההטבה השמורה לרכבי פלאג אין, ובהתאם מתקבל שווי שימוש של כ 3250 ש"ח לדגם הקומפורט, וכ - 3400 ש"ח לדגם הנובל.
התחרות לאריזו 8 מגיעה מהמשפחתיות המובילות המוכרות אותן כבר הזכרתי, הטויוטה קורולה ההיברידית שמחירה מתחיל ב 169.0 אש"ח, יונדאי אלנטרה היברידית שמחירה מתחיל ב 170.0 אש"ח, והסקודה אוקטביה 1.5 שמחירה מתחיל ב 165.0 אש"ח. שלושתן מכוניות מצוינות וראויות, עם הבדלים כאלה ואחרים, ואליהן מצטרפת עתה האריזו 8 עם חבילה מאוד מאוד מסקרנת, וביצועים ומרווח פנימי עדיפים.
ציון מסכם:
צ'רי אריזו 8 | |
נוחות | 4 |
דינמיות / שטח | 5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.2 |
תמורה למחיר VFM | 5 |
ממוצע | 4.6 |
- 1.נראית כמו מכונית מלפני 15 שנה (ל"ת)אנונימי 04/02/2025 15:26הגב לתגובה זו