קיה קרניבל EXקיה קרניבל EX

קיה קרניבל - מוביל נוסעים משובח

הקיה קרניבל הוא ממובילי הנוסעים היעודיים הטובים ביותר. לזכותו תא נוסעים מפנק, מנוע משובח, ועיצוב שמוכיח שוואן יכול להיות נחשק

יתרונות: שימושיות, מנוע, תא מטען גם כשכל המושבים פתוחים

חסרונות: מחיר, צריכת דלק

ציון מסכם 4.3 בסולם פולס

 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה קיה קרניבל

הקרניבל של קיה שהוצג לראשונה בשנת 1998 הוא התשובה של קיה לצורך במוביל נוסעים משפחתי ושימושי, מבלי לגלוש לקטגוריית הוואנים. בעוד שהדור הראשון היה רכב בינוני, הדור השני שהוצג ב 2005 כבר הציג שיפור משמעותי. הדור השלישי הוצג בשנת 2014 כבר קנה את מקומו כאחד מהמוצלחים בקטגוריה ובשנת 2020 הושק הדור הרביעי. למבחן היום מתייצב הקרניבל החדש שהוא מתיחת פנים משמעותית של הדור הרביעי, כאשר מתיחת הפנים היא גם חיצונית וגם בתא הנוסעים.

הקרניבל של קיה משווק בישראל מתחילת שנות ה 2000, וצבר לעצמו לא מעט אוהדים. בשנת 2023 נמכרו בישראל 643 יחידות מהקרניבל, ובשנת 2024 הצטרפו אליהן עוד 447 יחידות, מרבית ביבוא סדיר על ידי היבואן הרשמי טלקאר. למעשה בכל רגע נתון יש לקרניבל עודף ביקוש על פני מה שהיבואן מצליח להביא, ואם היו לו עוד כמה מאות יחידות, גם הן היו נמכרות עוד בעודן על האניה בדרך לישראל.

עיצוב פנימי וחיצוני

העיצוב החיצוני של הקרניבל מוכיח כי ניתן לעצב מיניוואן שגם יהיה נאה ונחשק ( אפשר גם לראות את הקיה EV9) וגם שימושי.

מתיחת הפנים שלה קרניבל מיישרת קו עיצובי עם כלל רכבי הקבוצה, לרבות חזית נאה עם יחידות תאורה ראשיות אנכיות, ופס לד מתוחכם המקיף את יחידת התאורה מבחוץ ומלמעלה. מבט מהצד מציג את הצללית המוכרת של הקרניבל, כלומר אוטו גדול וארוך, כאשר בקיה 'שברו' את המראה עם קורה C מוכספת עם ריקועים, וחישוקי 17'' נאים. מאחור העיצוב 'מתכתב' עם זה הקדמי, ומשלב יחידות תאורה אנכיות ופס לד הנמתח משני הצדדים לכיוון מרכז הרכב. התוצאה הסופית כאמור נאה למדי.

            קיה קרניבל 2025. צילום יואב פולס. 


גם פנים הרכב עבר עדכון והתאמה לעיצוב הפנימי של רכבי קיה (ויונדאי החולקים פלטפורמות).

רכב המבחן ברמת איבזור EX כולל צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומסך מולטימדיה בגודל זהה. כמובן עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפלל קארפליי. מול הנהג הגה גדול עם מתגי הפעלה למולטימדה, לתצוגת לוח המחוונים ולבקרת השיוט האדפטיבית. בין הנהג לנוסע קונסולה רכבה עם מוט הילוכים גדול , משטח הטענה אלחוטי, מחזיק כוסות ותא איחסון גדול. הכל אינטואיטיבי ו'נופל ליד' בדיוק כפי שצריך. מושב הנהג מצוין והולם את אופי הנהיגה הצפוי בקרניבל.

כל הכותרות

הסיפור הגדול הוא מאחור, עם שתי שורות מושבים 3 + 3, כלומר נהג + 7 נוסעים (אם מישהו קורא לנהג הקרניבל 'שלגיה' זה על אחריותו בלבד.) השורה השניה נעה על מסילה בתצורה של 2+1, לטובת התאמת המרווח ליושבים בחלק האחורי. את משענת המושב האמצעי ניתן להשכיב לטובת קבלת משטח עליו ניתן להניח חפצים או לחתל תינוק. שורת המושבים השלישית פחות מרווחת למבוגרים, אבל ילדים כולל כאלה בגיל ההתבגרות ימצאו בה מקום ראוי.

            קיה קרניבל - שורה שניה. צילום יואב פולס 

עוד נכון לציין שתי דלתות הזזה החשמליות, וכן דלת אחורית חשמלי, המסתירה מאחוריה הפתעה. עם הפתיחה מתגלה תא מטען עצום ועמוק מאוד בנפח 627 ליטר, זאת כאשר כל המושבים פתוחים. בעת קיפול שורת המושבים השלישית הם נכנסים לתוך החלל העמוק שבתחתית הקרניבל, ויוצרים משטח הטענה עם רצפה שטוחה בנפח 1665 ליטר. אם גם זה לא מספיק, ניתן לקפל גם את שורת המושבים השניה, ולקבל נפח הטענה מסחרי לחלוטין של 2827 ליטר.


מנועים והרבה כח

הקרניבל מגיע עם שתי צורות הנעה, מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר בתצורת V6 או מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המשולב עם הנעה היברידית. מנוע ה V6 בדגמי ה LX וה EX מפיק 291 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ, ואילו הדגם ההיברידי מפיק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ ומשולב עם מנוע חשמלי המפיק 73 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספק המשולב לדגם זה עומד על 245 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ. אנחנו כאמור עם ה EX ונהנים מקרוב ל 300 כ"ס צוהלים. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.

הקרניבל העדכני זריז למדי בנסיעה, ברמה מפתיעה במקצת. אם נזכרים שיש כאן קרוב ל 300 כ"ס ו 36 קג"מ אזי לא אמורים להיות מופתעים מקצב צבירת המהירות של הקרניבל. נוחות הנסיעה טובה למרות קשיחות יחסית כאשר הרכב ריק מנוסעים למעט הנהג. אין ספק שהוספה של מספר נוסעים היתה משפרת משמעותית את נוחות הנסיעה, ועדיין מדובר ברכב נוח ונעים.

            קיה קרניבל - סביבת נהג. צילום יואב פולס

יציאה אגרסיבית מעמידה או האצה חזקה תוך כדי נסיעה, מביאות עימן לא מעט רעשי מנוע, וניתן היה לטעמי לבודד את תא המנוע מעט יותר, אבל נכון לציין כי זו ביקורת מינורית, שכן לאחר ההגעה למהירות הרצויה מדובר ברכב שקל למדי, גם אם לא 'שקט רכב חשמלי'.

בסה"כ הנהיגה והנסיעה בקרניבל העדכני מוכיחים כי גם מוביל נוסעים ייעודי יכול להיות גם רכב כביש מצויין, אם יודעים לכייל שלדה ומתלים.

תנועה עירונית וחניות צפופות מאתגרות מעט שכן האורך הכולל של הקרניבל עומד על מעל 5.15 מטר, והרוחב קרוב מאוד ל 2.0 מטר.

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הקרניבל עומדת על 8.9 ק"מ לליטר, לא בתקן WLTP. צריכת הדלק בפועל של הקרניבל תלויה כמו תמיד במשקל רגל ימין של הנהג. נהיגה רגילה בקרניבל תביא אתכם לצריכה של כ - 9 ק"מ לליטר, זה אחרי שנרגעתם מהכיף שבלחיצה על מנוע V6 עם 291 כ"ס, שהרי אי אפשר לנהוג כל הזמן בצורה אגרסיבית שכזו. לעומת זאת, אם תחליטו להיות רגועים על הכביש ועל דוושת הגז, הקרניבל יכול לתגמל אתם בצריכת דלק של מעל 14 ק"מ לליטר. ההחלטה ברגלכם.

בתחום הבטיחות מצוייד הקרניבל במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, לרבות שמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הדור הרביעי של הקרניבל לא נבחן על ידי ה EuroNcap, אבל כרכב המיועד לציבור בארה"ב הוא נבחן על ידי ה IIHS המחמיר האמריקאי, ולמעט באירוע של פגיעת צד, הוא קיבל ציונים גבוהים. פגיעת צד משמעותית בקרניבל הניבה ציון נמוך.

            קיה קרניבל - אחור. צילום יואב פולס


מחיר ותחרות

הקרניבל משווק כאמור בפתיח בשלוש גירסאות. גירסת הכניסה ה LX משווקת במחיר של 299.0 אש"ח. רכב המבחן ברמת איבזור EX משווק במחיר של 320.0 אש"ח, ואילו ה 1.6 טורבו היברידי משווק במחיר של 340.0 אש"ח. על אף שהייתי שמח לשני קליקים למטה בעניין המחיר (270 / 290 / 310), עדיין מדובר במוביל נוסעים מצויין וראוי.

התחרות של הקרניבל לא נמצאת בקרוסאוברים של שבעה מקומות כמו הקודיאק / אקסטרייל, אלא מוואנים בגודל מלא כמו הטויוטה היילנדר שמחירה מתחיל ב 340.0 אש"ח ונהנית מהנעה חסכונית ויעילה, או שברולט טראוורס המשווקת במחירים שבין 340.0 אש"ח עד 400.0 אש"ח.

 

ציון מסכם:

 

קיה קרניבל

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

4

איבזור

4.5

בטיחות

4

עיצוב

4.5

תמורה למחיר VFM

4

ממוצע

4.3

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוגב 10/02/2025 22:15
    הגב לתגובה זו
    שברולט טראוורס מחירו החל מ250 אלף שח חדש מהיבואן