טסלה Y   (טסלה)
צילום: טסלה Y (טסלה)

האם טסלה וניסאן בדרך לשת"פ גדול?

דיווחים על שת"פ בין שתי החברוות הזניקקו את מניית ניסאןן, אבל הדררך מאווד ארררוכה והסיכויים נרראים נמוכים

עמית בר |
נושאים בכתבה טסלה ניסאן

דיווחים מהיממה האחרורנה מדברים על אפשרות לשיתוף פעולה בין טסלה לניסאן, שבמסגרתו טסלה תשקיע בניסאן היפנית ותרכוש חלק מפעילות הייצור של ניסאן בארצות הברית. הדיווחים הלא רשמיים האלו הביאו לעלייה במניית ניסאן, אבל ייתכן מאוד שהחגיגה מוקדמת. אומנם יש יתרונות בחיבור שכזה, אבל טסלה צריכה קווי ייצור אחרים, מודרניים ועתידיים ולא את מערכות הייצור של ניסאן. זו הסיבה העיקרית לכך שנראה שעסקה כזו לא תצא אל הפועל, אבל בסופו של דבר הכל ענייןן של מחיר - במחירר נמווך אולי טסלה תמצא איך לייצר ערך מפעילות הייצור של ניסאן. 


יתרונות פוטנציאליים לשיתוף הפעולה:


הרחבת כושר הייצור של טסלה בארה"ב: ניסאן מפעילה מפעלים גדולים בטנסי ובמיסיסיפי, עם יכולת ייצור של עד מיליון כלי רכב בשנה. עם זאת, ניצול היכולת הנוכחית נמוך, וטסלה עשויה להשתמש במתקנים אלה להגדלת הייצור שלה ללא הצורך בבניית מפעלים חדשים. נכון, אלו קווי יצור שידרשו התאמה גדולה, אבל זה בהחלט אפשרי.


חיזוק מעמדה של ניסאן בשוק הרכב החשמלי: שיתוף פעולה עם טסלה יכול לסייע לניסאן להאיץ את המעבר שלה לרכבים חשמליים, תוך ניצול הטכנולוגיה והניסיון של טסלה בתחום.


אתגרים ושיקולים נגדיים:


הבדלים בטכנולוגיות הייצור: טסלה ידועה בשיטות ייצור ייחודיות, כולל שימוש נרחב ברובוטיקה ותהליכי "Gigacasting". התאמת המפעלים של ניסאן לטכנולוגיות אלו עשויה להיות מורכבת ויקרה.


שיקולים אסטרטגיים של ניסאן: ניסאן עשויה לחשוש מאובדן שליטה על מתקני הייצור שלה בארה"ב, מה שעלול להשפיע על האסטרטגיה העסקית והעצמאות התפעולית שלה.


בנוסף, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הצהיר כי המפעלים של טסלה מתוכננים באופן ייחודי, ורמז כי השתלבות במפעלים קיימים עשויה לא להתאים לאסטרטגיית הייצור של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה