
פוינטר NOK - נסיון ל'נוק אאוט' לגנבי הרכב
חברת 'פוינטר' העוסקת במניעה ואיתור בתחום גניבות הרכב פיתחה את מערכת 'פוינטר NOK' העושה שימוש במתגי הרכב המקוריים ליצירת רצף הפקודות המאפשר את התנעת הרכב.
26.16 שניות, זה הזמן שלקח לשני גנבי רכב לגנוב את הרכב המצולם, בשבת בבוקר, לאור יום.
המאבק הבלתי פוסק בין גנבי רכב לבין מערכות האיתור והסיכול מקבל טוויסטים מעניינים, ומעלה פתרונות יצירתיים.
גניבות כלי רכב הן מכת מדינה, שהיתה חייבת להיות מוגדרת כטרור כלכלי מובהק. המספרים מפחידים ומאיימים. מעל 22000 גניבות כלי רכב בשנת 2024, גידול של 20% בהשוואה ל 2023, וגידול של 80% מנתוני 2021, מ - 12,260 אירועים ל – 22,165 אירועים ב - 2024. אלו נתוני חברות הביטוח, ואליהם יש לצרף את נתוני חברות הליסינג שלרוב לא מבטחות את כלי הרכב בביטוח מקיף, ולכן המספרים גבוהים בהרבה. גם כותב שורות אלו נפל קורבן לגניבת רכב ב - 2024, אירוע שסיומו היה חיובי הודות לחברת האיתור, משטרת ישראל ואלת המזל שהיתה פנויה יחסית באותו היום.
- הרכבים הכי נגנבים בארץ ולמה פוינטר מעלה את המחירים?
- גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב; למרות המלחמה - זינוק באזור הצפון
מדינת ישראל צריכה להכריז על פעילות פלילית של גניבות רכב כטרור, ולפעול בהתאם. המרחק בין גניבת רכב אלימה לבין טרור פח"ע הוא קצר ביותר, ורשויות הבטחון חייבות להתעורר.
חברות האיתור והמניעה מפעילות מערך מו"פ גדול על מנת לעכב ולמנוע את גניבות כלי הרכב, והפיתוח האחרון בתחום הוא פוינטר NOK.
מדובר במערכת אשר מחליפה את הקודנית המוכרת, ומשתמשת בכפתורים המקוריים של הרכב חלף מתגי הקודנית. המערכת 'מאזינה' לתקשורת העובדת במחשבי הרכב ובהינתן רצף הקשות מתאים משחררת את הרכב להתנעה. המערכת רק מאזינה לתשדורת, ולא משדרת חזרה לרכב כך שלא ניתן באמצעותה לפרוץ למחשב הרכב ולהשתלט עליו. כאשר המערכת מזה את רצף ההקשות הנכון היא משחררת את העלוקה הקיימת גם היום ומאפשרת התנעה של הרכב.
כל הכותרות
- טסלה מאבדת גובה בשוק הסיני - האם זה רמז לבאות?
- בקרוב: מלכודות המהירות החדשות של המשטרה; היקף הדוחות יעלה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
רצף ההקשות יכול להיקבע על כל כפתור ברכב – מתגים של חלונות החשמל, מושב נהג חשמלי, מתגים על ההגה ועוד.
את המערכת ניתן לקבוע כמובן גם ל'מצב שירות' על מנת שכשהרכב נכנס למוסך לטיפול, הרצף האמיתי יישאר חסוי.
בשלב הראשון פעלה פוינטר יחד עם ג'נסיס לטובת הטמעה של המערכת בדגמי ג'נסיס החדשים, כך שאת הקודנית המסורתית מחליפים המתגים בחלק הימני של ההגה. המיגון המתקדם החדש מותקן כבר במתקני היבואניות, כך שהלקוח יקבל אותו עם הרכב בדומה לקבלת רכב עם מערכת מיגון כפיש היה בעבר.
עלויות המערכות זהות לעלויות המערכות הנוכחיות, והן חוסכות את הצורך בהתקנת קודניות, קידוח חורים להעברת כבלית חשמל ועוד.
בה בעת אני קורא לרשויות להתחיל להתייחס לאירועי גניבת כלי הרכב כאירועי פח"ע, גם כאשר יש סייענים ישראלים יהודים המשתפים פעולה עם כנופיות גנבי הרכב משטחי הרש"פ, לרבות שינוי הוראות פתיחה באש.