סופרבוס; קרדיט: רונן טופלברגסופרבוס; קרדיט: רונן טופלברג

בתמורה ל-2.5 מיליארד שקל - סופרבוס תפעיל את קווי דרום גוש דן

החברה תפעיל קווים מחולון וראשון לציון לתל אביב וערים נוספות, קווים שבמשך עשרות שנים הופעלו על ידי אגד ודן; סופרבוס תתפעל את הקווים בעזרת 430 אוטבוסים חשמליים; תדירות הנסיעה באזורי המכרז צפויה לגדול במעל 10%

רוי שיינמן | (1)

חברת סופרבוס זכתה במכרז של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להפעלת התחבורה הציבורית באשכול דרום גוש דן. היקף ההתקשרות נאמד בכ-2.5 מיליארד שקלים, כאשר את הקווים תפעיל החברה בעזרת 430 אוטבוסים חשמליים.

סופרבוס תפעיל במסגרת המכרז קווי אוטובוסים מחולון וראשון לציון לתל אביב ולערים נוספות בסביבה. מדובר בקווים שהופעלו במשך עשרות שנים על ידי חברות "אגד" ו"דן". תדירות הנסיעה באותם אזורים צפויה לגדול ביותר מ-10%.

סופרבוס הינה בבעלות קבוצת בליליוס. בין פעילויותיה, החברה הינה יבואן אוטובוסים המונעים בין היתר בגז טבעי, חשמל ומימן. הקבוצה מייבאת לישראל גם רכבים חשמליים פרטיים ומסחריים מבית MAXUS, יוזמת ומקימה מתקני אגירת אנרגיה באמצעות חברת ENERGY BL, ופועלת גם בתחום הנדל"ן. עם זכייתה, הקבוצה תפעיל חמישה אשכולות תחבורה ציבורית, כאשר שלושה מהם במטרופולינים הגדולים בישראל: חיפה, ירושלים ותל אביב.

לדברי החברה האוטובוסים החדשים יציעו חוויית נסיעה מתקדמת יותר הכוללת עלייה מכל הדלתות ללא צורך בכרטוס אצל הנהג, הפרדה פיזית לשיפור בטיחות הנהג והנוסעים, רשת אלחוטית (Wi-Fi) ושקעי USB לטעינת מכשירים ניידים.

הפעלת השירות החדש תתבצע בהדרגה, בשני שלבים, במטרה לאפשר מעבר חלק ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים. בשלב הראשון, שיחל בעוד כשנה, ייכנסו לפעולה שמונה קווים קיימים שהופעלו עד כה על ידי "אגד" ו"דן", לצד שני קווים חדשים שנוספו למערך השירות. בשלב השני, שיחל בעוד פחות משנתיים, יושלם תהליך המעבר, כאשר יתר הקווים באשכול דרום גוש דן יופעלו על ידי "סופרבוס", תוך הטמעת השיפורים והחידושים המתוכננים.

"אנו גאים על הזכייה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בדרום גוש דן, המצטרפת לפעילות שלנו בהפעלת המטרונית בחיפה ושירותי התחבורה הציבורית באשכול העמקים ובירושלים", מסר צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס. "יש לנו הערכה והכרה עמוקה לחברות אגד ודן על פעילותן ארוכת השנים באשכול. מחויבותנו היא להעניק תחבורה ציבורית מתקדמת, נגישה וידידותית לסביבה. נמשיך להשקיע ולפתח פתרונות חדשניים, כדי להבטיח שירות איכותי, נוח ויעיל לכלל נוסעינו".


כמה הישראלים נוסעים באוטובוסים?

לפי דו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי של Moovit שפורסם לפני מספר חודשים, נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בהמתנה בתחנה כ- 13 דקות בממוצע, לנסיעה בודדת. נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בנסיעה בתחבורה הציבורית כ-49 דקות בממוצע לכיוון אחד. עלייה של כ-4% (2 דקות) בהשוואה לדו"ח מ-2022. זמן זה מהווה שקלול של זמני ההליכה, ההמתנה והנסיעה. ביום שכולל 2 נסיעות (הלוך-חזור), הנוסע הממוצע מבלה למעלה משעה וחצי בנסיעה, בחודש כ-34 שעות ובשנה כ- 17 יממות.


כחלק מהדוח נשאלו נבדקים מה יגרום להם לנסוע יותר בתחבורה ציבורית - רוב נוסעי התחבורה הציבורית (46%) קבעו כי תדירות גבוהה יותר של כלי תחבורה תוביל לעלייה בשימוש בתחבורה הציבורית, לאחר מכן 20% טוענים שדיוק בזמני ההגעה, 11% הצביעו על תעריפי הנסיעה ו-8% הצביעו על זמני נסיעה קצרים יותר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לדברי החברה יציעו חוויית נסיעה מתקדמת יותר ללא כרטוס אצל הנהג (ל"ת)
    חחח. כתבה מ1980 19/03/2025 17:13
    הגב לתגובה זו