
צ'רי טיגו 8 פלאג אין - שבעה מקומות חסכוני וראוי
הצ'רי טיגו 8 פלאג אין מביא את ההנעה הסופר מתקדמת של צ'רי לעולמות רכבי השבעה מקומות. בדרך עובר תא הנוסעים שידרוג חומרים ועיצוב, וכך גם המתלים. התוצאה מצוינת.
אהבנו: צריכת דלק, תא נוסעים, מחיר
פחות אהבנו: ממשק משתמש
ציון מסכם 4.4 בסולם פולס
יש מכוניות שעם ההשקה שלהן ברור שהן יהיו להיט. אתה רק שואל את עצמך אם זה מוצדק או לא. אם תהיה כאן חוכמת המונים או תופעת עדר. הדוגמה המושלמת לזה היא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד שהושקה בפברואר האחרון. שתי סיבות לכך שהיה ברור שהרכב יהיה להיט – הוא עם שבעה מקומות ויש לו הנעה מתקדמת שמאפשרת בשימוש נכון חסכון גדול בהוצאות דלק, דבר שאין לאף אחד מהמתחרים שלו. עכשיו נשאר לראות אם הוא גם רכב טוב לכשעצמו ולא רק עסקה נכונה, ולמי מביניכם שאין סבלנות לקרוא עד הסוף אקדים ואומר – בהחלט כן. רכב טוב מאוד.
אז הטיגו 8 PHEV לקח את העיצוב של הטיגו 8 בנזין כמה צעדים קדימה ועידן אותו מאוד. הרבה פחות 'גלינג-גלינג', יותר עיצוב מתקדם בעיקר ביחידות התאורה. פנים הרכב עבר שדרוג משמעותי עם חומרים נאים מאוד למראה, ונעימים למגע. שוב, צ'רי זנחה את הגימיקים הזולים לטובת עיצוב בוגר יותר וראוי יותר.
הצד המעניין בטיגו 8 PHEV הוא הצד הטכני. לצ'רי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. בנוסף יש מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. הנתון המשולב הוא הספק של 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ, ואם זה נשמע לכם מוכר, זו אותה מערכת הנעה שפגשנו בצ'רי אריזו 8 המשפחתית.
לטיגו 8 סוללה בקיבולת 18.3Kwh האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
המימדים של הטיגו 8 PHEV גדולים אבל לא גדולים מדי. האורך הכולל 4.725 מטר, הרוחב 1.86 מטר ובסיס הגלגלים 2.71 מטר. על אף בסיס הגלגלים המצומצם משהו (יחסית) הטיגו 8 מרווח למדי, לרבות מקום ראוי גם במושבים 6+7. זה לא שהייתי רוצה לשבת לשבת שם בנסיעה לאילת, אבל ללא ספק צעירים ומתבגרים יהנו מהחופש והריחוק שהמושב הזה מאפשר מההורים שיושבים קדימה.
אני אוסף את הטיגו 8 PHEV מפריסבי בשורק כשהוא עם מיכל דלק מלא, וסוללה טעונה במלואה. מעבר לעולמות הנוחות, ביצועים, שימושיות, ברכבי פלאג אין יש את עולם צריכת הדלק, ואיך באמת ניתן למדוד אותה. ברור שלנסיעות יומיומיות אם נטעין את הרכב כל הזמן (וכמו שצריך לעשות אם יש לכם רכב פלאג אין ואתם רוצים למקסם את החסכון בהוצאות), צריכת הדלק תהיה אפסית. האפשרות השניה היא לקחת את הרכב לנסיעה ארוכה מאוד, נניח אילת וחזרה, ואז למדוד צריכת דלק. זה כמובן מחייב יום שלם שלא תמיד ניתן להקדיש. ויש באמצע, וזה בדיוק מה שעשיתי. דבר ראשון נסיעה ארוכה לגמור את הסוללה, ואז להקפיד לא להטעין, ולהשתמש ברכב שימוש יומיומי רגיל ולמדוד צריכה. נגיע לזה.
- סוללה שתספיק ל-850 ק"מ - האם בישראל צריך כזו
- פאריזון סופר וואן - משפחת מסחריות חשמליות מבית ג'ילי
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בנסיעה הטיגו 8 PHEV מביא עימו משהו יותר נינוח ובוגר מהדגם הקודם עם מנוע הבנזין. יכול להיות שתוספת המשקל של הסוללה, יחד עם כיול נכון יותר של המתלים, ובשילוב המנוע החשמלי יוצרים את אותה תחושה נינוחה ונעימה. הרכב נעים מאוד לנסיעה, המתלים אמנם מכויילים לצד הרך, אבל עושים עבודה מצויינת כל עוד לא דוחקים את הרכב למקומות שהוא לא יועד להם. במילים פשוטות – מצוין לשימוש יומיומי. גם בכביש מהיר, על אף הרכות היחסית של המתלים התחושה היא נעימה ונוחה, ומתאימה כמו כפפה ליד לדרישות של 99.8% מרוכשי רכבי שבעה מקומות.
צריכת הדלק של הטיגו 8 PHEV מצויינת כצפוי. מערכת ההנעה של צ'רי משאירה רזרבות חשמל, ומנהלת את האנרגיה בצורה יעילה מאוד, כך שבכל רגע שניתן מנוע הבנזין מטעין את הסוללה על מנת שבתורה היא תוכל להניע את הרכב, וכך מתקבלת צריכת דלק משולבת שהיא יותר טובה מזו של משפחתיות היברידיות נפוצות, ועוד ברכב עם שבעה מקומות. מהרגע שנגמר החשמל בסוללה, ולאורך יומיים של מבחן, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ – 22 ק"מ לליטר מרשימים מאוד, וגם אם יש כאן זיוף מובנה של מחשב הרכב, אפילו ב 10% עדיין מדובר בצריכה פנומנלית לרכב בגודל הזה, עם שבעה מקומות.
אבל לא הכל מושלם בממלכת הטיגו 8 PHEV ואני כמובן מתכוון לממשק המשתמש של צ'רי, שמסוגל להוציא גם את האדם השלב ביותר מדעתו. רוצה לבטל תיקון סטיה מנתיב, תתחיל לחפש בתפריטים. רוצה לבטל ניטור מצב נהג, גם. רוצה להגדיר איחזור אנרגיה גבוה, בהצלחה עם התפריטים. רוצה לבטל קריאת תמרורים? בקיצור, הבנתם. נדמה שהסינים מעסיקים מעצבי מערכות שמעולם לא נהגו ברכב, והם בצידם יודעים לספק המון המון אופציות, ושהנהג יבחר מה הוא רוצה לעשות. איך אמרה מירי "דודו, זה לא טוב". זו הביקורת הכי משמעותית שיש לי על הרכב.
בתחום הבטיחות מצוייג הטיגו 8 PHEV במרבית מערכות הבטיחות המתקדמות ובהתאם מקבל ציון 7 עבור איבזור בטיחות. הטיגו 8 PHEV לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אבל כן נבחן במקבילו האוסטרלי ה ANCAP בגירסת הבנזין בשנת 2023, וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות מרשימים.
זה הזמן לחזור לפסקת הפתיחה בה ציינתי כי ללא ספק יש כאן להיט מכירות. הטיגו 8 PHEV מספק גם שבעה מקומות, כשאלו האחוריים ראויים, גם מאפשר צריכת דלק סופר חסכונית, ועוד אם יקפידו להטעין אותו האירוע שנקרא 'תדלוק' יהפוך להיות רבעוני. הטיגו 8 PHEV משווק בשתי רמות גימור, נובל במחיר של 200.0 אש"ח ואולטימייט במחיר של 210.0 אש"ח. אבל זה לא כל ההסבר למה תראו השנה המון טיגו 8 PHEV על הכבישים. לציי רכב שהיו צריכים עד היום להסתפק ברכבי 7 מקומות יקרים משמעותית או צרכני דלק 'צמאים', הטיגו 8 PHEV מספק פתרון מושלם. גדול, מרווח, מאובזר, חסכוני, ובמחיר מתקבל על הדעת.
לטיגו 8 PHEV יש תחרות מצד רכבי 7 מקומות כמו הקודיאק שמחירו מתחיל ב 216.5 אש"ח לדגם לא מאובזר או מיצובישי אאוטלנדר שמחירו מתחיל ב 192.0 אש"ח לדגם בסיסי מאוד, אבל עם כמיהה עזה לביקור בתחנות דלק. מצד הפלאגאינים לטיגו 8 תחרות מאחיו הקטן הטיגו 7, וכן מהג'אקו 7 PHEV שכולם עושים שימוש באותה יחידת הנעה מצויינת, רק שלטיגו 8 PHEV יתרון משמעותי במרחב הפנימי.
ציון מסכם:
טיגו 8 PHEV | |
נוחות | 4.3 |
דינמיות / שטח | 4 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4.5 |
ממוצע | 4.4 |
- 3.אנונימי 14/04/2025 08:56הגב לתגובה זותפסיקו לכתוב כתבות על רכבים שאין במלאי
- 2.מומי 13/04/2025 20:52הגב לתגובה זואיזה התלהבות מצעצוע סיני.שייסימו לאפות אותם עדכן אותנו.תודה
- 1.אלי שחר 13/04/2025 16:44הגב לתגובה זומי מסתמך על הנתון במחשב הרכב כדי לקבוע מה הצריכה כנראה בוחן רכב בתחילת הדרך. ממש ממש לא רציני לגבי הנתון הכי משמוותי ברכב סיני אלוף המזייפים.
- ספר את זה לפולקסוואגן (ל"ת)דיזלגייט 13/04/2025 17:07הגב לתגובה זו