הטבת המס למכוניות "ירוקות" הוארכה בשנתיים

מס הקניה המופחת שמושת על מכוניות כלאיים וחשמליות הוארך בשנתיים על-ידי שר האוצר משה כחלון. אובדן ההכנסה לרשות המסים: יותר מחצי מיליארד שקל בשנה
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה רכב

מכוניות כלאיים, כלאיים נטענות משקע ומכוניות חשמליות, ימשיכו ליהנות מהטבת מס משמעותית. פירוש הדבר כי דגמים כמו טויוטה פריוס ויונדאי איוניק, ובעיקר מכוניות יוקרה נטענות משקע דוגמת ב.מ.וו i8 ומרצדס E350e, שמחירן מאות אלפי שקלים, יוסיפו להידרש במס קניה נמוך משמעותית מזה שמשולם בעת קניית מכוניות בנזין ודיזל רגילות.   ההטבה במס תהיה בתוקף לשנתיים נוספות, עד סוף 2019, זאת לאחר ששר האוצר, משה כחלון, חתם על צו שמאריך אותה. ההטבה קובעת כי מס הקניה לרכב כלאיים יעמוד על 30%, בעוד שמס הקניה לרכב פלאג-אין הייבריד (חשמל ובנזין עם שקע טעינה ממקור חיצוני) יעמוד על 20% בלבד. מס הקניה לרכב חשמלי טהור, ללא סיוע של מנוע בעירה פנימית, נותר על 10%.

מס הקניה לרכב רגיל בישראל עומד על 83%, כאשר מרבית המכוניות זכאיות להנחה מסוימת בהתאם לדרגת הזיהום שלהן ("מיסוי ירוק"). בעשור שעבר נעשה ניסיון להפחית את המיסוי הזה, אך מהלך זה בוטל והוחלף בשנת 2009 במיסוי הירוק, שאמור לתמרץ רכישת מכוניות ידידותיות לסביבה על-ידי קביעת נוסחת זיהום. זו משקללת את כלל מרכיבי הזיהום שנפלטים ממנוע הרכב, בהם פחמן דו-חמצני, חנקן חמצני, חלקיקים רעילים וכדומה.   על-פי רשות המסים, הפסד המסים למשק הישראלי מהמשך יישום הצו עליו חתם השר כחלון, עומד על 1.1 מיליארד שקל (כ-550 מיליון שקל בשנה). כיום מרבית המכוניות המשווקות בישראל עם הנעת כלאיים נטענת משקע, הן מפלח מכוניות היוקרה - בהן דגמים של ב.מ.וו, מרצדס ואודי שהגיעו לישראל לאחר שיבואניות הרכב זיהו את הפוטנציאל הגלום בהטבת המס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אזרח 02/10/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    חשבתי להעלות את מס ההכנסה ב25% בסוף ויתרתי....(כחלון) נגרם הפסד לאוצר...... האוצר אינו גוף למטרות רווח או הפסד. הוא גובה מס כרצונו וכשזה נחוץ לרווחת האזרח ולחיי מדינה תקינים. זהו לא הפסד ורווח.....