"תעשיית הרכב צפויה להפסיד 505 מיליארד ד' עד 2024 בהתקפות סייבר"
תעשיית הרכב צפויה להפסיד 505 מיליארד דולר עד 2024 בהתקפות סייבר, כך עולה מדו"ח שמפרסמת היום חברת אבטחת הסייבר Upstream. לפי כותבי הדו"ח, 84.5% מהתקפות הסייבר על עולם תעשיית הרכב והסמארט מוביליטי בשנת 2021 בוצעו מרחוק.
על פי הדו"ח, מאז שנת 2017 צמח מספר התקריות בסייבר נגד כלי רכב ב-350%, כשכ-40% מהן שימשו לגניבת מידע, כ-28% לפריצה לכלי הרכב או לגניבתו, כ-23% לשיבוש פעילות עסקית, ו-19% להשתלטות על מערכות ועוד. בכל הנוגע למסלול החדירה, 40.2% מהמתקפות מתבצעות דרך שרתי החברות ולא דרך כלי הרכב ישירות, 26% דרך מערכות פתיחה והתנעת הרכב (ללא מפתח), 7.6% דרך אפליקציות ניידות וכ-6% דרך מערכות הבידור.
הדו"ח לשנת 2022 מציג תמונה מקיפה של איומי הסייבר על תעשיית הרכב והוא מבוסס על למעלה מ-900 אירועים של התקפות או תקריות הקשורות לסייבר של עולם הרכב, המוביליטי והרכבים המקושרים מהעשור האחרון, עם זרקור על השנה החולפת, 2021. בנוסף, הדו"ח מציע סקירה כללית של פתרונות ניהול סיכוני סייבר. וכן מדגיש את הקריטריונים לפריסת אמצעי אבטחה יעילים לאור העלייה בהיקפם של איומי אבטחת הסייבר ובתחכומם.
למעלה מ-54% מההתקפות בשנת 2021 בוצעו על ידי האקרים המכונים "Black-hat"', האקרים אשר מפרים פרצות אבטחה במחשבים למטרות אישיות וזדוניות. הדבר משקף אתגר גדול מאי-פעם לעמוד בתקנות הרגולציה החדשות. הדו"ח מציג מקרים של הפרות של רגולציות במטרה להעלות את המודעות בתעשייה לתקנים העולמיים, כגון UNECE R155 & R156 שמיועדים להיכנס לתוקף השנה, בנוסף להתקן החדש, ISO/SAE 21434.
יונתן אפל, מייסד משותף ו-CTO של אפסטרים: "50% מגניבות כלי הרכב ברחבי בריטניה בשנת 2021 כללו פריצות, ללא שימוש במפתח ו-82% מהתקפות הסייבר העולמיות על תעשיית הרכב והמוביליטי בוצעו מרחוק, ללא צורך בגישה פיזית לרכב".
יואב לוי מייסד משותף ומנכ"ל אפסטרים: "מהפכת הקישוריות בתעשיית הרכב והגידול האקספוננציאלי במספר כלי הרכב המקושרים שנעים על הכביש, מחייבים את תעשיית הרכב להבין, לחזות ולפעול כנגד איומי אבטחת סייבר שנמצאים במגמת עלייה. הדוח השנתי החדש שלנו מציג באופן ממוקד את מגמות התקיפה המעודכנות, כך שכל בעלי העניין בתעשייה יוכלו להשתמש בנתונים הרלוונטים לצרכיהם".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה