פיוס בין ביידן מאסק? הנשיא כלל את טסלה בנאום על המעבר לרכב חשמלי

הרבה דם רע זרם בין אלון מאסק לבין הנשיא ביידן, כשהנשיא נמנע מלכלול את טסלה במאמציו לקידום השימוש ברכב חשמלי, ומאסק הגיב בציוצים תוקפניים, אמש זה השתנה לראשונה; הסכסוכים ביניהם נוגעים לעבודה מאורגנת כמו גם ומיסים על עשירים והמאבק בקורונה, וגרם ליריבות אישית למרות האינטרס המשותף ברכב חשמלי
 | 
telegram

הנשיא ג'ו ביידן מאד תומך ברכב חשמלי. אלון מאסק הוא האדם שאחראי אולי יותר מכל אחד אחר על קידום נושא הרכב החשמלי. אבל ג'ו ביידן ואלון מאסק הם יריבים וותיקים. לפחות עד אתמול. 

"מאז 2021 החברות הודיעו על השקעות בגובה 200 מיליארד דולר בייצור מקומי" אמר הנשיא בנאום בנוגע לצעדי הממשל לגבי אימוץ רכבים חשמליים. "החל מחברות איקוניות כמו פורד FORD MOTOR +1.95% FORD MOTOR 11.23 +1.95% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:11.05 גבוה:11.27 נמוך:11.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: או ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS -1.37% GENERAL MOT 56.26 -1.37% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:57.49 גבוה:57.52 נמוך:55.84 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבונות יכולות ייצור של רכבים חשמליים, ועד טסלה TESLA INC +5.62% TESLA INC 338.74 +5.62% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:340.68 גבוה:348.55 נמוך:330.01 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יצרן הרכב החשמלי הגדול ביותר שלנו", אמר הנשיא בנאום אתמול, כשלראשונה הוא מציין באופן פומבי במפורש את שם חברת הרכב החשמלי, ועוד מציין את עובדת היותה הגדולה ביותר, דבר שעד כה העדיף להימנע ממנו.  

האזכור המפורש של טסלה מצד הנשיא מעודד את משקיעי החברה, שחששו שהיחס העויין של הנשיא כלפי המנכ"ל (ולהיפך), וכן הנטיה שלו להעדיף את חברות הרכב הוותיקות, יפגעו בתמיכה אפשרית של הממשל בחברת הרכב החשמלי המובילה. לחששות האלו יש בסיס. כך לדוגמה, בתוכנית ההוצאות Build Back Better שתכנן הנשיא להעביר, ושטורפדה לעת עתה על ידי הסנטור ג'ו מנצ'ין, הייתה כלולה קניית רכבים חשמלים על ידי חברות אמריקאיות שעובדיהן מאוגדים באיגוד עובדים. כמו כן הוצעו הטבות מס לקוני רכבים מחברות כאלו. בטסלה אין איגוד עובדים. מאסק גם הביע התנגדות לחלק מההצעות הכלולות בתוכנית בנוגע לרכב חשמלי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כתוצאה מחילוקי הדעות, טסלה לא הוזמנה לפסגה באוגוסט האחרון בה הכריז הנשיא על היעד לפיו עד סוף העשור 50% ממכירות הרכב בארצות הברית תהיינה של רכבים חשמליים, בניגוד למנכל"י פורד וג'נרל מוטורס. בהודעה שהוציא הנשיא הוא שיבח את פורד וג'נרל מוטורס על תרומתם לקידום שוק הרכב החשמלי, למרות שהן אחראיות לאחוז קטן בהרבה מאשר טסלה ממכירת הרכב החשמלי בארצות הברית.

מאסק העוקצני לא שתק על כך. בסדרת ציוצים הוא הגיב לכך, ובאחד מהם אף הסביר לנשיא איך מאייתים את המילה טסלה. 


ההתעלמות הבוטה של הנשיא מחברת טסלה אף גרמה לקרוב ל-60 אלף איש לחתום על עצומה רשמית שקוראת לנשיא להכיר באופן רשמי בחשיבות של החברה לתעשיית הרכב החשמלי, וכעת נראה שהמאמצים נושאים פרי. 

אחד הנושאים שגרמו ליריבות הוא עניין התאגדות עובדי התעשייה באיגודי עובדים. איגוד פועלי חברות הרכב בארצות הברית UAW תומך בביידן בעוד מאסק הוא מתנגד חריף של עבודה מאורגנת. "הסלוגן של ה-UAW: נלחמים על הזכות לגנוב את כספי העובדים" ציין מאסק בנובמבר. "בידו הוא בובה של האיגוד" ציין בהזדמנות אחרת. מאמצי הארגון לייסד אירגון עובדים בטסלה נחלו עד כה כשלון. 

ביידן ומאסק חולקים בנושאים נוספים כגון מיסוי עשירים, ומאסק אף ביקר את מדיניות הממשל בנוגע למאבק בקורונה. 

מי עוד הרוויח מנאום הנשיא?
חברות נוספות שהוזכרו בנאום הנשיא היו יצרניות הרכב החשמלי ריוויאן RIVIAN AUTOMOTIVE +0.1% RIVIAN... 10.07 +0.1% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.03 גבוה:10.72 נמוך:9.85 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ופרוטרה (סימול: PTRA). שלוש החברות עלו במסחר אתמול בעקבות הנאום. החברות הוותיקות, פורד וג'נרל מוטרוס פתחו את היום בירידה של עד 5% בעקבות הורדת המלצה לחברת ג'נרל מוטורס, אך בהמשך התמתנו הירידות וסגרו את המסחר בירידות מינוריות יותר, וכעת שתי החברות עולות במסגרת המסחר המוקדם.  חברה נוספת שהגיבה בחיוב לנאום הנשיא הייתה חברת טעינת הרכבים טריטיום (סימול: DCFC) שזינקה בכ-40%, גם בעקבות הודעת החברה על הקמת מפעל לציוד טעינה בטנסי. 

התחרות עם סין
מטרת הנשיא ביידן היא להפוך את ארצות הברית למובילה בתחום טכנולוגיית הרכבים החשמליים ולגרום לאימוץ נרחב שלהם במדינה. כיום בסין נמכרים יותר רכבים חשמליים מאשר בארצות הברית עקב סבסוד אשראי ויוזמות אחרות שדוחפות את התחום במדינה. אך ארצות הברית בראשות ביידן מנסה לסגור פערים. 

על רקע זה נמשכת המתיחות בין מאסק לנשיא, על אף "נאום הפיוס". ביידן צייץ לאחר מכן כי סין "מובילה" במרוץ הרכב החשמלי אך זה עומד להשתנות תחת הנהגתו. כתגובה צייץ מאסק את המילה "טסלה" והוסיף קישור לכתבה על חמש יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם לפי מכירות בשנת 2021, בה טסלה כמובן נמצאת בראש הרשימה. נותר לראות האם החזון והמטרות המשותפות יגרמו לשניים לשיתוף פעולה פורה יותר בעתיד.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות