המהלך של אובר שלא עוזר לה למנוע את הקריסה במניה, בעקבות המתחרה
חברת הנסיעות השיתופיות אובר UBER TECHNOLOGIES +2.55% UBER... 73.26 +2.55% סגירה:0 פתיחה:72.12 גבוה:73.63 נמוך:71.84 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ניסתה להציל היום את הכבוד של עצמה ולהראות שהיא יותר טובה מהמתחרה שלה בניסיון לעצור נפילה במניה שלה, בעקבות המתחרה ליפט LYFT INC CL A +1.12% LYFT INC CL A 18.12 +1.12% סגירה:0 פתיחה:18.23 גבוה:18.57 נמוך:17.87 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . אין ממש הסבר אחר לכך שאובר, שהייתה אמורה לפרסם את דוחותיה לרבעון רק היום אחרי סגירת המסחר, מיהרה להקדים ולפרסם את הדוחות כבר לפני המסחר.
מדובר במהלך מאוד לא שיגרתי וברור שבאובר נכנסו ללחץ בעקבות הנפילה במניה של ליפט וגם של אובר עצמה. אתמול אחרי המסחר פרסמה ליפט את דוחותיה בהם היא נתנה תחזית חלשה לרבעון הבא והמניה הגיבה בקריסה באפטר מרקט. היום במסחר היא מתרסקת ב-33% ומוחקת שליש משוויה. התוצאה הישירה הייתה נפילה של 10% גם במניית אובר המתחרה, וזו כאמור הקדימה את פרסום הדוחות, מה שהוביל לירידה מתונה יותר של 4% במחיר המניה, אך מאז הירידות במניה מתחזקת והיא שוב יורדת ב-10%.
אז מה פרסמו ליפט ואובר?
ליפט אומרת שהיא תגדיל את ההוצאות שלה כדי למשוך עוד נהגים, כלומר היא תשלם להם שכר גבוה יותר. אבל המשמעות היא שהחברה סיפקה תחזית נמוכה יותר מאשר ציפיות האנליסטים לרבעון הקרוב. החברה צופה הכנסות של 950-1,000 מיליון דולר, ו-EBITDA של 10-20 מיליון דולר, כאשר קונצנזוס האנליסטים מצפה להכנסות של 1.02 מיליארד דולר ו-EBITDA של 83 מיליון דולר.
שוב ניתן לראות עד כמה התחזית חשובה, שכן ברבעון הנוכחי ליפט דווקא רשמה רווח של 7 סנט למניה בעוד האנליסטים ציפו להפסיד של 7 סנט למניה. ההכנסות גם הן היו מעל הצפי ועמדו על 875.6 מיליון דולר, גידול של 44% ולעומת צפי ל-849 מיליון דולר. כלומר, למרות הצלחה ברבעון הנוכחי, ליפט משלמת ביוקר ומוחקת שליש מהשווי - פשוט כי התחזית להמשך לא טובה. החברה שנסחרה אתמול במחיר של 31 דולר למניה נסחרת כעת ב-20 דולר בלבד ושווי שוק של 7.4 מיליארד דולר, לעומת שווי של 11 מיליארד דולר אתמול.
אובר דווקא דיווחה על רבעון טוב - וההכנסות שלה כמובן גבוהות משמעותית משל ליפט. מחירי הנסיעות עלו בעקבות מחסור בנהגים וביקוש גובר לנסיעות בגלל גל האומיקרון של הקורונה, והחברה הכפילה את ההכנסות ל-6.85 מיליארד דולר ברבעון. על פי אובר, המשתמשים ביצעו 1.71 מיליארד נסיעות ברבעון, עליה של 18% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. ההזמנות ברוטו לנסיעות של אובר גדלו ב-58% ביחס לתקופה המקבילה והגיעו ל-10.7 מיליארד דולר. ההכנסות למשלוחים ברוטו עלו ב-12% ל-13.9 מיליארד דולר.
ההכנסות בפועל של אובר מנסיעות עמדו על 2.52 מיליארד דולר והיא הרוויחה ממשלוחים עוד 2.51 מיליארד דולר. מנגד - ההפסד הנקי של אובר גדל מ-108 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 ל-5.93 מיליארד דולר. מאיפה נוצר הפער העצום הזה? מההשקעות של אובר בחברות {DIDI GLOBAL} , Grab Holdings ו-Aurora Innovation. אבל בכל זאת אובר סבורה שהתזרים שלה ב-2022 יהיה חיובי.
אובר מאמינה שהצמיחה תימשך גם ברבעון ואומרת כי ערך הנסיעות שהוזמנו בחודש אפריל עולה על אלה של 2019, וכי היא לא צפויה לבצע השקעה משמעותית בתמריצים כדי להשאיר את הנהגים בפלטפורמה שלה - מה שכמובן אי אפשר לומר במקרה של ליפט, שכן תצטרך לעשות זאת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה