
נת"צ לירושלים? זה מצוין. מתעקשים לנסוע לבד באוטו לעבודה? תעמדו בפקקים. זה ממש בסדר
בחודש הבא נתיב אחד מתוך שלושת הנתיבים בכביש 1, הכביש המרכזי לירושלים דרך שער הגיא, יהפוך להיות 'נתיב העדפה' או 'נתיב פלוס' - כלומר נתיב לתחבורה ציבורית בשעות העומסים - 6 וחצי עד 9 וחצי בבוקר. בנתיב יוכלו לנסוע גם רכבים פרטיים ובתנאי שייסעו ברכב מספר אנשים. המטרה של משרד התחבורה היא לגרום לאנשים להשאיר יותר מכוניות בבית, ולנסוע בתחבורה ציבורית או שיתופית - כלומר יותר מאדם אחד בכל כלי רכב.
אבל הכותרות בתקשורת זועקות: "הנתיב הציבורי צפוי להחריף את הפקקים. צמצום תנועת כלי הרכב לבירה לשני נתיבים בלבד, תביא להחרפת העומסים הכבדים ממילא". בעיתון ישראל היום גם יודעים לצטט גורמים עלומי שם שמעורבים בפרויקט ומותחים ביקורת חריפה: "נכון שרוצים לעודד נסיעה ציבורית, אבל רוב האזרחים עדיין נוסעים ברכב פרטי. במקום לקחת נתיב, צריך להוסיף נתיבים בגלל עומסים שהפכו בלתי נסבלים. מדובר בהחלטה הרת משמעות שהתקבלה משיקולים פופוליסטיים".
אבל האמת היא שאותם גורמים עלומי שם הם הפופוליסטיים - משרד התחבורה צודק. כל אחד מאיתנו נהנה ממותרות של לנסוע לבד ברכב הפרטי לעבודה, אבל פה בדיוק הבעיה. זו הסיבה לפקקים. כשאנחנו בוחרים לנסוע באוטו הפרטי לעבודה אנחנו יוצרים פקקים. הציבור הישראלי אוהב לנסוע ברכב הפרטי לעבודה. אנשים נותנים כל מיני סיבות: 'אני רוצה להיות לבד ברכב בבוקר, לשמוע את החדשות לבד, לשתות את הקפה לבד. אני לא רוצה להיות תלוי באנשים אחרים כשאני נוסע לעבודה. אני צריך גמישות' ועוד ועוד סיבות שונות ומשונות. אוקי, יכול להיות שזה מה שאת או אתה רוצים. גמישות זה חשוב, וגם לשתות את הקפה לבד זה סבבה. אבל יש לכך משמעות: פקקים, עומסים והמון מכוניות מיותרות על הכבישים.
או בקיצור - כשכל אחד מאיתנו מחליט לקחת את הרכב הפרטי שלו ולנסוע לבד לעבודה, יש לזה משמעות: אנחנו מעמיסים עוד ועוד מכוניות על הכבישים, ומה לעשות שעוד ועוד מכוניות זה אומר פקקי תנועה שהולכים ומחריפים. רוצים שלא יהיו פקקים? תתחילו לנסוע בתחבורה ציבורית. אבל תגידו, מה זה יעזור, הרי גם האוטובוסים עומדים בפקקים? והנה התשובה - תאפשרו לאוטובוסים לנסוע מהר בנתיבי תחבורה ציבורית, תאפשרו לכלי רכב עם יותר מאדם אחד לנסוע מהר, וכך נוריד ביחד את העומס מהכבישים.
- אגרת גודש בדרך - מירי רגב מסכימה, אלה התנאים
- תשלום בכניסה לגוש דן - מתי תחויבו באגרת גודש וכמה זה יעלה לכם? כל השאלות והתשובות
ומה לגבי מי שרוצה להתעקש ולהמשיך לנסוע דווקא לבד ברכב שלו לעבודה? כן, הוא יצטרך לעמוד בפקקים. ואתם יודעים מה - זה ממש בסדר. כן, מי שמחליט שהוא חייב לנסוע דווקא לבד, ולא מוכן להתחלק עם אנשים נוספים בשטח שהוא לוקח על הכביש, או לא מוכן למחול על כבודו ולנסוע בתחבורה ציבורית - זה ממש הגיוני שהוא יעמוד בפקקים ויבזבז את הזמן שלו. למה כל הציבור הישראלי צריך לסבול רק בגלל שאנשים מחליטים לנסוע לבד ברכב שלהם?
הבעיה בישראל היא שכולנו בוחרים לנסוע לבד ברכב הפרטי - וכך יוצרים בעצמנו פקקי ענק. משרד התחבורה במקרה הזה עושה את תפקידו: מנסה לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית, או לחילופין - לגרום לאנשים לנסוע יחד באותה מכונית ולהוריד מכוניות מהכבישים. רוצים לנסוע מהר? תעברו לתחבורה ציבורית או סעו מספר אנשים ברכב, ואל תגידו 'אי אפשר' - זה ממש אפשרי.
כדאי גם להראות עד כמה הביקורת של אותם גורמים עלומי שם היא פופוליסטית: 1. "ביטול הנתיב השלישי תגדיל את העומסים. במקום לקחת נתיב, צריך להוסיף נתיבים בגלל עומסים שהפכו בלתי נסבלים" - אבל כדאי לזכור שהנתיב השלישי הוא די חדש והוא לא הוריד את הפקקים. נכון להיום, יש שלושה נתיבים בדרך לירושלים. מתי התווסף הנתיב השלישי? רק לפני 5 שנים, ב-2017. באותו זמן הכותרות בתקשורת שאלו-קיוו "הפקקים ייעלמו? בקרוב יתווסף נתיב שלישי בין מוצא לשער הגיא". כלומר, עד לפני תקופה קצרה מאוד היו רק שני נתיבים בדרך לירושלים - והיו פקקים כבדים. אלא שהוספת הנתיב השלישי לא הורידה את הפקקים אלא רק גרמה לעוד ועוד אנשים לנסוע ברכב הפרטי שלהם לירושלים. עובדה- אותם מומחים עלומי שם מודים שגם היום הפקקים מאוד כבדים.
- האם יוקמו חניוני ענק בגוש דן? ולמה זו טעות
- רכב צמוד - האם עדיין זה כדאי ומה החלופות? בדיקה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
איך יכול להיות שהוסיפו נתיב והפקקים לא נעלמו? כי האמת היא שהוספת נתיבים לכבישים לא מורידה פקקים. היא פשוט מאפשרת לעוד ועוד אנשים לנסוע עם הרכב הפרטי שלהם - ברגע שיש יותר נתיבים הם פשוט מתמלאים במכוניות נוספות. כלכלנים קוראים לזה 'ביקוש לא קשיח'. כלומר, העובדה שיש עוד נתיבים גורמת לאנשים לנסוע יותר ברכב הפרטי שלהם. ולכן הוספת נתיבים לכבישים היא פשוט לא הפתרון. מעבר לכך שלסלול נתיבים זה יקר - זה פשוט לא פותר את העומסים.
אגב, בואו נזרום עם קו המחשבה הזה של להוסיף עוד ועוד נתיבים. נגיד שבכבישים הראשיים נוסיף עוד אפילו 4-5 נתיבים לכל כיוון. האם הפקקים ייעלמו? וודאי שלא! הרי בסוף כל כביש מהיר יש עיר, כלומר צוואר בקבוק שאותו אי אפשר להעלים באמצעות עוד נתיבים. כך, התוצאה בסופו של דבר תהיה - עוד פקקים בכניסה לערים (וזה ממילא מה שיש היום). כלומר - הוספת ועוד נתיבים לא תפתור שוב בעיה.
2. "רוב האזרחים עדיין נוסעים ברכב פרטי" - נכון, זו בדיוק הבעיה... המטרה של הנתיב החדש היא לגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית! (יש פתרון טוב יותר. תקראו עד הסוף) כאמור, הבעיה היא שאנשים נוסעים ברכב הפרטי. זו בדיוק הבעיה. אז משרד התחבורה רוצה לשנות את הצורה שבה אנחנו חושבים על נסיעה ברכב, רוצים לגרום לנו לעשות מה שנכון ולא רק מה שהכי נוח. כי הכי נוח זה לנסוע לבד - אבל זה מייצר פקקים. הכי נכון זה תחבורה ציבורית או נסיעה עם יותר מאדם אחד ברכב. אז מה אומרים הפופוליסטים? 'רוב הציבור נוסע ברכב פרטי'. נו? מה אתם בעצם אומרים כאן? שכולם ימשיכו לנסוע במכונית הפרטית והפקקים יתארכו עוד ועוד? נכון, זו בדיוק המטרה של משרד התחבורה. לשנות את זה, לגרום לאנשים לצאת מהרכב הפרטי שלהם. והאמת? הם לגמרי צודקים. כן, לפעמים משרדי הממשלה עושים גם דברים נכונים. תתפלאו.
3. "קודם תשפרו את התחבורה הציבורית. רק אחר כך תעשו פתרונות אחרים - כבר 20 שנה צועקים את זה. העובדה הפשוטה היא ששיפרו את התחבורה הציבורית והבעיות לא נעלמו. ומעבר לכך - תחבורה ציבורית תמיד תהיה עדיפות שניה. צריך לשפר את התחבורה הציבורית. הנה אמרנו את זה. היא לא מספיק טובה ואפשר לעשות עוד הרבה כדי לשפר אותה. אבל - כולם צועקים כבר הרבה מאוד שנים שצריך לשפר את התחבורה הציבורית וזה לא עובד. אז האם לא כדאי לעשות שום דבר אחר רק כי התחבורה הציבורית עדיין לא מספיק טובה? לא! צריך גם לשפר את התחבורה הציבורית וגם לבצע עוד פתרונות.
את מי שאומרים 'קודם כל תשפרו את התחבורה הציבורית ורק אחר כך תנסו פתרונות אחרים' אנחנו נשאל: מה בעצם הפתרון שלכם? להמשיך לעמוד בפקקים לעולם ועד 'עד שהתחבורה הציבורית תהיה מספיק טובה'? (כלומר אף פעם...) האם לעולם ועד תרצו שכל מדינת ישראל תעמוד בפקקים, רק כי התחבורה הציבורית עדיין 'לא מספיק טובה'? (נרגיע אתכם - גם כשיהיו מטרו ורכבת קלה, עדיין כולם יגידו שהתחבורה הציבורית לא מספיק טובה).
מעבר לכך - כדאי לזכור שהתחבורה הציבורית תשתפר *בהגדרה* ברגע שיהיו פחות מכוניות על הכבישים. ברגע שיהיו פחות מכוניות אז התחבורה הציבורית תיסע הרבה יותר מהר - והנה ממש ברגע אחד ובקלות שיפרנו מאוד את התחבורה הציבורית.
אבל אנחנו רוצים לגלות לכם סוד - תמיד התחבורה הציבורית תהיה 'לא מספיק טובה', והיא גם תמיד תהיה העדיפות השנייה של כולם. למה? כי אם מספיק אנשים ייסעו בתחבורה הציבורית אז פתאום הפקקים ייעלמו. ואז מה כל אדם בודד ירצה לעשות? נכון, לנסוע ברכב הפרטי שלו (כי הרי אין פקקים).
אז מה הפתרון? הפתרון האמיתי לבעיית הפקקים בישראל היא אגרות גודש - כלומר, שאנשים יצטרכו לשלם כסף על השימוש שלהם בכבישים. לא צריך אגרת גודש בכל הכבישים, אלא רק היכן שיש פקקים. כלומר, אם יש כביש שהוא פקוק - צריך שהנסיעה בו תהיה בתשלום. התוצאה של זה תהיה כפולה: הפקקים ייעלמו, כן פשוט כך, כמו במטה קסם - כי אנשים במקום לשלם כסף הרבה אנשים יבחרו לנסוע בתחבורה ציבורית, ואלה שימשיכו לנסוע בכביש ישלמו על כך. זה עובד במדינות בעולם שניסו את זה (באנגליה, בשבדיה, ועוד). וזה יכול לעבוד גם בישראל.
אגרות גודש זה לא 'סתם עוד מס' כפי שרבים חושבים בטעות. למעשה, זה אפילו לא צריך להיות עוד מס בכלל. אפשר לבטל מסים אחרים ולעשות במקומם אגרות גודש. אפשר גם לחלק את הכסף בחזרה לאזרחים כסכום קבוע, וכך - מי שמשתמש במכוניות ישלם את האגרה ומי שלא? יקבל את ההכנסה מהמדינה (זה לא יהיה סכום גבוה, אבל האמירה עצמה היא החשובה) וגם לא ישלם את המס. כך למעשה אפשר יהיה לעודד אנשים להשתמש פחות במכוניות, וגם לקבל קצת כסף בחזרה מהמדינה. אפשר גם להשתמש בכסף שייכנס מאגרות הגודש כדי לפתח ולשפר הן את התחבורה הציבורית והן את הכבישים. בקיצור - אפשר יהיה להשתמש בהכנסות מאגרות הגודש בצורה כזו שתוכיח לציבור שלא מדובר פה בסתם מס אלא באמצעי שמטרתו לעזור לציבור הישראלי.
נכון, מפתה מאוד לחשוב שבמשרד האוצר יושבים מפלצות תלת ראשיות שכל מה שהן רוצות לעשות זה לנגוס בשכר שלנו ולקחת לנו את הכסף, סתם כי בא להם. אבל תאמינו לנו, הלכנו לבדוק, דיברנו עם האנשים שם, פגשנו אותם, הם לא מפלצות תלת ראשיות. הם לא רוצים לעשוק אתכם ולגנוב לכם את הכסף. הם בסך הכל מנסים להפוך את מדינת ישראל למקום שקצת יותר נעים לגור בו. לפעמים הם טועים, לפעמים הם מקבלים החלטות לא נכונות (ואנחנו גם מבקרים אותם על כך) - אבל אין להם מטרה לעשוק אתכם או לפגוע בכם. תנו להם לפחות את הקרדיט הזה.
אגרות גודש זה הפתרון הנכון ביותר, ואגב - גם החברתי ביותר: מי שרוצה לעזור לעניים ולאנשים מהשכבות החלשות - צריך לתמוך באגרות גודש. כי החלשים הם ממילא האנשים שנוסעים בתחבורה הציבורית. כך, גם הם יוכלו לנסוע במהירות באוטובוסים, ולא יעמדו בפקקים. ואלה שרוצים לנסוע לבד ברכב שלהם ולמעשה פוגעים בכולם? הם ישלמו את אגרת הגודש וכך ישלמו על כך שהם פוגעים בכל שאר משתמשי הדרך.
- 36.מיכלמ 08/08/2022 09:38הגב לתגובה זורכבת ישראל הפסיקה לעבוד בשישי הפסיקה לעבוד בלילה הפסיקה לעבוד במוצש ולא מפסיקה להפסיק... למה להרוס את התחבורה הציבורית?
- 35.יורמי 26/07/2022 20:39הגב לתגובה זומדינה אמורה בכספי המיסים שלנו לספק "רק" 5 דברים בלבד לאזרחים : 1. תשתיות (תחבורה, אנרגיה מים וכו) 2. בריאות 3. חינוך 4. ביטחון (גם בטחון פנים) בכולם המדינה נכשלת בגדול ובעיקר בעשור האחרון כישלון מוחץ. אז הפיתרון לקחת עוד כסף להשקיע בחברות ממשלתיות רקובות לבנות פילים לבנים כמו נתיבי אוטובוסים שהינם ריקים בתל אביב אבל כולם עומדים בנתיב שנותר ורותחים !
- 34.[email protected] 26/07/2022 09:07הגב לתגובה זוצריך שתהיה תחבורה ציבורית כדי שתהיה גרועה.
- 33.חיים 25/07/2022 11:17הגב לתגובה זו.לפקידי האוצר אין שום חשיבה מהי טובת האזרח, הם רק דואגים אין להוציא פחות על האזרחים ואיך לגבות יותר כסף. כל התשתיות בארץ תקועות כי משרד האוצר תוקע אותם, כמו מתקני ההתפלה למשל שהאוצר לא רצה להקים, ואז צעקו ישראל מתייבשת והעלו את מחירי המים. אותו דבר עם רכבת לאילת ועוד ועוד - כמה שפחות להוציא וכמה שיותר לקחת.
- 32.ד. יפית 25/07/2022 08:56הגב לתגובה זובערים בחו"ל עם מליוני תושבים בגודל מדינת ישראל, יש תחבורה סקסית, תחבורה כזאת שאתה שואל את עצמך למה לי לנסוע ברכב? אבל בארץ? לא מזמן הייתי באשדוד וקבעתי עם חברים בתל אביב, אמרתי לעצמי בשביל מה רכב? אשאיר את הרכב ואסע ברכבת אשדוד תל אביב - שעה ועשר דקות, באמת?!!!!!!! ואז אמרתי בסדר, רק אראה מתי אוכל לחזור, רכבת אחרונה תשע בערב, באמת?!!!! כל ההתלבטות הזאת ואני עם רכב חברה. קדימה לפקקים הכואבים. איכות חיים בשיא, תודה ממשלת ישראל, חובבנים, חוץ ממיסים וביבי לא ביבי אין להם מושג בכלום.
- 31.משה 25/07/2022 00:11הגב לתגובה זואין משבר אקלים זה קונספירציה של השמאל
- 30.משה 25/07/2022 00:10הגב לתגובה זוהוספ נתיבים לא תפתור את הפקקים היא תגרום ליותר אנשים לרכוש רכב פרטי הממשלה מצידה צריכה לדאוג לפלטפורמה של נסיעה שיתופית
- 29.דניאל 24/07/2022 21:43הגב לתגובה זומה הפיצוי שקיבלתה ממשרד התחבורה?
- 28.אבי 24/07/2022 19:40הגב לתגובה זואם המדינה לא מסוגלת לתת לי כבישים ותשתיות לנסוע עם הרכב , בסדר , אסע בתחבורה ציבורית , אבל למה למען השם אתם לוקחים ממני כל כך הרבה מס על דלק , על כבישים , אגרת רכב . למה? מתאר לעצמי שאני לא היחיד שסבר שמיסוי על תחבורה נועד לענייני תחבורה ...
- 27.בן 24/07/2022 17:06הגב לתגובה זויש אלטרנטיבה????
- 26.תודה לך נתנאל! כתבה מעניינת מאוד! (ל"ת)אבי כהן 24/07/2022 16:36הגב לתגובה זו
- 25.תומר מואבט 24/07/2022 13:27הגב לתגובה זוהתגובות פה הזויות. כל מיני בורים מעדיפים לעמוד בפקקים רק לא לחלוק את הרכב שלהם עם מישהו. יאללה יאללה, נחנקונו מבורים כמוכם
- שמעון לביא 24/07/2022 16:30הגב לתגובה זוכתבה טובה, מעניינת ומנומקת. אבל אנשים לא מסוגלים לחשוב לפני שהם תוקפים. הזויים...
- 24.HAKY1 24/07/2022 13:27הגב לתגובה זו200000 נהגי מוניות שיעבדו בשירות המדינה .כול הנסיעות חינם לכול מקום .הסעות מאורגנות למקומות העבודה . הזמנה מראש לנסיעה מיוחדת או לאירועים או כול מטרה אחרת. אם לא מספיק אז 4000000 מוניות . נחסוך חניות רכבות אוטובוסים. גשרים מחלפים. מנהרות וגם תאונות דרכים.
- 23.גרגמל 24/07/2022 12:29הגב לתגובה זושלא צריך לפרנס משפחה. אין תחבורה ציבורית אמיתית ואין דרך יעילה להגיע לרוב מקומות העבודה בתחבורה ציבורית. לקחת נתיבים מהציבור ששילם על הנתיבים האלה זה פשע. בוא נתחיל מזה ששרת התחבורה וכל עובדי הממשלה יסעו לעבודה בתחהןרה תיבורית, ואז יטיפו מוסר לציבור שאותו הם צריכים לשרת.
- שמעון לביא 24/07/2022 16:31הגב לתגובה זוקראת בכלל מה כתוב בכתבה?
- 22.מנו 24/07/2022 11:57הגב לתגובה זואם כל כך חשוב לפתור את בעיית הפקקים הפיתרון הוא קל יומיים בשבוע מהבית למגזר הציבורי או כל עסק פרטי ובום רוב בעיות הפקקים יעלמו
- 21.שוחי 24/07/2022 11:56הגב לתגובה זואיך אתה מגיע לעבודה? אין בארץ מטרו להגיע ברכבות ואוטובוסים לוקח שעות והם לא יעילים עדיף שתמחוק את הכתבה מאשר לעשות צחוק מעצמך כנראה הכותב לא נסע בתחבורה ציבורית בכל יום והיד שלו קלה על המקלדת בוא לצפיפות האיחורים והקווים שלא נמצאים לייד הבתים של האנשים ותעשה עדכון לכתבה
- שמעון לביא 24/07/2022 16:31הגב לתגובה זוברור שגם לכתב יותר נוח לנסוע במכונית. אז מה? הוא מסביר שזה שכולנו מעדיפים מכונית זו הבעיה. צריך לפתור את הבעיה. לא לטמון את הראש בחול
- 20.דיי דיינו 24/07/2022 11:40הגב לתגובה זואכלני מוחות הפקקים כבר בפריפרייה התנהלות גרועה של משרד התחבורה זה כבר בגדר סיוט
- 19.רוברטו 24/07/2022 11:37הגב לתגובה זומה פקקים אין פקקים, צריך עוד נתיבים, לפחות עד שאני ימכור את כל הרכבים המלאי או אדחוף אותם לליסינג, חכו קצת אם המסללול לתחבורה ציבורית !
- שמעון לביא 24/07/2022 16:32הגב לתגובה זו"את מי שאומרים 'קודם כל תשפרו את התחבורה הציבורית ורק אחר כך תנסו פתרונות אחרים' אנחנו נשאל: מה בעצם הפתרון שלכם? להמשיך לעמוד בפקקים לעולם ועד 'עד שהתחבורה הציבורית תהיה מספיק טובה'? (כלומר אף פעם...) האם לעולם ועד תרצו שכל מדינת ישראל תעמוד בפקקים, רק כי התחבורה הציבורית עדיין 'לא מספיק טובה'? (נרגיע אתכם - גם כשיהיו מטרו ורכבת קלה, עדיין כולם יגידו שהתחבורה הציבורית לא מספיק טובה)."
- 18.תפסיקו לקבל הצעות מטופשות לעוד מיסים! נמאסתם! (ל"ת)זזז 24/07/2022 11:31הגב לתגובה זו
- זה לא קשור למסים... זה קשור לפחות פקקים (ל"ת)שמעון לביא 24/07/2022 16:32הגב לתגובה זו
- 17.שדגכשדג 24/07/2022 11:29הגב לתגובה זוהתחבורה הציבורית מזעזעת. וחבל שבזבזו כל כך הרבה כסף על רכבת לא יעילה במקום להשתמש בכסף והשטח למערך תחבורה חכם מהיר ומקיף יותר
- 16.נמאס מהמס 24/07/2022 11:16הגב לתגובה זואני הייתי 20 שנה בתחבורה הציבורית. סבלתי ככה שאין לתאר ולא אשוב לזה! אגרת גודש זה עוד מס נוסף על הצסבור שמשלם מיסים ממילא. הביקוש לנתיבים ולכבישים הוא קשיח כך ששום אגרת גודש לא תעבוד
- שמעון לביא 24/07/2022 16:34הגב לתגובה זו"אגרות גודש זה לא 'סתם עוד מס' כפי שרבים חושבים בטעות. למעשה, זה אפילו לא צריך להיות עוד מס בכלל. אפשר לבטל מסים אחרים ולעשות במקומם אגרות גודש. אפשר גם לחלק את הכסף בחזרה לאזרחים כסכום קבוע, וכך - מי שמשתמש במכוניות ישלם את האגרה ומי שלא? יקבל את ההכנסה מהמדינה (זה לא יהיה סכום גבוה, אבל האמירה עצמה היא החשובה) וגם לא ישלם את המס. כך למעשה אפשר יהיה לעודד אנשים להשתמש פחות במכוניות, וגם לקבל קצת כסף בחזרה מהמדינה. אפשר גם להשתמש בכסף שייכנס מאגרות הגודש כדי לפתח ולשפר הן את התחבורה הציבורית והן את הכבישים. בקיצור - אפשר יהיה להשתמש בהכנסות מאגרות הגודש בצורה כזו שתוכיח לציבור שלא מדובר פה בסתם מס אלא באמצעי שמטרתו לעזור לציבור הישראלי."
- 15.לרון 24/07/2022 10:38הגב לתגובה זויבחר כל אחד יום בשבוע בו אינו מפעיל המכונית ,על חלון המכונית תופיע מדבקה עם ציון היום הנבחר,לצרכי פיקוח
- 14.לרון 24/07/2022 10:34הגב לתגובה זו4 התגובות הוכיחו שבמקומותינו "מקדיחים את התבשיל" יותר מידי "טבחים" "ידענים" דוגמת אייל שני
- 13.לרון 24/07/2022 10:31הגב לתגובה זוהיא עודף שרים הדורשים עודף תקציבים לביצוע עודף "רפורמות" אזרח ההולך לבחירות,אם הולך,שלא יבחר "רפורמטורים"
- 12.תום 24/07/2022 10:25הגב לתגובה זולא רוצה אוטובוס, בטח לא כזה שכבר אי אפשר לשלם לנהג, לך עכשיו תחפש מה זה רב קו ואיך מטעינים אותו. מעדיף כל 5 שנים לעמוד בפקק עד שיפתחו את הנתיב הבא, או שפעם הבאה כבר מראש יסללו עוד שני נתיבים לכל כיוון
- לרון 24/07/2022 12:35הגב לתגובה זובסדר גמור, טעינה במקומות רבים,הרבה יותר קשים מילא הפקקים,אבל החנייה!!!!
- רוברטו 24/07/2022 11:40הגב לתגובה זומצחיק מאוד ! יודע להעלות פוסטים ממומנים של הלוביסטים אבל לא יכול ללמוד להטעין כרטיס, מדהים לאיזה שפל הגיעו המניפולציות !
- תום 24/07/2022 12:21מהבית
- 11.מטרת כתבה = להתחיל להכין אנשים לגזל מיסים חדש (ל"ת)אחד העם 24/07/2022 10:18הגב לתגובה זו
- 10.יוסי 24/07/2022 10:17הגב לתגובה זובאמת כתבה רדודה ועלובה - להאשים את האזרחים במצב של עשורים של בזבוז כספים על פרוייקטים כושלים ובעיקר לפזר כסף למקורבים וכתבות בהזמנה . תפתחו את השוק הסעות לתחרות = תנו לכל מי שרוצה להסיע אנשים בתשלום = מהר מאוד יקומו חברות שימצאו את המודל הכלכלי שמשתלם לכולם. במסלולים קריטיים יהיו הרבה שאטלים/אוטובוסיים ונהגים פרטיים שיתנו מענה לאלפי אזרחים. ואיפה שלא צריך תשאר תחבורה ציבורית ישנה ולא יעילה. בקיצור יש הרבה אופציות מסתם לגנוב עוד מיסים מאזרחים ולהאשים אותם בחלמאות של משרדי ממשלה והזנחה של תחבורה ציבורית. אבל יש לוביסטים ויש מקורבים אז בוא נתחיל סדרת כתבות כדי להכין אנשים לשוד (מס) חדש.
- בול. ותסגרו את הרכבת. צריכים להגיע לעבודה לא לקו רכבת. (ל"ת)קרא 24/07/2022 11:30הגב לתגובה זו
- 9.מר בחור 24/07/2022 10:12הגב לתגובה זותחב"צ לא פותר את הבעיה מסיבות רבות ומגוונות. אגב, אין שום סיבה שלא תהיה רכבת בשעות הלילה. אילו היתה רכבת בשעות הלילה הייתי נוסע הרבה פחות באוטו.
- הוא התייחס. ממש. קראת בכלל? (ל"ת)שמעון לביא 24/07/2022 16:34הגב לתגובה זו
- 8.עמית 24/07/2022 09:52הגב לתגובה זוהפתרון car pool ותחבצ
- 7.נהג 24/07/2022 09:51הגב לתגובה זואופן העבודה שלי מצריך רכב צמוד כי כל היום אני עובר בין לקוחות, לעיתים קרובות עם כלי עבודה או סחורה. אז אם המדינה תוסיף מיסים או כל עלות שהיא אני פשוט אאלץ לגלגל את זה על הלקוחות כי עלות השירות עלתה. לגבי השכירים, לא מספיק להקשות במקום אחד - צריך גם להקל במקום אחר. שמישהו מהחכמולוגים יבדוק כמה זמן לוקח לו להגיע לעבודה מהרגע שהוא יוצא מבית ולא מהרגע שהוא עולה על הרכבת. שיבדוק האם הוא/היא מגיעים למקום העבודה או הפגישה מסודרים ויצוגיים או מקומטים ומזיעים לפני שבכלל התחילו את יום העבודה. נכון שמרבית השכירים לא צריכים להוביל ציוד או סחורה, אז כאשר שר התחבורה יתנייד *אך ורק* בתחבורה ציבורית כפי שהוא מצפה מכלל השכירים אני בטוח שדברים יתחילו להשתנות.
- 6.נ.ש. 24/07/2022 09:44הגב לתגובה זוולא ראיתי שום דבר טוב שיצא ממשרד התחבורה ב20 שנה האחרונות. ושלא לדבר על כל שינויי התחבורה שהם עשו שהפכו את התחבורה לקטסטרופה. הבעיה היא במשרד התחבורה שיושבים שם פקידים שלא מעניין אותם פתרון אלא לחנך את הציבור שיעשה מה שעושה להם טוב ונכון מבחינתם ולא מבחינת האזרחים
- 5.שמוליק 24/07/2022 09:43הגב לתגובה זולהאשים את האזרחים בזה שמעיזים לנסוע לעבודה באוטו - זה סינדרום סטוקהולם
- 4.גל 24/07/2022 08:56הגב לתגובה זואני מסכים עם עידוד תחבורה ציבורית אבל הסדר הנכון היה להשקיע בעשור האחרון ולפתח הרבה יותר את התחבצ אבל לבוא ולטמון את הראש בחול ולהגיד לעודד תחבצ כאשר התדירות מאוד בעייתית, התחבצ אינה מדייקת בזמני היציאה, הנסיעה וההגעה, היעדר חיבורים מספיקים, איחורים וצפיפות הן רק חלק מהבעיות הקיימות.
- לרון 24/07/2022 10:40הגב לתגובה זוהבעיה? ביבי ואני ימני,ולמה הוא כיכלהכספים לבחירות ועוד נועדו למשל להשקעה בתשתית אך אזרחי ישראל ילכו לבחירות,ואגב אני ל א בוחר,חסר ערך ותכלית
- 3.קלבסיאלה 24/07/2022 08:45הגב לתגובה זוכאילו שבלונדון ובמקומות אחרים עם אגרת גודש אין פקקים, מדובר בתירוץ למס נוסף והכבדה נוספת ביוקר המיחייה אבל מי שכותב לא בודק ולא ממש איכפת לו, נע עם עדר הכתבים הבורים במקרה הטוב והאינטרסנטים במקרה הפחות טוב
- ודאי שכן. שאל את פרופ' עומר מואב למשל (ל"ת)אמנון דוד 24/07/2022 16:35הגב לתגובה זו
- לרון 24/07/2022 10:42הגב לתגובה זואגרת גודש על המוליטיקאים,כל מפלגה שמספר מעמדיה איקס ומעלה יילקח ממנה חלק מתקציב הבחירות
- 2.אנונימי 24/07/2022 08:43הגב לתגובה זואם לכותב המאמר לא ברור שלפני שצועקים שרכב פרטי זה בעייתי צריך לפתור את בעיית התחבורה הציבורית ורק אז לשכנע אנשים - הוא לא מבין כלום
- אמנון דוד 24/07/2022 16:36הגב לתגובה זו"אבל אנחנו רוצים לגלות לכם סוד - תמיד התחבורה הציבורית תהיה 'לא מספיק טובה', והיא גם תמיד תהיה העדיפות השנייה של כולם. למה? כי אם מספיק אנשים ייסעו בתחבורה הציבורית אז פתאום הפקקים ייעלמו. ואז מה כל אדם בודד ירצה לעשות? נכון, לנסוע ברכב הפרטי שלו (כי הרי אין פקקים). "
- לרון 24/07/2022 10:43הגב לתגובה זוכשראש ממשלתנו בעבר נתן לאישתו לנהל "את העניינים" משל היא היתה לפחות אלינור רוזוולט
- אחד 24/07/2022 09:30הגב לתגובה זוכתבה מעולה, הסיבה שאתה חושב מה שאתה חושב כי זה מה שהתקשורת טמטמה אותך לחשוב.
- 1.כתבה יפה (ל"ת)נדב 24/07/2022 08:42הגב לתגובה זו