לא משלמים על נסיעה באוטובוס? אל תדאגו, הפקח לא יאכוף
נושא התחבורה בישראל בוער. היציאה מסגרי הקורונה החזירה את המוני בית ישראל לכבישים ואיתם גם את הפקקים. כך שב הנושא לסדר היום ואיתו כמובן גם כל מה שקשור לתחבורה ציבורית. חוק המטרו החשוב תקוע בגלל גחמות פוליטיות צרות, הרכבת הכבדה עדיין לא פועלת באופן מלא בסופי השבוע, אלפי נהגים חסרים בחברות האוטובוסים וגם שיפור תנאי העבודה שלהם עדיין לא הושלם.
בינתיים, השיק משרד התחבורה בתחילת החודש את רפורמת "דרך שווה" בתעריפי התחבורה הציבורית. המודל החדש נועד ליצור אחידות בתעריפים שעד כה היו בנויים מעשרות רבות של תעריפים שונים, ללא ביסוס ענייני, ללא היגיון מינימלי ובעיקר עם בלגן אחד גדול.
עד כאן הכל יפה. בערך. יש בעיות, יש פתרונות (בדרך) ויש בעיקר הרבה כוונות טובות. לתחבורה הציבורית יש כידוע בעיות רבות, חוסר אמון מצד הנוסעים בלוחות הזמנים של האוטובוסים, עומסים, דילוגים על תחנות, מסלולים ארוכים ומסורבלים, תדירויות נמוכות, צפיפות ועוד הרבה.
הפעם החלטנו לבדוק את כל נושא התיקופים של הנוסעים באוטובוסים והתשלומים. כמה לא משלמים? למה לא משלמים? אילו מכשולים עומדים בפני אלו שכן רוצים לשלם? יצאנו לשטח לבדוק מקרוב את המצב ושיערנו שהמצב לא מזהיר - אבל הנתונים שעימם חזרנו, לצד עדויות של נהגים, השאירו אותנו המומים מכמויות הכספים שנגרעים מהקופה הציבורית.
כמה משלמים?
עד ה-31.7.22 תעריפי התחבורה הציבורית היו כאמור מאוד מגוונים. מחיר נסיעה במטרופולינים המרכזיות (ת"א, ירושלים וחיפה) עמד על 6 שקלים - לכאורה. למה לכאורה? כי תלוי היה כיצד אתם משלמים: מי שהיה משלם דרך האפליקציה היה מחויב באמת ב-6 שקלים, אך אלו ששילמו ברב קו היו משלמים בפועל 4.8 שקלים מאחר והם היו מקבלים הנחת "ערך צבור" בגובה של 20% עם טעינת הכסף לכרטיס. הטבת "ערך צבור" נוצרה לפני למעלה מעשור כאשר כרטיסי הרב קו נכנסו לראשונה לחיינו ועל מנת לעודד את הציבור לעבור מתשלום במזומן או בכרטיסיות נייר לכרטיס הרב-קו. ולמרות שכל הציבור עבר כבר מזמן להשתמש ברב-קו (עוד טרם כניסת האפליקציות), הנחת ה"ערך צבור" נשארה ויצרה פערים במחירים.
רפורמת "דרך שווה" נועדה לשים סוף לפערי המחירים הלא הגיוניים ובצדק - הרי אין שום סיבה ששני אנשים שנוסעים אותו מרחק בדיוק ישלמו מחירים שונים. אז מה עם תושבי הפריפריה אתם בטח שואלים? תושבי הפריפריה זכאים לחופשי חודשי (עד 40 ק"מ) במחיר של 99 שקל בחודש, לעומת שאר המדינה בה החופשי חודשי עולה 225 שקל. פרט חשוב נוסף, הרפורמה מבדילה בין חופשי יומי/חודשי באוטובוסים בלבד לבין כזה הכולל רכבות, באופן שדומה לרוב מדינות העולם בהן מחירי הרכבות גבוהים יותר מאלו של האוטובוסים.
הרפורמה מגדירה את מחיר הנסיעה הבסיסי בתחבורה הציבורית ב-5.5 שקלים למרחק של עד 15 ק"מ ובאופן הבא:
להלן מחירי הנסיעה לפי תשלום חופשי יומי:
להלן מחירי הנסיעה לפי תשלום חופשי חודשי:
*צילומי מסך מאפליקציית רב-פס.
מי אחראי על חישוב התשלום? הנוסעים
על מנת לבחון את המצב בשטח ולקבל אינדיקציה על כמות הנוסעים שאינם מתקפים באוטובוסים, יצאנו ליום שלם של נסיעות באוטובוסים ברחבי גוש דן וירושלים, מבוקר עד ערב, וחזרנו עם נתונים לא מעודדים כלל, מראות עצובים, ובעיקר עדויות נהגים שהשאירו אותנו פעורי פה.
את המסע שלנו התחלנו בקו 274 של אגד מראשון לציון לכיוון מכון ויצמן ברחובות. בקו זה ראינו 2 אנשים שעלו לאוטובוס ולא שילמו. במכון ויצמן שברחובות ירדנו ועלינו על קו 301 של אגד לכיוון אשקלון עד צומת גבעת ברנר. בקו זה היו כמה תופעות מעניינות: 2 חיילים עלו ולא תיקפו (גם לא דרך אפליקציית התשלום לחיילים) למרות שהם נוסעים בחינם ומשרד הביטחון משלם עליהם, אישה שעלתה בתחנה המרכזית ברחובות ביקשה להגיע לאשקלון, אכן תיקפה את הרב-קו אך במחיר של 5.5 שקלים. כזכור, המחיר הנ"ל הינו עד למרחק של 15 ק"מ, ולפי מחשבון משרד התחבורה היה עליה לשלם 12 שקלים (מחיר של עד 40 ק"מ לאשקלון). כלומר, על כל נוסע לעולה לאוטובוס מוטלת האחריות לחשב או לנחש (ולצדוק) מה מרחק הנסיעה שלו ולפי זה לשלם.
העברת אחריות חישוב המחירים לידי הציבור היא בבחינת זריקת אחריות של משרד התחבורה והפקרת כל נושא התשלום האוטובוסים. בקווים כמו 201 (ת"א-רחובות), 301 (ת"א-אשקלון), 164 (פ"ת-רחובות), 274 (ת"א-רחובות) שנוסעים מרחק כולל של יותר מ-15 ק"מ, יש מחיר ברירת מחדל של 5.5 שקלים במכשירי התיקוף וכך כולם משלמים ברב-קו.
נמשיך במסע. בצומת גבעת ברנר עלינו על קו 277 של אגד לתל אביב. בתחנת המוצא של הקו הבחנו בבקר מטעם משרד התחבורה שעלה לאוטובוס לבצע סריקה לפני תחילת הנסיעה וכנראה גם היה אחראי לוודא שהאוטובוסים יוצאים בזמן. נקודה לזכות משרד התחבורה. בקו זה ספרנו 2 אנשים שלא שילמו. אנקדוטה מעניינת נוספת, בדרך לתל אביב נסענו בנת"צ ממחלף מבוא איילון ועד הכניסה לתל אביב וספרנו לא פחות מ-20 מכוניות שנסעו יחד איתנו בנת"צ, ועוד כמה אופנועים. אופנועים של משטרת התנועה שעברו בסמוך הבחינו אך לא ביצעו אכיפה פרט למכונית אחת שנעצרה בכניסה לת"א סמוך לתחנת הרכבת צומת חולון.
עד כה נראה שהנתונים טובים משחשבנו. בתל אביב עלינו על קו 18 של דן מכיכר רבין ליפו - ספרנו 10 אנשים שלא שילמו. נתנו צ'אנס נוסף לקו 18 וחזרנו איתו מיפו למסוף ארלוזורוב ובדרך ספרנו 5 נוספים שלא שילמו. הפעם גם הייתה לנו הפתעה כשנתקלנו בסוקר מטעם משרד התחבורה עם ערימת הדפים שאמור להעביר בין הנוסעים, אך לצערנו הוא פשוט נרדם. בנוסף, אחד ממכשירי התיקוף באוטובוס לא עבד.
בקו 82 של דן מתל אביב לבני ברק מצאנו עוד אדם שלא שילם אך בקו 53 של דן בתוך בני ברק ספרנו לפחות 16 אנשים שלא שילמו. פרט נוסף חשוב הוא שראינו תיקופים רבים של הורים על עצמם וללא תשלום על הילדים שמחויבים גם הם בתשלום מעל גיל 5. מחויב לציין שהצפיפות בקווים בבני ברק איומה עם הרבה עגלות. מבני ברק עלינו על קו 416 של אגד לכיוון ירושלים שם מכשיר התיקוף לא עבד כלל וכל מי שעלה לאוטובוס - 24 אנשים - לא שילמו.
בירושלים עלינו על הרכבת הקלה עד לתחנת חיל האוויר והאמת ששם זה כבר היה אתגר לספור את אלו שלא שילמו, אבל אנחנו הצלחנו לתפוס לפחות 14 אנשים. בתחנת שועפאט היינו עדים למרבית הנוסעים שעולים ולא משלמים. לאחר מכן עלינו על קו 59 של אגד משכונת נווה יעקב לרחוב בר אילן וזה היה השיא: עשרות רבות שעלו לאוטובוס בדוחק שלא ניתן לתאר ולא שילמו. הגדיל לעשות הנהג ממוצא ערבי שאמר לשני נוסעים ערבים שלא לשלם - מזל שאנחנו מבינים ערבית. בשדרות בר אילן החלפנו לקו 67 לכיוון התחנה המרכזית בירושלים וגם שם היינו עדים לעשרות רבות שלא משלמים.
במרכזית ירושלים עלינו על קו 447 לכיוון יבנה וירדנו בתחנת רכבת הראשונים כשאנחנו סופרים 4 אנשים שלא שילמו. מחליפים לקו 11א' בתוך ראשון לציון וסופרים עוד 9 שלא שילמו.
יום שלם של נסיעות בלי אף פקח
ככה נראית המציאות. במשך יום שלם לא נתקלנו באף פקח אוטובוס. ברכבת הקלה בירושלים ראינו פעם אחת פקחים שתפסו אדם אחד ובמקום לבצע אכיפה הם הורו לו לרדת מהרכבת - וסביר שהוא עלה ברכבת הבאה מחדש. ואולי הדבר הכי חשוב, עשרות רבות עולים ומשלמים לכאורה באמצעות האפליקציות, מי יודע אם הם באמת שילמו או לא? מי מסתכל אם המחיר שהם שילמו הוא המחיר הנכון?
בשיחות עם אנשים ברחוב הם אומרים לנו בפה מלא שלפעמים הם לא מרגישים צורך לשלם אם מדובר בכמה תחנות בודדות. היו אזרחים שהודו שבנסיעות בינעירוניות הם משלמים באפליקציה מחיר של 5.5 שקלים כאילו הנסיעה היא בתוך העיר.
למה לאכוף? לחברות האוטובוסים אין שום אינטרס
בשיחות שערכנו עם גורמים בחברות האוטובוסים הם מודים שאין לפקחים שום אינטרס לאכוף תשלום. מרכיב הסבסוד העיקרי של משרד התחבורה למפעילות הקווים הוא לפי קילומטרים ולא לפי כמות הנוסעים. כלומר אין הבדל מבחינת התשלום שתקבל חברת האוטובוסים אם הקו יצא ריק או יצא מלא. לכן, אוטובוס חייב לצאת לנסיעה שלו אחרת החברה המפעילה לא תקבל תשלום ממשרד התחבורה.
נוצר כאן מצב אבסורדי שבו הגורם בעל האינטרס שהנוסעים ישלמו - משרד התחבורה - מפקיד את האכיפה בידי מי שאין לו אינטרס לבצע אכיפה - מפעילות האוטובוסים. הפקחים הם למראית עין. ברוב המקרים הם לא יאכפו, וכשכן - זה בעיקר בשביל להראות פעילות.
"80% מהנוסעים לא מתקפים" אומר לנו נהג ותיק באגד. "יש לזה כמה סיבות: המכונות לא עובדות, אנשים עושים באפליקציה כאילו הם משלמים אבל הם לא, אין מספיק פקחים והנוסעים יודעים שהנהג לא יעיר להם כי הוא כבר אינו אחראי על זה. הפקחים נטולי כל סמכות, יודעים כי הם חשופים לאלימות אם יאכפו ובנוסף הם מקבלים שכר מינימום להבדיל מהנהגים. הפקחים אינם עובדי ציבור ולכן אין עליהם הגנה. אני לא מדבר עם הנוסעים, שיעשו מה שהם רוצים. פקח סיפר לי שעלה לאוטובוס שנסע מירושלים לאילת, וראה שכמעט כל הנוסעים שילמו לפי מחיר של 5.5 שקל. יש פה פרצה ענקית בכל התחום".
ומצד שני גם הנוסעים לא תמיד אשמים, הטלת האחריות מצד משרד התחבורה על הנוסעים לחשב בעצמם את מרחק הנסיעה ולפי זה את מחיר הנסיעה היא מגוחכת. בנסיעות שלנו במהלך היום מנינו 90 אנשים שלא שילמו שהם בערך 20% בממוצע באוטובוס, שעליהם יש להוסיף עוד עשרות רבות שהיה בלתי אפשרי לספור וילדים רבים (מעל גיל 5) שהוריהם לא שילמו עליהם. המגמה חוצה את כל גווני האוכלוסייה, חרדים, חילונים וערבים. וחשוב לזכור - אי תיקוף נסיעה באוטובוס הוא גניבה ועבירה פלילית לכל דבר.
אבל מי כן משלם על כל הנסיעות הללו? אתם. כולנו. משלם המסים. המבחן שלנו מצא למעלה מ-100 נוסעים שלא שילמו אותם אנחנו מעריכים במעל 20%. עובדי אגד אומרים שהמספרים גבוהים הרבה יותר. לו אותם נוסעים היו משלמים כחוק על הנסיעות היה מצטבר סכום כסף שאיתו היה אפשר למשל לשפר את שאר הבעיות בתחבורה הציבורית, להעלות את שכר הנהגים ועוד. אבל עד שמשרד התחבורה יתעורר - לא נראה שום אכיפת תיקופים וכולנו נמשיך לשלם את המחיר.
ממשרד התחבורה טרם התקבלה תשובה. היא תצורף לכתבה לכשתתקבל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
49.קבלת תשובה ממשרד התחבורהאמגד 15/06/2023 08:50הגב לתגובה זו0 0מעניין אם עד עכשיו קיבלתם תשובה ממשרד התחבורה או לאסגור
-
48.ערבים בעיקר לא משלמים על הנסיעה מניסיון שאני רואהמאור 04/04/2023 05:50הגב לתגובה זו0 1צריך להגביר את האכיפה ולהכפיל את הקנס המגוחך לא ייתכן שזה יהיה בצורה כזאת מה נסגר עם ההתנהגות הזאת??סגור
-
47.תמשיכו להצביע סוציאל פופוליזם ותזרקו את כספכם לפחע 11/12/2022 07:03הגב לתגובה זו0 1זה ברור לכל אדם אינטלגנט ובוודאי לכל כלכלן שמודל תחבורה ציבורי עולה לתושבים ביוקר ומספק שירות גרוע.סגור
-
46.נמאס מהחרדים בבני ברקבת אל 19/11/2022 00:48הגב לתגובה זו8 3כמעט כולם מתחמקים מתשלוםסגור
-
45.נהג ערבי שהגדיל לעשות ואמר לערבים לא לשלם (ל"ת)מי מופתע? 01/11/2022 21:07הגב לתגובה זו6 3סגור
- טען עוד
-
יש גם פקחים ערבים שמעלימים עין מערבים שלא שילמו (ל"ת)מאור 04/04/2023 05:50הגב לתגובה זו0 1סגור
-
44.נתקלתי במתקפים שהמבקר עולהאמת 18/10/2022 16:53הגב לתגובה זו3 1נתקלתי לא פעם בהרבה מתקפים בעיקר באוטובוסים.שתיקפו איך שהמבקר עלה.המבקרים רואים.אבל אין להם כח למריבה.ומעלימים עין לרוב.איך שהוא הם רוצים לעשות כמה שיותר בדיקות.ולא רוצים להתעכב עם ויכוחים עם מי שלא תיקף.לא פעם זה נגמר בעצירת האוטובוס והזמנת ניידת כשזה קרה בעבר.היום פשוט מוותרים.כאשר ברוב המיקרים המון משלמים ענין של יושרה פנימית.וזה בסדרסגור
-
43.ככה לא עושים כתבהגדעון 16/10/2022 23:03הגב לתגובה זו6 0כתב נכבד, ככה לא עושים כתבה. המון מידע גולמי, אפס סיכומים.לעניין נושא הכתבה: לא מפתיע, בארץ לא אוכפים כלום. אין משילות.סגור
-
42.אין משילות בכל התחומים (ל"ת)אנונימי 03/10/2022 14:26הגב לתגובה זו9 0סגור
-
41.ממש טמטום כל השינוי הזה וגם מה שמחכה לנו מס עלספיר 25/09/2022 13:47הגב לתגובה זו5 1נסיעה בשעות העומס.מירב מיכאלי השרה הכי כושלת במש4ד התחבורה.הדבר היחידי דהיתה אמורה מינימום שתהיה תחבורה צבורית בשבת ובכלל לא עשתה את זהסגור
-
40.ערך צבור = הלוואה שהנוסעים נותנים לתאגיד וקניה בסיטונותא 25/09/2022 04:00הגב לתגובה זו4 0על שני אלה מן הראוי לתת הנחה וביטול ההנחה הוא גזל של הנוסעים שממנו האוצר קיבל מיליונים. בתקופה של אינפלציה הלוואה כזו עוד יותר משמעותיתסגור
-
39.כמי שגר בירושליםליאור 04/09/2022 15:07הגב לתגובה זו6 0אני חושב שזה אינטרס של כולם שהתחבורה הציבורית תהיה בחינם, ככה הפקקים ממש יתמעטו, וגם אני וגם הכתב היקר נוכל ליסוע יותר בחופשיות בכבישים. ברגע שזה יקרה גם אני וגם הוא נהפוך ליותר פרודוקטיביים כי נגיע לעבודה יותר רגועים וכמובן שללא איחורים, ובחזור כשנגיע לבית מוקדם יהיה לנו יותר זמן איכות עם האשה והילדים. חוץ מזה שנחסוך בדלק בדרך ונצטרך לשלם פחות מיסים עבור כבישים חדשים למיניהם שעולים כנראה הרבה יותר מהניקובים שהחברה שאלה לא משלמים....סגור
-
38.אז מה יעשה שר האוצר לשרת התחבורה מיכאלי?בודק רואה טוב 21/08/2022 23:39הגב לתגובה זו1 0יתלונן במשטרה על גניבה מקופת הציבור? הוא השומר והאחראי עליה. זוכרים את חברתו פיינה? הוא צריך לבקר אותה!סגור
-
37.מאז שביטלו את הנחת ערך צבור, חזרתי לרכב הפרטי. (ל"ת)לכו לעזאזל! 21/08/2022 10:53הגב לתגובה זו2 0סגור
-
36.כן, אבל....טל 21/08/2022 09:16הגב לתגובה זו3 01. כמחצית מהאוטובוסים לא ראויים להסעת נוסעים - מרגיש כאילו אתה בסוסיתה של שנות ה50. בלי שום בולמי זעזועים. כל מהמורה קטנה בכביש ואתה מרגיש דפיקה בעמוד השדרה. מי ישלם לי על הטיפול הרפואי הנדרש? 2. נהגים שנוסעים באופן הבא: גז חזק. ברקס חזק. כך שמי שעומד באוטובוס מרגיש כאילו הוא בתוך סופת טורנדו. מרחם על הציבור המבוגר. 3. מספר פעמים - אין תאורה טובה לקוד ה QR בשעות הערב - אז אי אפשר לתקף. וגם אין אפשרות באפליקציה לתקף מבלי שיש לך QR. 4. חוקי השכונה - חלק מהנהגים מאפשרים לעלות מאחורה, חלק לא, חלק עוצרים רק בתחנה, וחלק יעצרו גם הרבה לפני אם יש קו אחר ומאלצים את הנוסעים לרדת לכביש. תמיד יהיו נוסעים שירדו מקדימה ויעכבו את מי שרוצה לעלות.סגור
-
35.מדינה של מחדלים (ל"ת)לא ייאמן 20/08/2022 13:34הגב לתגובה זו2 0סגור
-
34.נוסעי הרכבת מסבסדים את השאר, גם בגובה התשלום. (ל"ת)אדם 20/08/2022 12:36הגב לתגובה זו3 0סגור
-
33.רפורמה מטורללת ומקושקשת שמטרתה סחיטת הציבוררק אומר 19/08/2022 19:36הגב לתגובה זו6 0כתבה מוזרת שלא נוגעת בבעיה האמיתית - ההתייקרות המטורפת של עלויות הנסיעה בתחבורה ציבורית. היה חופשי יומי של גוש דן שכיסה את הרצליה עד לוד, ועכשיו לך תתחיל לחשב אם אתה צריך לנסוע 15 ק"מ או עד 40 (לדוגמא תל אביב לוד). במקרה שבחרת תל אביב ללוד העלות של חופשי יומי ברכבת עלתה מ 13 שקלים ל 28 שקלים!!! כלומר המדינה כמובן מעדיפה שתבזבז זמן בפקקים עם אוטובוסים מאשר שתיסע ברכבת. אבל זה לא רק ההתייקרות החישובים נהיו מסובכים מה שמכריח אותך להשתמש באפליקציות שאוספות מידע על העליה והירידה שלך ביחד עם כרטיס אשראי. במקום מבנה תעריפים פשוט, קל והגיוני שהיה מעודד אנשים לשלם, אז הופכים את כולם לעבריינים. אני מבטיח לך שחלק גדול מאלו שלא תיקפו לא יודעים בכלל איך לשנות את התעריף במכשיר הרב קוסגור
-
32.אני כנראה אחד הפראיירים היחידים שמשלמים על כל נסיעה. (ל"ת)עודד 19/08/2022 17:58הגב לתגובה זו10 4סגור
-
31.למה לא ירדתם לדרום?דרומי שלא מפחד 19/08/2022 15:07הגב לתגובה זו6 1באוטובוסים בדרום הבדואים עולים חופשי חופשי בלי לשלם. תרדו בפעם הבאה לדרום נראה אתכם. הנהגים מפחדים לומר להם מילה כי ירצחו אותם. כל הנגב פרוטקשן אחד גדול. מכרנו חצי מדינה.סגור
-
היום בכל מדינה נהגים מפחדים להגידאמירי 20/08/2022 16:17הגב לתגובה זו2 0מילה ולא רק בנגב, ישראל היא מדינה אלימה , ובמקרנ תעיר למישהו, יכול לחטוף משהו בראש, נהינו חברה מגעילה ואלימהסגור
-
אין אכיפהי"ע 02/10/2022 13:49הגב לתגובה זו1 0המשטרה לא ברחובות והפושעים משתולליםץ ואם תופסים אחד -אז לא נענש מספיק. ולכו אין הרתעהסגור
-
רד לנגב ותבין את ההבדלדרומי שדווקא מפחד 20/08/2022 23:36הגב לתגובה זו2 0באוטובוסים בדרום הנהגים הבדואים מעלים את החברים שלהם "טרמפ" באמצע הכביש... אין לך מושג על מה אתה מדברסגור
-
30.תשלום באוטובוסאלכס 19/08/2022 13:39הגב לתגובה זו2 0מתי החוק נכנס לתוקף.הנה לכם תנועה ירוקה.נוסעים באוטובוס.אם משלמים או לא לא משנה .העיקר יותר ירוק.גם אני יעבור לאוטובוס .גם לא משלמים. גם ירוק יותר כאילו דיזל מרסס אוויר ברעלים כל הזמן ,הכי בעולם שריפה פנימית בעיתית, וגםללא חניה .עראמקו של ישראל.סגור
-
29.מיכאלי, צאי מהטיקטוקיתלא נורמלית 18/08/2022 22:48הגב לתגובה זו7 2ותתחילי לעבוד למען האזרחים והאזרחיות במדינה ובמדין. יאללה!!סגור
-
28.מגיע להםM 18/08/2022 17:39הגב לתגובה זו5 1א.לא יוצאים בזמן מדלגים על תחנות ומאחרים. ב.הבן שלי רצה למלא רו קו באחד המסופים בירושלים ולא רצו לקבל מזומן.רק אשראי.מה מצפים, שילד יסתובב עם כרטיס אשראי?או שישאר בתחנה....בסופו של דבר קיבל קנס.סגור
-
שרת התחבורה הנכשלת ביותר מאז קום המדינה (ל"ת)מיכאלי 20/08/2022 20:35הגב לתגובה זו2 2סגור
-
יש רב קו בשבילך. אם אין לך זמן, סע בטקסי, אולי תספיק (ל"ת)לוקו 19/08/2022 11:02הגב לתגובה זו0 1סגור
-
27.הפקחיות לא אוכפות באוטובוסותליאורה ש 18/08/2022 15:07הגב לתגובה זו15 3העיקר הוא מדיניות העדפת נשים ונשיות, מצד שרה סהרוריתסגור
-
חיים בסרטמישהו 23/11/2023 02:59הגב לתגובה זו0 0אני בתור אחת שלא מפספסת תשלום אחד באוטובוסים יכולה להעיד שהכי אני מפחדת מהפקחיות הם לקחו על עצמן את תפקיד המכשפות וימצאו מתחת לאדמה על מה לתת דוח. ככה לפחות זה בירושלים עיר הקודש. תבדקו אותי.סגור
-
כי הצמתות פקוקות והרמזוריות אדומות... (ל"ת)מה לא מובן? 18/08/2022 22:47הגב לתגובה זו7 0סגור
-
חחחחחחחחחחחח (ל"ת)לילי 19/08/2022 12:58הגב לתגובה זו1 0סגור
-
26.העיקר והכי חשוב.לבדוק הדרת נשים אצל החרדים... (ל"ת)כ.ד 18/08/2022 14:34הגב לתגובה זו5 0סגור
-
25.מכונות התיקוף בתחנת יד השמונה לא עובדת כבר שלוש שניםמטרונית חיפה 18/08/2022 14:16הגב לתגובה זו6 0בחיפה ישנה מטרונית, התיקוף אמור להתבצע לפני העליה לאוטובוס (בחוץ כן בחוץ,הזוי) , ירדתי מהרכבת מתל-אביב, ולקחתי מטרונית לכיוון הקריות, היו שם שלוש מכונות תיקוף בחוץ, ואף אחת מהן לא הצליחה לתקף את הרב קו שלי (שעובד נהדר בכל רכבת ובכל אוטובוס) ,סגור
-
למה לתקף מראש?לוקו 19/08/2022 11:04הגב לתגובה זו2 0בטוח שתקבל שרות?סגור
-
24.כל פעם שנסעתי מת"א לפ"תקו 66 18/08/2022 14:12הגב לתגובה זו5 0עלו 2 פקחים ירדו בבני ברק ואז עלו 2 חדשים וכך היה בחזור. אולי פעם אחת לא עלה מבקר בכל נסיעותיי .סגור
-
23.אין חינוך ואין כלוםככה זה 18/08/2022 13:56הגב לתגובה זו6 0מדינת עולם שלישי של חוליגנים וגנביםסגור
-
22.ביטול תשלום לתחבורה ציבורית!!!כולנו משלמים מיסים גבוהים מאד הגיע הזמן שנסיעה בתח 18/08/2022 13:54הגב לתגובה זו19 5כולנו משלמים מיסים גבוהים מאד הגיע הזמן שנסיעה בתחבורה ציבורית תהיה בחינם. רכבת, רכבת קלה, ואוטובוס. וכך גם נפתור את בעיית הפקקים.סגור
-
21.לפעמים יש פקח אבלקו 68 של קוים 18/08/2022 13:50הגב לתגובה זו7 3אנשים משלמים רק כשעולה פקח, אם לא אז לא משלמים. אם לא תאכפו אף אחד לא ישלםסגור
-
20.על פי נתוני משרד האוצר הרפורמה הזו מכניסה 370 מיליון שחחנוך 18/08/2022 13:49הגב לתגובה זו12 0כך שהציבור משלם למעשה יותר מאשר קודם. תחבורה ציבורית איננה מותרות והיא בסיס לכלכלה וחברה משגשגים ולכן היה ראוי לפעול כמו באירופה ולהפחית את מחירי התחבורה למינימום.סגור
-
19.רק השבוע באגד דרסו למוות אישה וילדים וכבר מלכלכיםמבין2 18/08/2022 13:43הגב לתגובה זו8 6על הנוסעים? חברה גועלית שנותנת שירות גועלי עם אוטובוסים מלוכלכים ומזהמים שלא ניקו אותם שנים, כדאי שיעשו בדק בית לפני שמאשימים 100 מהנוסעים בגניבה.סגור
-
וזה מצדיק לנדוי בלי לשלם? (ל"ת)לוקו 19/08/2022 11:07הגב לתגובה זו2 2סגור
-
18.תעשו קודם כתבה על טרור הרעש בקופסאות המתכת הללורעש בלתי פוסק 18/08/2022 13:35הגב לתגובה זו17 0כל אוטובוס כבר צריך שוטר כי היום כבר אי אפשר לנסוע בשלווה בשום אוטובוס. זאת פשוט קופסת מתכת על גלגלים שכמעט בכל רגע נתון יש בה ילדים ונערים שכל יושבי האוטובוס לשמוע את קולם ואת קול הסמארטפון שלהם, שום מודעות.סגור
-
לבנטיניות (ל"ת)לבנט 19/08/2022 11:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
17.ניהול פרוגרסיבימירב 18/08/2022 13:29הגב לתגובה זו10 2התיזה: מי שאין לו ונאלץ להשתמש בתחב"צ מסכן ולכן מגיע לו לא לשלם.סגור
-
16.אין מצב שאמרת שדוסים וערבים לא משלמים. (ל"ת)שלי 18/08/2022 13:23הגב לתגובה זו7 7סגור
-
15.נו, מה הבעיה? ככה נלחמים ביוקר מחיה (ל"ת)יוחאי 18/08/2022 13:20הגב לתגובה זו6 1סגור
-
14.ניהול פרוגרסיבימירב 18/08/2022 13:18הגב לתגובה זו7 1התיזה: מי שאין לו ונאלץ להשתמש בתחב"צ מסכן ולכן מגיע לו לא לשלם.סגור
-
13.בירושלים ובני ברק רובם משתמשים בחופשי חודשינ.ש. 18/08/2022 13:13הגב לתגובה זו9 2ולכן לא מתקפים. ותתפלאו עדיין אפשר לתקף לפי המתווה הישן. ששש אל תגלו לאף אחד. גם בהטענה של רב קו. דבר נוסף באפליקציה החדשה לא צריך לתקף זה מתעדכן אוטומטי.סגור
-
12.איך אפשר לדעת כמה לא שילמופקח 18/08/2022 13:08הגב לתגובה זו20 1בדקת ליד המכשיר מקרוב לראות האם ההורה לא שילם על ילדיו בכרטיס נוסף? ראית כמה נוסעים הוא חישב בתיקוף? תחקיר מוזר ביותר!!! לדעתי לא חייב להיות שמשקף את המציאות.סגור
-
נדמה לי שלכל אדם נוסף צריך לתקף.לוקו 19/08/2022 11:12הגב לתגובה זו2 23 נוסעים, 3 תיקופים.סגור
-
הורה שעולה עם ילדים ורק מצמיד את הכרטיסאפשר לדעת 18/08/2022 14:14הגב לתגובה זו1 3ולא מסמן ילדים רואים ויודעיםסגור
-
אלא אם כן יש לו מעבר...מישהו 06/08/2023 21:35הגב לתגובה זו3 0כדאי לחשוב קצת לפני שאומרים דברים באופן ציבורי...סגור
-
מתי נסעת פעם אחרונה באוטובוס?אי אפשר לדעת 18/08/2022 22:43הגב לתגובה זו3 1כנראה רק לפני הרפורמה. כי אחרי שהרפורמה נכנסה לתוקף אתה צריך לבחור מס' קילומטרים עד היכן אתה רוצה לנסוע וגם צריך להקיש את מס' הנוסעים. אז איך אפשר לדעת?סגור
-
11.איך ידעת איזה ילד הוא בן 5 ואיזה עוד לא? (ל"ת)חוקר כליות ולב 18/08/2022 13:03הגב לתגובה זו9 3סגור
-
10.המדינה דופקת אותנו מספיקאנונימי 18/08/2022 12:52הגב לתגובה זו11 3ששרת התחבורה תשלם באוטובוסה.רק על הכתבה הזו מחר ליברמן מייקר עוד חצי מדינה.סגור
-
9.מענייןמתעניין 18/08/2022 12:48הגב לתגובה זו7 7רק אני שמתי לב שבירושליים ובבני ברק יש הרבה מאוד שלא משלמים ?? יש איזשהו קשר להרכב האוכלוסיה בערים אלו ???סגור
-
אין חרדי שלא משלם.אם התכוונת לזה. (ל"ת)כ.ד 18/08/2022 14:37הגב לתגובה זו4 6סגור
-
בלי טובות. העונש הוא כבר קיבל (ל"ת)לוקו 19/08/2022 11:14הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.נהג וותיקיורם מכרכור 18/08/2022 12:46הגב לתגובה זו17 0אצלי בפרדס חנה בשנה האחרונה לפחות 10000 איש לא שילמו.סגור
-
7.התפרקות טוטליתרוני 18/08/2022 12:40הגב לתגובה זו14 4על חרדים וערבים לא אוכפים חוקים. מדינה נחשלת.. מלבד זאת, שרת התחבורה עוסקת בזוטות ובהעדפת נשים, ולא בשינוי ובשיפור המצב.סגור
-
ספקולציותאנונימי 06/08/2023 21:38הגב לתגובה זו1 0מעניים אם נסעת פעם בקווים של שכונות חרדיות וראית מה באמת קורה, מנסיון כמות הפקחים שם גדולה מאוד הם עולים לאוטובוס בגדודים, וחוץ מזה כדאי לציין לבדרך כלל לא מוצאים מישהו שלא שילם.סגור
-
אין חרדי שלא משלם !! (ל"ת)כ.ד 18/08/2022 14:36הגב לתגובה זו7 6סגור
-
נכון, אבל...אנונימי 06/08/2023 21:41הגב לתגובה זו0 0לכל אחד יש טעויות, לא נראה לי שיש מישהו שלא שכח אף פעם להעביר את הרב קו (ובטח חטף דוח בדיוק בפעם הזאת (; ).סגור
-
אוכפים ועוד איך השאלה רק את איזה חוקיםחרדי 18/08/2022 13:03הגב לתגובה זו9 3אוכפים את הדרת הנשים המדומיינת של מרב מיכאלי, הפקחים עסוקים מדאי, יאכפו את הנוסעים ללא תשלום כשיתפנו...סגור
-
6.משרד התחבורה עסוק בהמרת תמרורים בתמרורותמירב 18/08/2022 12:30הגב לתגובה זו36 1זה פרויקט הדגל שייקח לפחות עוד שנתיים, סעו מפה ותחזרו כשנתפנה.סגור
-
5.בחיים לא תקפתידנה 18/08/2022 12:28הגב לתגובה זו5 9לא ידעתי בכלל שצריך להעביר כרטיס..חחח..לא הבנתי למה הצבור לא יורדסגור
-
4.שכרהנסיך 18/08/2022 12:18הגב לתגובה זו9 0שיעקפו את שכר הבכירים שדואגים לתחת שלהם בכנסת קודם כל וידאגו לאזרחים אוכלי חינם תעשו עליהם כתבה יא משועממיםסגור
-
3.גיליתם את מה שכל נהג יודעיוני 18/08/2022 12:16הגב לתגובה זו8 2הפרצוף של הישראלי המכוער מתגלה במלוא תפארתו.ישראלים הם עם של תחמנים איפה שאפשר לרמות ואין שוטר רז מרמים.מה הפלא?סגור
-
2.יותר מידי עובדי היי טק אז אין עובדים במקצועות אחריםהמדינה במצב גרוע מבחינה כלכלית ואל תאמינו למה שאומ 18/08/2022 12:16הגב לתגובה זו7 2המדינה במצב גרוע מבחינה כלכלית ואל תאמינו למה שאומרים שהמדינה במצב טוב.אין עובדי רפואה אין מהנדסים נהגים עובדי בניין והרבה מקצועות לכן השרות לאזרח נמוך מחירי דירות בשמיים.המדינה צריכה להפסיק לתת הטבות להיי טק שיותר מידי היי טק מזיק למדינה.הרי זה לא מוצר צריכה בסיסי לא אוכלים ושותים היי טק ולא גרים בבנינים שנבנו בהיי טקסגור
-
יגאון חוץ מצרות עין תבין כמה מיסים משלמים זה מחזיק הכל (ל"ת)רק1 08/12/2022 10:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אני לוקו? אתה לוקו (ל"ת)לוקו 19/08/2022 11:18הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.אכיפה בררנית היא מחלת מדינה (ל"ת)נגה 18/08/2022 12:15הגב לתגובה זו16 1סגור