למען השקט: נתב"ג יאסור נחיתת מטוסים 4 מנועיים - מה לא סיפרו לכם?
רעש המטוסים ביישובים המקיפים את נתב"ג הוא לא דבר חדש ועולה לסדר היום אחת לתקופה כבר במשך שנים רבות. ראשי ערים התאגדו, דיונים נערכו בבתי משפט ומה לא. ובכל זאת - רועש היה ורועש יהיה. כל עוד לא תבוא מהפכה וימציאו מנועים בעלי טכנולוגיה שקטה יותר, הרי שמדובר בגזירת גורל לעת עתה.
רשות שדות התעופה החליטה בשבוע שעבר להסיר את הכפפה - כך היא חושבת - והודיעה שתאסור החל מסוף מרץ 2023 את נחיתתם של מטוסים בעלי ארבעה מנועים בשדה התעופה העיקרי של ישראל, על מנת "לצמצם את הרעש". אישור חריג יינתן על ידי הנהלת נתב"ג לפי הצורך.
הטיסות של מטוסים עם ארבעה מנועים הם אולי 3% מהטיסות
לכאורה, בשורה של ממש, פחות רעש לתושבי הסביבה והערים השכנות. אבל ברשות שדות התעופה שכחו לספר לכם מה אחוז המטוסים בעלי ארבעה מנועים שנוחתים בנתב"ג מכלל הטיסות - במקרה הטוב 3%. כיום כמעט ואין טיסות נוסעים לנתב"ג המבוצעות במטוסים בעלי ארבעה מנועים, מדי פעם חברת סוויס השוויצרית מבצעת טיסה שכזו בדגם האיירבאס A340 שלה אבל גם זה לא קרה כבר חודשים רבים.
כמעט כל הטיסות במטוסים בעלי ארבעה מנועים מבוצעות כיום על ידי חברות מטען שגם הן בעצמן בודדות. חברות Silkway מאזרבייג׳ן, Air ACT הטורקית וחברת ק.א.ל הישראלית מבצעות כיום מספר מצומצם ביותר של טיסות מטען לישראל וממנה במטוסי הג'מבו 747 של בואינג.
בקיצור, רשות שדות התעופה, בדומה להרבה החלטות רגולטוריות אחרות בישראל, עושה בכאילו. היא לא תפחית את הרעש או את הזיהום, אבל היא עושה קולות כאילו שהיא באמת טיפלה במשהו.
אז מה כל כך בער לרשות שדות התעופה להודיע בחגיגיות על הפחתת הרעש? אין שום סיבה לחגיגה, להיפך - מדובר בבשורה לא טובה הן לחברות המטענים והן למטוסי הנוסעים. חברות המטענים הזרות תיאלצנה למצוא חלופות למטוסים הללו או שמא יחליטו לוותר על עצם הפעלת טיסות המטען לישראל - דבר שיפגע בצרכנים, בייבוא ובייצוא. חברת המטענים הישראלית ק.א.ל תיכנס למשבר קטן לא פחות, משום שהמהלך כופה עליה להיפטר מהמטוסים הקיימים, לקנות במקומם חדשים וכל זאת בתוך 7 חודשים. יובהר כי בעקבות היציאה ממשבר הקורונה והביקוש לטיסות, קיים עיכוב עולמי באספקת מטוסים שנמשך שנים - מה תעשה ק.א.ל? לא ברור.
טיסות הנוסעים עלולות אף הן להיפגע עקב הגידול החד במספר הטסים. חברות תעופה זרות הפועלות כיום בנתב"ג, לא תוכלנה בעתיד - אם תרצנה - להגדיל את המטוסים ולהטיס יותר אנשים בטיסה אלא תצטרכנה להוסיף טיסות - זיהום אוויר כבר אמרנו? חובבי התעופה שציפו לראות את ענקית התעופה אמירייטס מפעילה לארץ את מטוס הנוסעים הגדול והמפואר בעולם - האיירבאס A380 - יצטרכו למצוא נחמה במקום אחר.
לשנות את שעות ההמראה והנחיתה
אבל השאלה הגדולה ביותר שמרחפת מעל הנושא הזה היא מי קבע וכיצד שזה פתרון להפחתת הרעש? אם להגיד את האמת, ראשי הרשויות והתושבים סביב נתב"ג מעולם לא הלינו על עצם קיומו של הרעש אלא על שעות הרעש. מטוסים שממריאים מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה מפריעים לשנתם והם צודקים.
לפני מספר שנים החליטו ברשות שדות התעופה שכדי להקל על שנתם של התושבים הסמוכים תיאסר המראת מטוסים בין השעות 01:40-04:45 בלילה (נחיתות מותרות בכל שעות היממה). כנראה שמישהו בנתב"ג חשב שאלו הם זמני השינה של התושבים ולפיכך הגדיר את השעות.
בנמל התעופה הית'רו שבלונדון - ושאין מחלוקת על כך שהוא עמוס בהרבה מנתב"ג - קיים עוצר המראות מטוסים בין השעות 23:00 עד 06:00 בבוקר. בסכיפהול שבאמסטרדם בין 23:15 ל-05:00 בבוקר, בפרנקפורט בין 22:30 ל-04:45 ובשארל דה-גול שבפריז בין 23:00 ל-06:00 בבוקר. איך יתכן שבשדות תעופה גדולים ומרכזיים כל כך קיים עוצר המראות גדול יותר מה-3 שעות שקיים פה בישראל?
אם באירופה יכולים, אז בישראל יכולים אפילו יותר טוב מזה. תתכבד רשות שדות התעופה ותודיע שבין השעות 23:30 ל-06:00 בבוקר היא מטילה עוצר המראות למען התושבים ואיכות החיים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
12.הההה טל אחד מ שגרירות ארצות הברית והם יתקפלו (ל"ת)YL 13/09/2022 10:02הגב לתגובה זו2 0סגור
-
11.שכל מטוסי המטענים ינחתו בנמל רמון וישנעו משם סחורות (ל"ת)דניאל 06/09/2022 09:30הגב לתגובה זו5 1סגור
-
10.פיתרוןלרון 06/09/2022 07:44הגב לתגובה זו2 0להרבה בעיות יכולה להיות סלילה ויבוש לתוך היםסגור
-
9.יש בין עתלית לחיפה הרבה שטחכהן אבא שלום 06/09/2022 07:16הגב לתגובה זו3 0יש בין עתלית לחיפה הרבה שטח שיכול להיות מוסב לשדה תעופה.קרוב לרכבות.וממש ליד הים ככה שהרעש יפריע בעיקר לדייגים ולשדות הבננה במושביםשבטח יוכלו להפוך לשטחי אחסון יקרים.יש רכבות.יספק עבודה לתושבי האיזור.ישחרר את שדה התעופה בחיפה ובהדרגה את נתב"ג.מהעומס ואולי בכלל.ויוריד את הסיכון מעל כל כך הרבה ערים שהמטוסים חולפים מעל ראשם.ובמקום זה יעבור מעל הים.ויחסוך גם את רעיון האי.שנתון לתקלות של שקיעה והוצאות אין סופיות.סגור
-
8.נתבג שונה מהשדות באירופהאנונימי 06/09/2022 06:58הגב לתגובה זו0 0נתבג שונה מהשדות באירופה, רוב טיסות אנשי עסקים כוללות טיסות המשך, גם לאירופה, ובעיקר למזרח ולאמריקה.לכן יוצאות כמה טיסות מוקדם בבקר ( החל מ 0400) על מנת שיהיהו מסונכרנות עם טיסות המשך.סגור
- טען עוד
-
טענה זו נוגדת החוק ואת ההיתר מבית משפט העליוןלילי 06/09/2022 08:41הגב לתגובה זו5 0לרש"ת יש סמכות לאשר טיסות בניגוד לחוק שעות מנוחה רק במקרה חירום וחריג .סגור
-
7.גוףמסואברשת 05/09/2022 19:29הגב לתגובה זו4 0מדינה בתוךמדינה כמו בזק של פעם מונופול עלוב עם שירות של עולם שלישיסגור
-
6.רש"פארכימדס 05/09/2022 19:20הגב לתגובה זו6 0ממתי עושים מה שטוב לתושבים? עושים מה שטוב ליח"צ של השר/יו"ר הרש"פ וכו'סגור
-
5.שדה תעופה בנבטים - החלטה אסטרטגית לרואים למרחוק !!! (ל"ת)דן 05/09/2022 18:57הגב לתגובה זו1 2סגור
-
4.באירופה יש שדות תעופה חלופיים. בארץ אין (ל"ת)הריאליסט 05/09/2022 18:55הגב לתגובה זו4 1סגור
-
3.(ל"ת)אנונימי 05/09/2022 18:37הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.עובדים על כולםיש לבצע עוצר בנחיתות ,עוצר המראות ולהשאיר נחיתות ז 05/09/2022 18:37הגב לתגובה זו0 0יש לבצע עוצר בנחיתות ,עוצר המראות ולהשאיר נחיתות זה לתת לאותם תושבים בתל אביב לסבולאותם תושבים בראש העין ומזור ובארות לסבולסגור
-
1.תתבישו מי שרוצה לעשות סיבוב על המשכורתרון 05/09/2022 18:25הגב לתגובה זו2 0העחובה של החיילים. מפשיטים את האנשים בבורסה. עכשיו גם 500 שח מספיקים לכם?! הכל כדי שיהפכו למהמרים. אל תתקרבו כי כולם מפסידים.סגור