לריביאן תחזית שנתית שאפתנית; האם היא תצליח לעשות זאת? בינתיים היא נאלצת לעשות ריקול לכל כלי הרכב שמכרה מעולם

יצרנית הטנדרים החשמליים הבטיחה שתייצר 25 אלף רכבים בשנת 2022. בינתיים היא ייצרה 14,317, חסר לה לייצר עוד כ-10.7 אלף רכבים, בשלושה חודשים (וזה אחרי שחכתה את התחזית בחצי); ריביאן היא אחת האכזבות הגדולות של וול סטריט בשנה האחרונה - מאז ההנפקה היא הספיקה לזנק לשווי של 150 מיליארד דולר ולהתרסק ל-20 מיליארד בלבד
 | 
telegram
(1)

חברת הצמיחה המייצרת טנדרים חשמליים, ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE -2.42% RIVIAN... 10.06 -2.42% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.04 גבוה:10.07 נמוך:9.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , נתנה תחזית בתחילת השנה לייצור של 25 אלף רכבים בשנת 2022, לריביאן, 3 חודשים לעמוד בהבטחה שלה. בדומה אך רחוק בקנה המידה להבטחה של אילון מאסק למסירות של 1.5 מיליון רכבים בשנת 2022. 

עד סוף ספטמבר, ריביאן ייצרה 14,317 כלי רכב חשמליים - כלומר היא תצטרך לבנות עוד כ-10,700 ברבעון הרביעי של השנה, בשביל לעמוד בתחזית של החברה. משמע, כמעט הספק של 7-8 חודשים, ב-3 חודשים. ריביאן בטוחה שהיא יכולה לעמוד ביעד. החברה חזרה על התחזית מספר פעמים מאז מרץ, הפעם האחרונה הייתה ביום שני האחרון.

נראה שגם האנליסטים של וול סטריט לא חוששים מכך שריביאן לא תצליח להגיע למטרה.
מספר אנליסטים ציינו השבוע שהרבעון השלישי של ריביאן היה הרבעון הטוב ביותר שלה מבחינת ייצור רכבים. 7,363 רכבים חשמליים יוצרו, יותר מכל מה שנוצר במחצית הראשונה של שנת 2022. זאת על רקע מאמצי ההנהלה לצמצם את השפעת בעיות שרשרת האספקה איתה התמודדה ריביאן בדומה לחברות רכב אחרות. בנוסף לכך, ריביאן הוסיפה משמרת שנייה לעובדי הייצור, כך שהתפוקה תהיה גדולה יותר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האנליסט, ג'ורג' ג'יאנריקס מ-Canaccord Genuity ציין כי קצב הייצור של ריביאן זינק מ-78 רכבים בממוצע בשבוע ברבעון הרביעי של שנת 2021 לכ-566 בשבוע ברבעון השלישי של 2022. קפיצה גדולה בייצור. לטענתו, זה יצטרך לגדול יותר, לממוצע של כ-822 בשבוע מעכשיו ועד לסוף השנה, בכדי להשיג את היעד השנתי של החברה. ״אנו מאמינים שריביאן יכולה לעשות זאת״. האנליסט, שורי על מניית הרכב החשמלי, כאשר הוא מעניק מחיר יעד של 61 דולר למניה, עם דירוג ״קנייה״.

אדם ג'ונאס, אנליסט מורגן סטנלי, אמר שהייצור השנתי של ריביאן יגיע קצת מתחת לתחזית שלה, אך לדעתו אם היא קרובה ליעד שלה, ייתכן כי בשנת 2023, כאשר הייצור יהיה שוטף, היא תגיע ליעדה. שהוא, 50 אלף רכבים בשנת 2023. ג'ונאס מדרג את ריביאן כ״תשואת יתר״, עם מחיר יעד של 60 דולר.

לפי ג'וזף ספאק מ-RBC, היעד של 25 אלף כלי רכב בשנת 2022 הוא אפשרי, אך לטענתו התחזית בשנת 2023 שאפתנית מידי. ״התוכנית של ריביאן להשיק מנועים חשמליים חדשים ומארזי סוללות מחודשים בשנה הבאה עלולה להוסיף קשיים חדשים בייצור״. לספאק, דירוג ״תשואת יתר״, עם מחיר יעד של 62 דולר.

יש לזכור, שבמרץ האחרון החברה הורידה את התחזית שלה מ-50 אלף רכבים, לייצור של 25 אלף. 50% פחות מהצפוי בעקבות בעיות בשרשרת האספקה, זה איכזב את המשקיעים והמניה מתחילת השנה קרסה ב-65%.

ריביאן היא אחת האכזבות הגדלות של וול סטריט בשנה האחרונה - מאז ההנפקה היא הספיקה לזנק לשווי של 150 מיליארד דולר ולהתרסק ל-20 מיליארד דולר בלבד. כן, ככה זה כשמוכרים חלומות גדולים, כשהדגש היא המילה חלומות. 

בכל מקרה, כעת היא נאלצת לעשות ריקול לכל הרכבים שכבר הספיקה למכור מאז ומעולם - 13 אלף כלי רכב - בגלל תקלה במערכת ההגאים שלה. לדברי החברה, החלקים בין ההגה ובין הסרן של הגלגלים לא מספיק מחוזק ואומרים שכבר היו שבעה אירועים בעייתיים בעקבות התקלה, אך לא נגרמו פגיעות "אם אתם שומעים רעש מוגזם, חשים רטט או תחושה נוקשה או שינוי כלשהו בהגה, עליכם ליצור קשר באופן מיידי" מסרו בחברה. לדבריה זה תיקון פשוט שלוקח רק כמה דקות והיא מקווה לסיים את כל הסיפור בתוך 30 יום.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם 20 אלף יהיה טוב ... (ל"ת)
    דני 09/10/2022 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות