כמה רכבים נמכרים ברחבי העולם בחודש אחד ומה צפוי לקרות בשוק הרכב הסיני בדצמבר?
הקצב השנתי של מכירות הרכבים עומד על 82 מיליון רכבים - עלייה של 11% בחודש האחרון לעומת תקופה המקבילה אשתקד, אבל יציבות לעומת חודשים קודמים. האם הקצב הזה יעלה כלכלני בנק אוף אמריקה מספקים מספר תרחישים. לגישתם קיימת התאוששות במכירות רכבים, אך סין שאחראית על כ-30% מהיקף רכישות הרכבים בעולם, לא מתאוששת ולוקחת למטה את שוק הרכבים העולמי, אם כי זה צפוי להשתנות.
"באירופה, מדד ה-SAAR שמבטא את קצב המכירות השנתי של הרכבים עלה באוקטובר ב-16% (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד)" מעדכנים כלכלני בנק אוף אמריקה, "עם זאת, באירופה ובארה"ב נותר ה-SAAR קבוע לעומת ספטמבר ואוגוסט 2022. אנו צופים שיעורי גידול דו-ספרתיים ב-SAAR העולמי וכן בארה"ב, האיחוד האירופי ובסין בהמשך. בסין צפוי גידול משמעותי לקראת סוף השנה, מכיוון שכמה תוכניות סובסידיות עומדות להיפסק בהדרגה עד סוף שנת 2022.
נתח השוק העולמי של פולקסווגן ירד בחודשים האחרונים, בעיקר בשל החולשה בסין, אך מדובר בענקית רכב שאחראית על כ-11% ממכירות הרכב בעולם. החודשים האחרונים היו טובים לג'נרל מוטורס וטסלה ממשיכה לצמוח בשיעור מרשים בשוק הרכבים החשמליים.
בבנק אוף אמריקה מעריכים שזמני ההמתנה ממשיכים וימשיכו להתקצר עבור דגמים חדשים - "בשוק מנועי הבעירה הפנימית (ICE) ירד זמן ההמתנה מ-7.3 חודשים באוקטובר ל-6.3 חודשים בנובמבר, עבור מכוניות פרמיום בקטגוריית ICE התקצר זמן ההמתנה מ-7.5 ל-6.8 חודשים, עבור רכבים חשמליים (EV) זמן ההמתנה התקצר מ-10.3 חודשים ל-9.7 חודשים. בסקטור ה-ICE, אנו רושמים זמני המתנה נמוכים במיוחד עבור מרצדס ופולקסווגן.
מגמה נוספת וחשובה שמזהים בבנק אוף אמריקה - "מחירי המכוניות המשומשות ממשיכים לרדת - ב-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אף על פי שנראה שהם התייצבו מאז ספטמבר. נקודה אחת שמצביעה על כך שביקושים בסיסיים עדיין נפגעו פגיעה משמעותית, היא שהמגוון והמחירים עדיין נמצאים בשיא של כל הזמנים, למרות שמחירי העסקאות הממוצעים כבר לא עולים באופן רציף".
לגבי סין, טוענים כלכלני הבנק - "אנו עדיין רואים מלאים גבוהים מדי ומכירות נמוכות מדי, במיוחד עליות מלאים של המותגים הסיניים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה