המס עלה וכך גם המחירים: טסלה מייקרת את רכביה בישראל
הפחתת מס הקנייה על רכבים חשמליים בוטלה בשבוע שעבר ועל כעת ב-10%, בעקבות כך, מרבית ממוכרי הרכבים החשמליים והפלאג אין הייבריד בישראל יאלצו לעלות מחירים, כאשר הראשונה שכבר עשתה זו היא חברת טסלה
כידוע, לפני כשבוע ביטלה ועדת הכספים את הפחתת העלאת מס הקנייה על הרכבים החשמליים החדשים – וזה עלה מכ-10% לכ-20%. בתוך כך, יצרני רכב חשמליים המוכרים רכבים כאלו למדינת ישראל – ביניהן ג'ילי, אירווייס, יונדאי ועוד, יאלצו כעת להעלות את מחירי הרכבים שלהם גם הן בעקבות עלייית המסים הזו.
כצעד שעלול להסתמן כסנונית ראשונה להעלאת המחירים הללו – הן עבור רכבים חשמליים והן עבור רכבי הפלאג אין-הייבריד, בחרו אתמול דווקא בטסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: להוות דוגמא ראשונית, כאשר מרבית רכביה יעלו כעת הרבה יותר כסף.
לקריאה נוספת:
>>> ויגש: לא לבזבז משבר טוב, המשותף ליוסף המשנה למלך ולנתניהו של 2003
>>> נתניהו הציג את ממשלתו החדשה בכנסת: "מצפה שתכבדו את הכרעת הבוחר"
>>> הממשלה לא באמת רוצה שמחירי הדירות ירדו - ובכמה התעשרו השנה בעלי הדירות?
>>> הריבית על הלוואות בבנקים מגיעה ל-9%; בחברות כרטיסי האשראי - 13%
בכך, מחירי הטסלה מודל Y לטווח ארוך עלה בכ-6%, כאשר במקום לשלם עליו 340 אלף שקל, כעת יאלצו לקוחות לשלם קרוב ל-360 אלף שקל. כמו כן, גם מחיריה של הטסלה מודל 3 עלו: מחיר רמת הגימור הבסיסית עלה ב-8%, מכ-225 אלף שקל למעל ל-240 אלף שקל. מחיריה של רמת הגימור בגרסת הביניים עלה גם הוא ב-7%, בעוד שמחירה של גרסת ה-Performance עלה בכ-6% גם הוא.
אם כך, מדוע בכלל החליטה ועדת הכספים לבטל את ביטול העלאת המס? הרי, רכבים חשמליים טובים יותר ונכונים יותר למשבר האקלים העולמי.
מחירי הרכבים בכלל והחשמליים בפרט עלו מאוד בשנים האחרונים, הן בעקבות הפגיעה בשרשראות האספקה שהגיעה אלינו בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, והן בעקבות העובדה שכך תמיד קורה בשווקי הטכנולוגיה – כל כמה שנים הקהל פשוט דורש פחות סחורה חדשה – עד שהמלאיים יגמרו והשוק ידרוש מלאי חדיש יותר, מתקדם יותר, כמו מעין גל סינוס כזה.
בתוך כך, ממשלת ישראל, יחד עם שאר ממשלות העולם, כבר קבעו כי יורידו את פליטת גזי החממה שלהם עד 2030 ו-2050 בכ-80%, ומדינת ישראל יחד עם חברות הרכב ממשיכות לעודד את הלקוחות הישראליים לרכוש רכבים חשמליים.
צריך להבין דבר אחד פשוט, למרבית אלו היושבים בממשלה לא אכפת כמה כסף נחסוך או לא, הם פשוט רוצים להגיד את הקופה שלהם על מנת שיהיה להם יותר כסף לבזבז על דברים אחרים.
רבות ביקרנו בעבר את הרכישה של רכבים חשמליים סינים – BYD וכדומה – אך עושה רושם שאם המס לא יפסיק לעלות, כך פחות ופחות אנשים יבחרו לרכוש את רכבים חשמליים של מדינות שונות – כמו יונדאי וקיה, ובמקרה הפחות טוב ימשיכו לרכוש את הרכבים הסינים ובמקרה הגרוע יחזרו לקנות רכבי בנזין מזהמים ולא יקדמו בשום צורה הכנסה של רכבים חשמליים למדינת ישראל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.אולי כך ניתן לעודד תחבורה ציבורית והורדת העומס (ל"ת)יותם 01/01/2023 19:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הנזק של כל הרכבים הפרטיים כל כך גדולא 01/01/2023 17:36הגב לתגובה זו0 0אומנם של החשמליים פחות אבל עדיין מזהם. חייבים לעבור לתחבורה ציבורית ולהגדיל מיסים על רכב פרטיסגור
-
1.לא לקנות .נקודהאזרח בכיר 01/01/2023 12:20הגב לתגובה זו6 0מדינת מס וחזירות קפיטליסטית ...רכב כזה צריך לעלות 130,000 ש"ח לא לקנות אלא אם כן אתה מטומטם ומחפש תשומת לב בכחסגור