טסלה יקרה לעומת מניות ה-EV הסיניות - האם זה מוצדק? וגם - הדוחות המאכזבים של NIO
חברת הרכבים החשמליים NIO הפכה בשנים האחרונות לחביבת המשקיעים ולאחת המניות שמרכזות הכי הרבה עניין, וכל זה כאשר שוויה במונחים של וול סטריט צנוע ורחוק מאוד מהענקיות - כ-16 מיליארד דולר.
היום דיווחה החברה על הפסד ברבעון הרביעי שהיה גדול מהצפוי. יתרה מכך, התחזית לרבעון הראשון הייתה הרבה מתחת למה שוול סטריט ציפתה. ובכל זאת, המניה עולה לקראת פתיחת המסחר. איך זה מסתדר?
נתחיל בכך, שהעליות נרגעו ועומדות כעת על פחות מ-1%, אבל זה לפחות לא ירידה חדה כפי שהיה צפוי בהינתן המרחק בין התוצאות לתחזית. NIO דיווחה על הפסד ברבעון הרביעי של 51 סנט למניה על הכנסות של 2.33 מיליארד דולר. בוול סטריט העריכו הפסד של 26 סנט למניה על מכירות של כ-2.5 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 36 סנט למניה על מכירות של כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022 .
החברה מסרה כי ברבעון הראשון של 2023 היא מצפה לספק בין 31,000 ל-33,000 כלי רכב, כאשר NIO כבר מסרה 20,663 כלי רכב בינואר ופברואר, מה שאומר שנותר בערך 11,000 עד 12,000 כלי רכב שיסופקו במרץ. זו אכזבה. NIO סיפקה יותר מ-40,000 יחידות ברבעון הרביעי של 2022. יתרה מכך, הנהלת NIO מסרה שהיא צופה להכניס כ-1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בעוד וול סטריט ציפתה ל-2.5 מיליארד דולר.
לי אוטו יריבתה של NIO, דיווחה על מספרי הרבעון הרביעי שלה ביום שני. ההנחיה שלה למשלוחים ברבעון הראשון הגיעה ל-52,000 עד 55,000 יחידות, לעומת 46,319 כלי רכב שנמסרו ברבעון הרביעי של 2022. כלומר היא צומחת בשעה ש-NIO מאבדת גובה במכירות.
אז איך זה שמניית NIO עולה (לפחות בינתיים)? רוב המניות הסיניות הנסחרות בארה"ב מאותות על עלייה. מדד האנג סנג של הונג קונג קופץ בהמשך לשיפור במדד מנהלי הרכש של הייצור בסין. המדד הראה כי הצמיחה הכלכלית בסין גדלה מהר מהצפוי לאחר 2022 איטית. הסגרים בשל הקוביד הכבידו מאוד על הצמיחה בסין והשפיעו לרעה על המניות הסיניות, כעת נראה שההתרחבות של הכלכלה הסינית מהירה ביותר. זה משפיע על כל המניות הסיניות, גם על NIO שכאמור אכזבה.
השלישייה הסינית
NIO ,Li Auto ,XPeng - שלשת החברות הסיניות האלו שמתמחות ברכבים חשמליים מסרו בפברואר 34,787 כלי רכב. עלייה לעומת 28,865 שנמסרו בינואר, אך ירידה מ-48,340 שנמסרו בדצמבר. הקצב מכירות של השלוש יילך ויגדל והן בקרוב מאוד יגיעו לקצב מכירות שנתי של 500 אלף רכבים. הגדולה בתחום טסלה מכוונת לקצב של קרוב ל-2 מיליון רכבים. כלומר, היא בסדרי גודל של פי 4 משלוש הסיניות האלו. יש כמובן סיניות נוספות, וההשוואה היא גם לא ממש בין תפוזים לתפוזים, אבל שימו לב לנתון מעניין - בעוד טסלה מוכרת פי 4 משלוש החברות האלו היא שווה בערך פי 15 מהשלוש - 650 מיליארד דולר, בהשוואה ל-47 מיליארד דולר לשלוש החברות ביחד. LI שווה כ-25 מיליארד, NIO כ-16 מיליארד דולר לפני הירידה היום ו-XPENG כ-8 מיליארד דולר. טסלה נסחרת ב-652 מיליארד דולר.
אז אולי דווקא בסיניות יש פוטנציאל השבחה, אבל טסלה מספקת הרבה מעבר לרכבים חשמליים, היא מספקת טכנולוגיה, רשת של עמדות הטענה, חזון וגם את "הראש" של אלון מאסק. השאלה אם זה שווה פרמיה כל כך גדולה?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.זה שאתם ממשיכים להתעלם מפולסטרמפריח השערוריות 01/03/2023 18:30הגב לתגובה זו0 1יהיה באוחרייכם... 5 דולר למנייה של וולוו וג'ילי יחד!. זיל הזול. ואיזה אוטו!!סגור
-
3.טסלה תרוויח השנה 20 מליארד דולרדובון 01/03/2023 17:31הגב לתגובה זו5 0וכל הסיניות האלה יפסידו ביחד 10 מליארד....סגור
-
2.זה שטסלה יקרה לא אומר שהמניות הסיניות יעלו...ניתוח חובבני למדי 01/03/2023 15:33הגב לתגובה זו3 0ייתכן וטסלה תרד,כמו כן ההשוואה למס המכוניות הנמכרות פחות רלונטי , מה שיותר חשבו הרווחיות... החב הסיניות עדיין מפסידות כסףסגור
-
1.טסלה גם מרוויחה 15-17 אחוז רווח נקי והן מפסידות (ל"ת)אנונימי 01/03/2023 15:26הגב לתגובה זו5 1סגור
-
רווחדודי 01/03/2023 18:26הגב לתגובה זו3 0טסלה מרוויחה למעלה מ30%.סגור