משרד התחבורה: רק 20% נסיעות חוקיות בנתיב פלוס בכביש 1
בחודש ינואר האחרון בדקה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה את אופן השימוש בנת"צ שבכביש 1 ומצאה כי לא פחות מ-80% מהנסיעות במכוניות פרטיות בנתיב בוצעו בניגוד לתקנות. באותה העת הוגדר השימוש בנתיב הרב תפוסה שבכביש 1 למכוניות פרטיות עם 3+ נוסעים, אך זמן קצר לאחר כניסת השרה החדשה-ישנה מירי רגב למשרד הופחתה התקנה למכוניות עם 2+ נוסעים.
המחצית מהנסיעות הפרטיות בזמן הבדיקה, כ-49%, בוצעו בוצעו כאשר במכונית יושב נהג בודד ללא נוסעים, ו-31% כללו נהג עם נוסע אחד. כלומר רק 1 מכל 5 נסיעות בנתיב הרב תפוסה בכביש 1 בוצעו לפי התקנות עם נהג ושני נוסעים לפחות. בבדיקה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נבדקו 1,889 מכוניות.
בהקשר זה יש לציין כי שרת התחבורה מירי רגב מיהרה להצהיר עם כניסתה לתפקיד כי היא מתעתדת לבחון מחדש את כל נושא הנת"צים שכן "נת"צ ריק לא יהיה בבית ספרי", כלשונה. רגב ספגה עד מהרה מבול של התקפות על דבריה בטענה שהיא תסב נזק בל יתואר לתחבורה בישראל ומוסיף לפקקים. בהמשך החליטה רגב להפחית כאמור את נתיב 3+ בכביש 1 לנתיב 2+, כך זה כשטענה לא ברורה כי כך יהיה אפשר להקל על הנוסעים.
במקביל, הודיע משרד התחבורה לפני כחודשיים על אי-אכיפה בנת"צים, כולל אלו שבכביש החוף ובאיילון, בשעות העומס על מנת לתת לציבור את האפשרות להתשמש בהם בתקווה שהעומסים יופחתו. בצעדים אלו שולל משרד התחבורה מהיסוד את היכולת שהאזרחים יעדיפו את השימוש בתחבורה הציבורית וישאיר את הרכב הפרטי בבית. על משרד התחבורה והשרה מירי רגב לחשב מסלול מחדש ולראות כיצד ניתן לעודד מעבר מתחבורה פרטית לציבורית על מנת להקל על הגודש בכבישים, ובכללם מס גודש שבוטל אף הוא על ידי רגב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.עם כל הכבוד לנת"צ בכביש 1אבי רון 21/04/2023 09:37הגב לתגובה זו1 0מדובר בנתיב שהיה נתיב רגיל והופקע מציבור הנהגים.סגור
-
הופקע? יא נעל. סע באוטובוס, שלא צריך להיתקע בגללךנוסע בתחב"צ 21/04/2023 16:59הגב לתגובה זו0 0מי שרוצה להיתקע בפקקים שיסע בגרוטאת פח שלו. עשרות נוסעים באוטובוס לא צריכים להתיקע בגלל סוציומטים שרוצים ליסוע לבד.סגור