משרד התחבורה עסוק בלגזור סרטים והמשבר התחבורתי של ירושלים צפוי לעבור לגוש דן עם השקת הקו האדום

עוד חודש, בלי נדר, יחגגו בגוש דן את השקת הקו האדום של הרכבת הקלה; מה ניתן ללמוד מהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים ב-2011 על מה שצפוי לנו בתל אביב רבתי? ספוילר: משרד התחבורה הלך לישון
 | 

משרד התחבורה צפוי לחגוג בחודש הבא ברוב הדר ופאר את השקת הקו האדום של הרכבת הקלה. למעלה מ-7 שנים של עבודות וכמעט 20 שנה של בירוקרטיה צפויות להגיע לסיומן עם הישמע צפירת הרכבת ועליה הנוסעים הראשונים. אבל הפקקים בתל אביב לא צפויים לדעוך בעקבות הרכבת הקלה שכן הקלה בכבישים היא לא תביא, אולי רק תפחית במעט את הצפיפות באוטובוסים כאשר חלק מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית יעבור לרכבת הקלה.

זו בדיוק הבעיה - משרד התחבורה, על שריו השונים לאורך השנים, אוהב לגזור סרטים ולפרסם בחוצות העיר את דבר הידיעה על הפעלת כלי תחבורה כזה או אחר, כאילו מדובר בביאת המשיח. יואיל נא משרד התחבורה לחכות עם הכרזות וגזירת הסרטים וישמור את האירועים הללו ליום שבו תהיינה הוכחות מוצקות ונתונים רשמיים על השפעת הפרויקטים הללו בשטח.

לצורך העניין, בואו ניזכר לרגע בהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, אי שם ב-2011. מדובר היה באירוע חגיגי, על סף פסיטבל או קרנבל. הדבר היחיד שהיה חסר באותה השקה זה שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יכריזו עליה כ"פרה אדומה". לא עבר זמן רב עד שהתחילו השיבושים שבהפעלתה, כשהנוסעים בקורונות, ביטולי נסיעות ותקלות כאלו ואחרות. אז נכון, לקח מספר חודשים גם לאחר ההשקה עד שהרכבת הקלה בירושלים פעלה באופן שוטף ובאמת הפחיתה את העומסים בירושלים. אבל גם זה לא החזיק הרבה זמן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בירושלים, כמו בגוש דן, מתוכננת רשת של רכבות קלות, 6 במספר, לצד הארכה של הקו האדום הקיים. 12 שנים חלפו מאז אותה השקה ועד היום לא נפתח שום קו נוסף של רכבת קלה בירושלים ולא הוארך הקו הקיים. התוצאות לא איחרו לבוא - הקו הפעיל של הרכבת הקלה בירושלים עמוס, דחוק וצפוף כמעט במשך כל שעות היום. גם תגבורו לתדירות המקסימלית של נסיעה אחת ל-6 דקות לא הצליחה להקל העומס ואנשים רבים נאלצים לעתים להישאר על הרציף כי הם פשוט לא מצליחים להיכנס בדלתות הרכבת.

למורכבות והבעייתיות של הרכבת הקלה בירושלים יש סיבה אחת - עיכובי הבנייה של שאר הקווים בבירה. קו רכבת קלה אינו יכול לבדו, לא מדובר בקו עבור תיירים שעובר באתרים היסטוריים ונועד להיות "חווייתי", אלא מדובר בקווי רכבת שהם תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין שמחויבת לבוא כרשת מסועפת ומגוונת של קווים המשיקים אחד לשני במספר נקודות לאורך המסלול. ואני לא טוען שבמשרד התחבורה לא יודעים זאת, הם יודעים את זה מצוין וכך גם תוכננו הקווים הנוספים. הבעיה כאמור היא העיכובים. לא סביר שאחרי כל כך הרבה שנים שעברו מאז פתיחת הקו הקיים בירושלים, עדיין לא החל לפעול קו נוסף. מישהו במשרד התחבורה נרדם.

וכעת, עם פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, כל ה"הצלחה" של ירושלים עשויה להגיע גם אליו. להבדיל מירושלים, בגוש דן מתוכננים לקום גם 3 קווי מטרו מהירים לצד 3 קווים של הרכבת הקלה. חגיגות ההשקה הצפויות של הקו האדום הן רק 1/6 מתוך מה שצריך להיות בפועל, ואם לא יקדמו את שאר הקווים במהירות, אנחנו צפויים לראות את הכישלון התחבורתי של ירושלים גם בתל אביב. הכנסת עדיין לא אישרה את "חוק המטרו" שאמור לתת לו עדיפות על פני כל תכנון אחר לאורך התוואי המיועד ולבטל חסמים רגולטוריים שונים. קרבות אינטרסים של פוליטיקאים קטנים תוקעים את החוק הזה כבר למעלה מ-3 שנים על חשבון האזרח. לעת עתה, קווי המטרו המדוברים צפויים לפעול רק בשנת 2040, כל כך הרבה שנים שכולנו צפויים להמשיך להיתקע בפקקים.

משרד התחבורה, די לגזירת הסרטים! הגיע הזמן לעבודה מסביב לשעון, 24 שעות, אם לא ביום שבת אז 6 ימים בשבוע. אל תתנו למחדל התחבורתי של ירושלים לעשות הגירה לגוש דן. הקו האדום זה יפה, זה חשוב, זה אבן דרך, אבל זה ממש לא הזמן לנשום לרווחה - להיפך, זה הזמן להגביר את הקצב על מנת שתהיינה רשתות של רכבות קלות ומטרו גם בתל אביב וגם בירושלים. אחרת, אתם מוזמנים להדביק את הסרט בחזרה.

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    דווקא הרכבת הקלה בירושלים היא הצלחה
    עידן 01/05/2023 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כייף לנסוע ברכבת מהירה מהמרכז לירושלים. לצאת ולעלות מייד על הרכב הקלה. בתוך שעה מהיציאה מהבית, אני יכול להיות בכל פינה בירושלים, כאשר הרכב הפרטי נשאר בבית. זו הצלחה אדירה.
    סגור
  • 10.
    סרט נא
    חנן 24/04/2023 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מירי רגב גוזרת סרטים , ואזרחים יהיו שחקנים ראשים ביום יום
    סגור
  • 9.
    נכון שאתה לא גר ליד העבודות?
    dw 24/04/2023 03:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לעבוד 24/7 כי המון ישראלים גרים בסמוך לאתרי העבודה וזה מייצר מורכבויות. בני אדם, מה לעשות? צריכים גם לישון בלילה.
    סגור
  • מסתבר שלא ממש הבנת את הכתבה
    משה 24/04/2023 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המאמץ צריך להיות מרוכז, לאו דווקא העבודות עצמן. אבל אם כבר מדברים על העבודות - אז כן, לעבוד מספר גדול ככל האפשר של שעות
    סגור
  • 8.
    מי שצריך לנסוע בקו הקיים נוסע
    מבין2 24/04/2023 01:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומי שצריך להגיע ליעד רחוק מהקו הקיים נוסע באוטובוס. כניסה של עוד קווים לא תשנה בהרבה את התפוסה בקו הקיים, במיוחד בשל העובדה שלא מדובר ברשת מסועפת של עשרות קווים מתוכננים אלא רק שישה.
    סגור
  • טען עוד
  • כנראה שאתה לא ממש מבין
    משה 24/04/2023 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שישה קווי רכבת קלה, אם הם מתוכננים נכון, אכן יפחיתו את העומס ויסייעו להתגבר על משבר התחבורה. מאליו מובן שצריך לנקוט גם אמצעים יותר קיצוניים, כדוגמת אגרות גודש בכניסי לערים, והגדלת מזפר האזורים שבהן לא תורשה כניסה לכלי רכב בכלל.
    סגור
  • 7.
    בהחלט מסכים ירושלים צריכה מטרו
    ימני 23/04/2023 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא קוי רכבת קלה היה טעות את הקוים שבבניה לדעתי שיסיימו החשיבה לאחר מכן צריכה להיות מטרו משכונות כמו בית וגן למרכז העיר הרכבת הכבדה גם ככה ככל הנראה תעבור בתת הקרקע מה הסיפור להשקיע עוד קצת בשביל שנהנה מללא עומסים עוד כמה שנים
    סגור
  • 6.
    פשוט חלמאות... בושה
    אנונימי 23/04/2023 22:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סחבת של שנים. מחדלים על ימין ושמאל
    סגור
  • 5.
    צודק ככלל
    דני 23/04/2023 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אם חגיגות הניצחון יועילו אפילו קצת לרצון של פוליטיקאים לקדם דברים, הלוואי ויחגגו הרבה
    סגור
  • 4.
    סוףסוף כתבה שנותנת בראש למשרד התחבורה כמו שצריך (ל"ת)
    הרכבת 23/04/2023 17:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    עובדים גם על הקו הסגול וגם על הקו הכחול (ל"ת)
    יצחק 23/04/2023 17:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    החליטו שישאירו אחריהם אדמה חרוכה, ולכן לא איכפת להם.
    הליכוד ונתניהו בראש 23/04/2023 16:55
    הגב לתגובה זו
    9 12
    האזרחים לא מענינים אותם, והם עושים מה שבא להם. איזה שרים ושרות דמיקולו הוא מינה. האיש הזה רק רוצה לסחוט הטבות לעצמו ולמשפחתו. ויש לו כמעט חצי מדינה מטומטמת שהולכת איתו. אז שהם יסבלו בעתיד, לא יזיז לאף אחד. זה מה יש.
    סגור
  • זה בדיוק מה שעושה השמאל, ומגוחך שהוא מאשים את הממשלה (ל"ת)
    הקוזאק הנגזל 23/04/2023 17:59
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 1.
    אין אף אחד בבית
    123Gil 23/04/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
    14 15
    מי אתה רוצה שיעבוד במשרד התחבורה אצל השרה מירי רקב? את אנשי המקצוע שלחו הביתה. כולם רק באו למנות ג'ובים ולדאוג לפעם הבאה שיהיו פריימריס בליכוד.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות