אינוויז מרחיבה את השת"פ עם "לקוח מרכזי מהיצרנים הגדולים בעולם" - מן הסתם פולקסווגן - לשוק הרכבים המסחריים

מיד אחרי ההכרזה החברה גם פספסה את התחזיות ויורדת במסחר המוקדם - לא סתם ההכרזה יצאה בדיוק לפני הדוחות; בחברה אמנם לא מאשרים את השם באופן רשמי אבל אפשר להניח שזה כך. החברה עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות אבל בחברה אומרים ש"ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה". באינוויז מצפים להרחבת השת"פ
 | 
telegram

חברת הלידאר (העיניים של כלי הרכב האוטונומיים) הישראלית אינוויז (Innoviz) עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות (האנליסיטים צופים לה 1.5 מיליון ברבעון הקרוב ו-13 מיליון בשנה כולה), אבל בינתיים נכנסת לתחום כלי הרכב המסחריים עם הגרסה המתקדמת שלה InnovizTwo לרכב מסחרי קל חדש, כשהיא מרחיבה את השת"פ שהתחילה עם "לקוח מרכזי ומוביל של החברה" שהוא "אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם". בחברה אמנם לא חושפים את שם החברה אבל אפשר לומר במידה גדולה של ודאות שמדובר על פולקסווגן, שכבר נכנסה לפני שנה לשת"פ עם אינוויז בהיקף של 4 מיליארד דולר

ההודעה לא יוצאת בטעות דווקא כעת. היא מתפרסת במקביל לדוחות חלשים של אינוויז. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ורושמת הפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 1 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 22 סנט למניה על הכנסות של 1.5 מיליון דולר. 

החברה לא מעדכנת את התחזיות וצופה הכנסות בטווח של 12-15 מיליון דולר, דומה לצפי האנליסטים ל-13.25 מיליון דולר. במקביל, החברה צופה הזמנות של כ-30 מיליון דולר (אמצע טווח) עד סוף השנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ובחזרה להרחבת ההסכם עם פולקסווגן - באינוויז מקווים להתחיל ייצור "באמצע העשור" ואומרים שהתוכנית נמצאת במסלול "מואץ", ומעבר לכך - "ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה, ומילאו תפקיד חשוב בהחלטה לעדכן את היעדים המסחריים והפיננסיים לשנת 2023 אשר הועברו בעבר".

בחברה גם מצפים להרחבת השת"פ בעתיד ואומרים שמדובר על שילוב כוחות עם פלטפורמת מחשוב מרכזית שעשויה להוביל להזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בעתיד. "Innoviz מאמינה שעבודתה עם השותפים המובילים בתחום הפלטפורמות האוטונומיות יכולה לאפשר זמן הגעה מהיר יותר לשוק, האצת תהליך הערכת הלקוחות, לאפשר אינטגרציה חלקה יותר עם חלקים אחרים של התוכנה ולמצב את Innoviz היטב במאמצים מול לקוחות חדשים".

עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz: "ההודעה של היום מסמנת אבן דרך קריטית באישור האסטרטגיה שלנו ובהדגשת הערך שהטכנולוגיה שלנו מביאה עמה. חלק חשוב בתוכנית העסקית ארוכת הטווח שלנו היה להראות שאנחנו יכולים להשיג דריסת רגל עם לקוח גדול ולהפוך לספק ה-LiDAR הישיר שלו עבור מספר תוכניות בתוך מגוון הרכבים הכולל שלהם. אנו נרגשים מהמומנטום שראינו ומעודדים על ידי עלייה ניכרת בפעילות הלקוחות, שמחזקת עוד יותר את האמונה שלנו בכך שאנו נראה עוד ועוד  פריסה של ה-LiDAR שלנו".

אינוויז נכנסה לוול סטריט באמצעות מיזוג ספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, אבל בדומה לכל שוק ההנפקות ולהנפקות ה-SPAC בפרט, המניה צללה ב-75% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 371 מיליון דולר ומחיר מניה של 2.72 דולר.

אבל בניגוד לחברות אחרות, אינוויז בינתיים מצליחה לייצר שותפויות. אינוויז תפעל בנמלי הים של סין באמצעות שת"פ עם חברת הייריין הסינית, יצרנית רכב נוספת באסיה בחרה בה לספק את הלידאר שלה, ובבנק ג'יי פי מורגן נתנו למניה בחודש ספטמבר האחרון מחיר יעד של 22 דולר. בינתיים היא לא באזור אבל אם הבנק צודק - האפסייד עשוי להיות גדול.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות