מחקר: ירידה של 29% בשימוש בתחבורה ציבורית מאשר לפני הקורונה
29% מהציבור העידו שהם משתמשים פחות בתחבורה ציבורית כיום בהשוואה לתקופה שלני מגפת הקורונה, 16% אמרו שהם משתמשים יותר ו-55% אמרו שהתנהגותם נותרה זהה, כך עולה ממחקר שערכה Visa בישראל בקרב 800 איש מהאוכלוסיה הבוגרת שנשאלה מה הכי חשוב למשתמשים כיום בתחבורה ציבורית.
עוד עולה מהמחקר כי 46% אמרו שלשלם בנייד הכי חשוב להם, 16% אמרו שתהיה להם אפשרות לשלם ללא טעינה מראש של כרטיס- אלא באופן חופשי, ו-17% אמרו שהתשלום יהיה מותאם לצרכים שלהם על בסיס חודשי. 40% אמרו שהם יהיו מוכנים לנסות במידה רבה טכנולוגיה או אפליקציה שימליצו על מסלול הנסיעה החסכוני ביותר, בהתבסס על הרגלי הנסיעה שלהם. 72% אמרו שהם בטוחים ו/או חושבים שהם ישתמשו באפליקציה שבאמצעותה ניתן לטעון כסף לתשלום תחבורה ציבורית לילדיהם עד גיל 18 עם הגבלות שימוש. רובם חושבים שזהו חידוש אמיתי.
בין החסרונות בשימוש בכרטיס נטען מראש נימנו הצורך בכרטיס נוסף בארנק (70%) וחוסר יכולת להשתמש בכרטיס לנסיעות מחוץ לאזורים שנקבעו מראש (61%).
בנוסף נרשמה ירידה בשביעות הרצון של משתמשי הכרטיס הנטען מראש - closed loop (רב-קו): רק 16% מרוצים מאוד, בהשוואה ל-20.8% מהנשאלים בשנת 2019 - ההטענה מראש מהווה את הטרדה העיקרית.
חלה ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית והמכונית היא עדיין הכלי העיקרי
אם אתם מחפשים את הסיבה לפקקי התנועה אז היא כמובן מול העיניים - מכונית פרטית היא עדיין אמצעי התחבורה המוביל בישראל, הן לנסיעה והן לצרכים אישיים (72%), 60% מהישראלים משתמשים בתחבורה ציבורית לפחות פעם בשבוע, כאשר הצעירים מאמצים אותה לעתים קרובות יותר (גילאי 18-34). יותר מ-30% מהנשאלים מעולם לא נסעו ברכב פרטי בנת״צ (בנתיבים המהירים של התחבורה הציבורית) - מבין אלה שהשתמשו, 19% היו מאוד מרוצים, 27% היו מרוצים ו-27% היו מרוצים במידה בינונית.
כ-71% מהנשאלים משתמשים באוטובוס (בהשוואה ל-79% בשנת 2019), 38% משתמשים ברכבת (בהשוואה ל-36% בשנת 2019), 15% משתמשים ברכבת הקלה בירושלים (בהשוואה ל-12% בשנת 2019).
עפ"י המחקר הישראלים חושבים שניתן לשפר את חווית ההמתנה בתחנות האוטובוס: 33% מעוניינים שיהיו סככות והצללות נוספות וטובות יותר, ו-14% חושבים שצריך להוסיף עוד ספסלים. במקביל עולה כי יש עדיין מקום לצמיחת התחבורה השיתופית. עם זאת, הישראלים נרתעים מאוד משימוש באופניים, קורקינטים או רכב שיתופי - 62% אמרו כי הם בטוחים או חושבים שלא ישתמשו בהם.
אסף רגב, סמנכ"ל Visa בישראל: "לתשלומים יש חלק מהותי בשימוש בכל אמצעי התחבורה, והגיע הזמן לעשות דיגיטציה רחבה יותר גם בתחבורה הציבורית. חדשנות בתשלומים הדיגיטליים יכולה להניע שימוש רחב יותר בתחבורה הציבורית, ולאפשר לתיירים ולנוסעים מזדמנים בה להשתמש ביתר קלות . בסך הכל הדבר יקל עומסי התנועה הכבדים בערים הגדולות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.המלצה למשרד התחבורהשאול 19/06/2023 16:30הגב לתגובה זו1 0לצאת עם קמפיין רציני לטובת שימוש בתחבורה ציבורית נוחה . יש תחושה שבעלי רכבים פרטיים לא מכבודם להשתמש בתחבורה ציבורית . איך נצא ממלכודת הפקקים ? רק באמצעות שינוי השינוע ,אוטובוס אחד שקול כנגד עשרות מכוניות .סגור
-
5.לשלם עם מזומן .נחל 19/06/2023 15:24הגב לתגובה זו0 3להוסיף לכל תעריף 25 % ולאפשר לנוסע המזדמן באוטובוסים בלבד . לשלם . 5.5 יהפוך ל -7 . וישולשל למכונה שתנפיק קבלה . 12 יהפוך ל-15 . 16 יהפוך ל -20 וכך הלאה .סגור
-
4.בקורונה המדינה החזיקה את נוסעי התחבצ כבני ערובהנוסע תחבצ 19/06/2023 14:48הגב לתגובה זו3 0כל פעם שהמדינה השיתה הגבלות הראשונים לסבול היו נוסעי התחבצ, בו בזמן שבעלי הרכבים פחות הרגישו את זה. שלא לדבר שרוב בדיקות הקומונה היו רק ברכבים. כל זה נתן לנו תחושה ממש סוג ב, מכיר הרבה אנשים שהגיעו למסקנה שרכב זה אכן חובהסגור
-
3.בקורונה המדינה החזיקה את נוסעי התחבצ כבני ערובהנוסע תחבצ 19/06/2023 14:18הגב לתגובה זו1 0כל פעם שהמדינה השיתה הגבלות הראשונים לסבול היו נוסעי התחבצ, בו בזמן שבעלי הרכבים פחות הרגישו את זה. שלא לדבר שרוב בדיקות הקומונה היו רק ברכבים. כל זה נתן לנו תחושה ממש סוג ב, מכיר הרבה אנשים שהגיעו למסקנה שרכב זה אכן חובהסגור
-
2.הפחידו מהדבקה בקורונה בתחבורה הציבוריתמוקי 19/06/2023 13:15הגב לתגובה זו1 0אזי אנשים רכשו רכבים ומשתמשים בהםסגור
- טען עוד
-
1.הכי חשוב זה זמינות ומהירות הנסיעה, התשלום הוא שולי.חיים 19/06/2023 12:51הגב לתגובה זו2 1מעדף שיעלו מחירים ויעלו שירותסגור