
קרסו תייבא את רכבי Xpeng הסינית; האם זו תהיה תחרות ל-BYD וטסלה?
קרסו מוטורס תקבל את מותג הרכבים הסינים - XPENG ותתחיל לשווקו בעוד מספר חודשים. הערכנו שקרסו תגבר על המתחרות וזה אכן קרה.
הכניסה של XPENG על פניו לא מרגשת מאוד כי השוק כבר מוצף ברכבים חשמליים כשבקרוב צפויות השקות נוספות, אבל התחרות מבורכת ומדובר במותג חזק.
המותגים הבולטים בשוק המקומי - BYD, טסלה, וג'ילי מובילים במסירות הרכבים, אך התחרות ביניהם והתחרות עם מותגים נוספים לרבות של יצרניות רכב מסורתיות גרמו לירידה של כ-5% ויותר במחירים. האנליסטים המכסים את טסלה ו-BYD טוענים שצפויה ירידה נוספת במחירים עד סוף השנה. אם שתי המובילות יורידו מחירים זה יחלחל גם למחירי הרכבים החשמליים של המתחרות וזה גם יגיע לשוק המקומי.
חברת הרכב הסינית אקספנג (XPENG) XPENG היא אחת מחברות הרכב החשמלי הגדולות בסין ויש לה נתח שוק משמעותי בסין ונוכחות באירופה. היא יכולה להיות גם משמעותית בישראל, זה תלוי במחירים של המותגים המובילים שלה, כאשר צפוי שבדומה להשקות בעולם הן יהיו במחירים נמוכים בכ-10% ויותר מרכבי טסלה, כאשר מבחינת היכולות והמפרט מדובר ברכבים ברמה של טסלה - כך לפחות הדגישו מומחי רכב באירופה לקראת ההשקה שהיתה שם לפני כשנתיים.
המשמעות לשוק המקומי היא שבהחלט יכולה להתעורר כאן תחרות חזקה יותר מצד מותג חזק וחדש שייכנס כדי לתפוס נתח שוק ועם גיבוי חזק של קבוצת קרסו מוטורס.
חולשה בפעילות של XPENG לצד כניסה לשווקים חדשים
כך או אחרת, הדוחות האחרונים של XPENG שנסחרת בוול סטריט בשווי של 10.7 מיליארד דולר היו חלשים. החברה פספסה את צפי האנליסטים עם הכנסות של כ-4 מיליארד יואן, לצד הפסד נקי של 2.34 יואן. כמו כן, החברה צופה ירידה בכמות המכוניות שתידרש לספק ובהתאם ירידה של 37% בהכנסות הרבעון הקרוב. זה אולי דחף אותה להיכנס לשוק הישראלי ושווקים אחרים שאינם גדולים, אך יכולים באופן חלקי להעלות את הצמיחה הכוללת של החברה.- שוק הרכב בפברואר 2025: פחות חשמליות, יותר סיניות ויונדאי חוזרת להוביל
- הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?
במהלך הרבעון הראשון סיפקה XPENG 18,230 מכוניות בלבד, ירידה של כ-47% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. החברה צופה שהירידה בכמות המכוניות שתספק תמשך, ומעריכה שתספק בין 21,000 ל-22,000 רכבים ברבעון השני, ירידה של 37.5% (אמצע הטווח) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
קרסו מוטורס - הצלחה גדולה עם צ'רי; נערכת לקבלת מותגים נוספים
קרסו מוטורס מצליחה מאוד במסירות בזכות המותג הסיני צ'רי. צ'רי מרחיבה את מגוון הרכבים ויהיו השקות של רכבים חשמליים ככל הנראה במחירים אטרקטיביים. זה יגוון את היכולות של קרסו ולצד XPENG זו יכולה להיות פלטפורמה משמעותית מאוד בשוק הרכבים החשמליים.
- 10.f 02/07/2023 09:30הגב לתגובה זוits must be forbidded by gov to catch all brands by karso
- 9.איך אותו יבואן מקבל בילעדיות לכמה דגמים??? (ל"ת)על תחרות שמעתם? 01/07/2023 20:20הגב לתגובה זו
- דוד 07/07/2023 06:36הגב לתגובה זוואז המזוקנים המושחטים חזרו
- 8.קרסו 01/07/2023 19:46הגב לתגובה זושיוסיפו א לשמם קראסו,כי קרסו=התמוטטו
- 7.די למכור לנו זבל סיני נחות (ל"ת)מבין 01/07/2023 14:01הגב לתגובה זו
- 6.Shimon 01/07/2023 08:32הגב לתגובה זונהגתי ברכב בהולנד והוא משתווה לטסלה ולדעתי אף עולה עליו. מעניין מה יהיה מחירו.
- 5.רפי 30/06/2023 16:43הגב לתגובה זואחלה מנייה
- דיבידנד 01/07/2023 19:48הגב לתגובה זומכספך,כי מחיר המנייה יורד כגובה הדיבידנד,מה שכן זה מראה על חברה יציבה
- 4.ליאור 30/06/2023 13:31הגב לתגובה זואיך המדינה מתירה לבצע קרטלים ליבואנים ספציפיים שמשווקים כבר מותגים אחרים והציבור ימשיכו לעשוק אותו.איפה המפקחת על התחרות נעלמה המושחת.
- קרטל 01/07/2023 19:49הגב לתגובה זושלא תהייה בה אף פעם תחרות אמיתית רק כיפופי ידיים קרטליסטיים
- 3.אנונימי 30/06/2023 10:48הגב לתגובה זומסייע להקים מונופוליםצריך לאסור על יבואן אחד להביא יותר ממותג אחד!!!
- ביום 01/07/2023 19:50הגב לתגובה זותצטמצם ,עאלק,נתחיל לדבר,בזוס תפס את העולם מהגרון ואיפה הרגולטור האמריקאי? ישן וחולם
- c 30/06/2023 15:12הגב לתגובה זויבואן של מותג אחד לא ישרוד בשוק קטן כמו ישראל ולקוחותיו יישארו בלי "אבא|
- חחחח................ תגובה ממומנת על ידי יבואנים חזיריי (ל"ת)בוט 01/07/2023 20:21
- אנחנו 01/07/2023 19:52כל דבר
- 2.חשמל מחיר ביצועים -על מותג ישראלים לא משלמים (ל"ת)לילי 30/06/2023 10:38הגב לתגובה זו
- 1.שקר לומר שזאת חברה מהגדולות במכירות בסין (ל"ת)רן א 30/06/2023 10:10הגב לתגובה זו