יש לכם רכב חשמלי? תשלמו עוד מס של 200 שקל בחודש
אין הרבה הגיון בצעדים החדשים של האוצר ורשות המסים בשוק הרכב חוץ מאשר להגדיל את הקופה הציבורית. החל משנת 2026 יחויבו בעלי רכב חשמלי וגם רכבי פלאג אין במס של 15 שקל על כל נסיעה של 100 קילומטר. למה? כי אפשר וכי צריך למלא את הקופה. עזבו אתכם מעולם נקי, מהפחתת זיהום האוויר. שם המשחק הוא כסף. לא איכות הסביבה ולא להשאיר עולם טוב יותר לילדים שלנו.
ההצעה הזו שהיא כבר חלק מהתקציב העתידי עברה יחסית מתחת לרדאר, אולי בגלל המלחמה, אולי בגלל שכולם מרוכזים בכספים הקואליציוניים, אבל המס החדש הרבה יותר קריטי מהסעיפים הקואליציונים ומכל סעיף תקציבי אחר.
יכול להיות מאוד שהוא ישתנה עד 2026, אבל זה גם יכול להיות שינוי לרעה. אם הוא כבר קיים, מי יבטיח לנו שהוא לא יקודם ל-2025? ברגע שהסיבה נטו היא הגדלת הקופה, אז כשיצטרכו למלא אותה ילכו לקיים ולמוכר, למס נסועה.
חשש נוסף שהוא לא יסתכם במה שהוחלט למרות שזה יכול להיות לשני הכיונים. מדברים על 15 שקל ל-100 קילומטר של מס לרכבים חשמליים ופלאג אין. יהיו מתנגדים כמובן, אבל משרד איכות הסביבה, חלש ומוחלש ביחס למשרד האוצר. כשינפנפו באוצר על ההכרח להגדיל את הקופה גם כדי שהגירעון לא יגדל, גם בשל הצורך בתקציב ביטחון מוגדל (לזה האוצר מפחד להתנגד, למרות שיש מספיק תקציב הוא רק לא מנותב נכון), יהיה קשה להתנגד. זאת ועוד - מסי הרכב תמיד היו גבוהים ומופרזים ביחס לעולם.
ואלו לא המסים היחידים על רכבים חשמליים ופלאג אין. עודדו את רכישת הרכבים האלו במס נמוך ביחס לרכבי הדלק, אבל המס הנמוך הזה כבר לא נמוך. השנה הוא יעלה תחילת פברואר) ל-35%, בהמשך ל-57% ואחר כך ל-83%.
הרכב החשמלי יאבד מהאטרקטיביות שלו ביחס לרכבים על בנזין בשעה שזה צריך להיות הפוך. בכל העולם, מחייר הרכבים החשמליים בירידה, זה מחלחל גם לכאן, אבל אל תתפלאו אם העלות הכוללת לרכב חשמלי (לרבות מס קנייה ומס נסועה) תעלה משמעותית (החישוב בהמשך)
כמה מס תשלמו כל חודש?
רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש. 2,400 שקל בשנה. זה פוגע מאוד בכדאיות הכלכלית של רכישת רכב חשמלי והבעיה שזה עלול לפגוע כבר עכשיו. אנשים קונים כעת רכבים והם עושים את הבדיקה של ההוצאות העתידיות. עוד 2,400 שקל בשנה של הוצאות, משנה את התמונה ברכבים חשמליים כשצריך לזכור שברכבים חשמליים יש כמה נעלמים חשובים וגדולים - הביטוח מתייקר ולא ידוע בשל הניסיון הקצר יחסית לאן הוא יגיע. הסוללה היא לב העניין בביטוח והיא נשחקת מהר, דבר שעשוי להעלות את מחיר הביטוח מאוד. מנהלי חברות הביטוח קוראים לביטוח רכב חשמלי "חור שחור". הם מבטחות בידיעה שזה סכום שעדיין לא מבטא את סכום הביטוח העתידי.
חוץ מזה בדיוק מאותה סיבה, לא ברור הבלאי והפחת על רכבים חשמליים. כשאנשים קונים רכב חשמלי הם מסתכנים בכך שאין שוק יד שנייה גדול, שלא ברור מה שווי הרכב אחרי שנה-שנתיים ויותר על רקע שחיקת הסוללה.
אי הוודאות ברכב חשמלי גדולה יותר מאשר ברכב על דלק וזו הסיבה שעדיין 83% מהרכבים החדשים שנמכרים הם על דלק. במשרד האנרגיה אמרו שעד 2030 מעל 90% מהרכבים יהיו על חשמל. אבל, מס נסועה יפגע ביעד הזה, אם כי יש דעות אחרות. דן הרמן, ראש ההתמחות להנדסת מערכות רכב בתוכנית לתואר ראשון בהנדסת מכונות של מכללת אפקה, אמר לאחרונה בשיחה לביזפורטל כי "משמעות הגזירה היא שתוספת מס של 15 אגורות לק"מ תעלה את מחיר הקילומטר החשמלי ל-24 אגורות. אם ניקח בחשבון בעלי רכב שאין ברשותם עמדת טעינה ביתית, עלות החשמל לקילומטר תעלה ל-30 אגורות עד 45 אגורות לקילומטר".
עלות קילמוטר ברכב בנזין היא מעל 60 אגורות. כך שלכאורה עדיין רכב חשמלי עדיף, אבל צריך להתייחס להוצאות הנוספות - הביטוח, הפחת-בלאי, העלות הבסיסית. חוץ מזה, מה שחשוב הוא השינוי ביחס להשוואה הקודמת (הדלתא). כלומר, למרות שעלות קילומטר לכאורה נמוכה יותר ברכב חשמלי, השינוי במס נסועה הופך את הרכבים החשמליים לפחות אטרקטיביים.
מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?
בואו ננסה לעשות השוואה בין רכב חשמלי לבנזין. ניקח רכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת עלכ-145 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקלים בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ. מדובר כמובן בעלות בסיסית של הנסיעה אליה יש להוסיף את עלויות הביטוח השונות לפי בחירת המבטח.
רכב משפחתי נוסף המונע במנוע בנזין הוא הסקודה אוקטביה עם מחיר מחירון של 147
שקל. צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-17.8 ק"מ לליטר אם כי מבחני שטח מצביעים על צריכה של 14.4 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק דומה לזה של המאזדה 3 ומסתכם ב-50 ליטר, מה שמצביע גם כן על עלות תדלוק ממוצעת של כ-340 שקלים אם כי למרחק נסיעה של כ-720 ק"מ, כ-36% יותר מהמאזדה 3.
טסלה מודל 3 נמכרת במעל 210 אלף שקל. טווח הנסיעה נמוך יותר ומסתכם בכ-490 ק"מ. טעינת הרכב תעלה לכם סביב ה-40-50 שקלים. ג'ילי גיאומטרי עולה כ-150 אלף שקל, טווח נסיעה של 350 ק"מ. טעינת הג'ילי נעה סביב 50-60 שקל לטעינה. במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%. במילים אחרות, ברכב משפחתי מדובר כנראה על 12-13 אגורות לקילומטר. מס נסועה יעלה את העלות ל-27-28 אגורות, כשברכבים על בנזין זה מ-45 וע 70 אגורות.
לכאורה ברכב משפחתי ממוצע עם נסיעה של 12-15 אלף קילומטר בשנה יש חיסכון של כ-3,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין.
ממצאים מפתיעים - כלכלית עדיף רכב בנזין
הטיפול השנתי, הטסט והאגרה זולים ברכב חשמלי מאשר רכב בנזין. מדובר על חיסכון של כ-2,000 שקל בשנה. זה מביא אותנו לחיסכון שנתי של 5,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין. אגב, בבדיקה הקודמת שעשינו (לפני התייחסות למס נסועה שתיכנס לתוקף ב-2026, אבל צריכה להיות בחשבון על ידי רוכשי רכבים כעת) הפערים היו 12 אלף שקל ומעלה.הפער הנוכחי של 5,600 שקל הוא נמוך ולא בטוח שכלכלי בהינתן שהסוללה של הרכבים החשמליים (נכון לעכשיו) תקפה לכ-8-10 שנים. יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, וזה כבר מעמיד בסימן שאלה גדול את הכדאיות של הרכבים החשמליים.
וזה לא הסוף. ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי בערך ב-1,500 שקל בשנה. ומכאן שמס נסועה מעלה את העלות השוטפת של רכב חשמלי מעבר חעלות השוטפת של רכב על בנזין. אם עד היום היה כדאי כלכלית לרכוש רכב חשמלי למרות שעלותו לרוב גבוהה יותר כי העלויות השוטפות נמוכות, זה השתנה לגמרי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
34.באגרת הרכב מסתתרים 164 ש"ח עבור השידור הממלכתיזליג 21/01/2024 11:45הגב לתגובה זו0 05 מיליון כלי רכב מעניקים להם תקציב שנתי של 800 מיליון ש"ח אין פלא שכל עובד מביא הביתה 30 אלף נטוסגור
-
33.האם זה אומר שיעלו בבני ברק את מחיר התחבורה הציבורית?שיוויוניסט 21/01/2024 08:08הגב לתגובה זו1 0מי שביקר לאחרונה בבני ברק גילה שכל האוטובוסים העירוניים שם חשמליים, בגלל הקרבה לחניון ההטענה. מעולם לא ראיתי שלוקחים מס מעשירים ומעבירים אותו לעניים הכי גדולים באופן כה בוטה.סגור
-
32.תחבורה ציבוריתאורן 21/01/2024 00:45הגב לתגובה זו0 1מס מוצדק. לא סביר שמחיר נסיעה ברכב הפרטי יהיה נמוך מאוטובוס. וגם למה אני צריך לממן את בניית תחנות הכח החדשות בשביל המכוניותסגור
-
31.גנביםציונה 20/01/2024 22:25הגב לתגובה זו6 015 זה הסיפתח, יעלו ל 20 ואז ל 30...סגור
-
30.מצוין. כי רק עשירים יכולים לקנות רכב חשמלי. (ל"ת)מתן 20/01/2024 12:20הגב לתגובה זו1 2סגור
- טען עוד
-
29.ואיפה בחשבון חווית הנסיעה?ידעני 20/01/2024 10:35הגב לתגובה זו1 6למה אנחנו נוסעים לפריז היקרה במקום לבלות נניח בחיפה? כי זה מעניין ומהנה יותר. אם נהגת ברכב חשמלי אני בטוח שהבנת אותי. רמת חווית נהיגה בחשמלית עולה על רכב מנועי.סגור
-
הפוך גוטה הפוךר 21/01/2024 09:33הגב לתגובה זו0 0מי שמחפש חווית נהיגה (לא כולם מחפשים) לא עובר בנתיים לחשמלי. רכבים חשמליים שנותנים חווית נהיגה עולים מאות אלפי שקלים (ואני לא מתכוון ל- 200-300 אלפי ש"ח אלא לפי 2-3) וגם אין הרבה אפשרויות כאלה.סגור
-
28.משעשע שמדברים באותה כתבה על רכב חדש וכדאיות כלכליתעידן, חיפה 20/01/2024 09:46הגב לתגובה זו6 0רכב חדש לא משתלם. נקודה. הפחת והריבית האלטרנטיבית לא מאפשרות לזה. בתור בעל איוניק 5 שמבין דבר או שניים בכלכלה, לא קניתי בגלל חסכון. קניתי כי זה אחלה אוטו.סגור
-
27.gov. steal the moneyd 19/01/2024 23:24הגב לתגובה זו1 0hartaסגור
-
26.המס מיועד לממן את המשרד של סטרול (ל"ת)מתנחלת 19/01/2024 21:48הגב לתגובה זו6 11סגור
-
אבי סטרול? פרש מזמן ! (ל"ת)ליאור 21/01/2024 10:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תתבייש את מוסת ומסית - כנראה שייך לכנופית קפלן (ל"ת)אמונחטאפ 20/01/2024 10:50הגב לתגובה זו4 9סגור
-
25.עשית טעות, לא מבין את הסוףמנסה להבין 19/01/2024 20:03הגב לתגובה זו9 1רשמת כותרת מפוצצת כמו "כלכלית עדיף רכב בנזין", התחלת בחישובים ואז פתאום עזבת אותם, כשאנחנו ביתרון על פני בנזין ב-5,600, והחלטת לעצור ולהגיד, שלא שווה חשמלי. מה זה השטויות האלה? גילית שטעית ב-2,000 שקל ואז עזבת? הרסת הכל, היה אמון וגב לא. זה היה מאוד מגמתי וחבל, לא שכנעת אף אחד, ולא הצגת טיעון נכון. אז, בשביל מה כל מה שכתבת?סגור
-
הוא לא נעצר שם, תקרא עד סוף המשפטדוד 21/01/2024 10:24הגב לתגובה זו0 0הוא כתב שהפחת על הסוללה לבדו שוחק את כל היתרון של ה-5600 שקלים.סגור
-
24.כתבה חד צדדית ושיטחית בלשון המעטהאמונחטאפ 19/01/2024 19:01הגב לתגובה זו7 1מדינת ישראל מממנת את הוצאותיה ע"י מיסוי של דלק שמהווה מקור הכנסה משמעותי. אם כל הרכבים יהיו חשמליים יגםר בור תקציבי ולכן זה הגיוני ביותר למסות כל ק"מ של רכב חשמלי. אז כמובן יקרו 2 דברים החסכון ברכב חשמלי יקטן לכן סביר שמחיר הרכב ירדסגור
-
23.מחקר קובעמענדל 19/01/2024 18:03הגב לתגובה זו7 8חרדים לא נפגעים בתאונות עבודהסגור
-
וגם לא בתאונות נשק (ל"ת)ליאור 21/01/2024 10:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.די לעושקשקמה 19/01/2024 17:06הגב לתגובה זו4 5להפסיק חלוקת הכספים הקואליציונייםסגור
-
21.מצויין עכשיו רכב חשמלי יעלהמרתה לברוסקי 19/01/2024 16:23הגב לתגובה זו2 078000 שקל בלבד =ואז המס החדש יהיה קטן בעלותו השוטפת מהרכב החשמליסגור
-
20.מושחתים כולכםאביהו 19/01/2024 15:37הגב לתגובה זו10 7כל עוד המדינה נשלטת בידי המושחתים של 64 ח"כ לא תהיה תקומה אנחנו נשלם על הכל והם יהנו מכספי המיסים שלנו הלאה מושחתיםסגור
-
והשאר לא מושחתים? (ל"ת)ניר 20/01/2024 06:59הגב לתגובה זו3 0סגור
-
אתה מוסת ומסית (ל"ת)אמונחטאפ 19/01/2024 18:53הגב לתגובה זו2 2סגור
-
19.מי זה לעזאזל דן הרמןמה? 19/01/2024 14:44הגב לתגובה זו1 1למה לקחת כתבה על נושא כל כך חשוב ולעשות ממנה יחצנות?סגור
-
הוא אפילו לא דוקטורמי? 19/01/2024 20:09הגב לתגובה זו0 0סתם אדם מהרחוב, עשה שני תארים, יופי לו, אבל מה הקשר להכניס אותו לכתבה? במקום מחשבון? זה מטופש ועוד יותר פוגע בשמו.סגור
-
18.מדוע לא הוזכרה המכונית ההיברידית?עצמון 19/01/2024 14:31הגב לתגובה זו4 0בכתבה מקיפה כזאת יש מקום להזכיר את המכוניות ההיברידיות.סגור
-
17.למה המדינה צריכה לממן פריוילגיםאמיר 19/01/2024 14:18הגב לתגובה זו4 13מי שיכול להרשות לעצמו רכב חשמלי לא צריך לצפות שהמדינה תממן את האג'נדה הסביבתית שלו. חשובה לך הסביבה? אתה יכול להרשות לעצמך רכב חשמלי? מעולה, יש למדינה כרגע צרכים בוערים יותרסגור
-
16.בגללם מחיר חשמל עולה וצריך עוד תחנות כוח מזהמות! תשלמו (ל"ת)נוכלות 19/01/2024 13:37הגב לתגובה זו6 4סגור
-
15.מה שהכותב לא מביןדודי 19/01/2024 13:19הגב לתגובה זו13 0ברגע שעברת לטסלה לא ניתן לחזור לרכב בנזין. אין מה להשוות, ביצועים, בטיחות, חיסכון, שרכב בנזין יכול לחלום עליהם. אל תספיד כל כך מהר את הרכב החשמלי. אני חוסך ב 6 חודשים 10000 ש"ח על דלק בטסלה. אין לי טיפולים ועוד 7 שני אני אחליף סוללה חדשה שתעלה רבע מהיום.סגור
-
חי בחלומות כנראה לא הבנת מה קראתבחור שיטחי 19/01/2024 16:21הגב לתגובה זו3 3הים חוסך 10K? נגיד. עם מס נסועה, מס חשמל, אגרה רגילה ב 2026 תרוויח הרבה פחות. סוללה תעלה חצי עוד 7 שנים? תקווה שבכלל תהיה לך אופציה לרכוש סוללה כזאת ראה ערך בטרפלס/זואי/טויוטה פיריוס 2012 אה בעצם זה טסלה אז ישר לגריטה לא יהיו חלקים בכללסגור
-
נשמח להסבר במקום הצהרותיעקב 20/01/2024 20:56הגב לתגובה זו0 0מה קרה לטויוטה פריוס?סגור
-
למה חלמות- כשיהיה מיסוי הוא יחסוך פחותאמונחטאפ 20/01/2024 10:55הגב לתגובה זו1 0חוץ מזה מי שרוצה לפתוח קופת חסכון לא קונה מכונית ובודאי לא טסלה - מכונית זה בשום מקרה לא תוכנית חיסכוןסגור
-
14.טכנולוגיה שטרם בשלהא-ב 19/01/2024 13:15הגב לתגובה זו1 4הוסיפו לזה והוסיפו לזה והוסיפו לזה והוסיפו לזה. כנראה שרכבים חשמליים טרם מוכנים לתחרות ברכבי הבנזין. אם מעצמות הרכב ישקיעו בנצולת הדלק וישפרו אותה ב-10%-15% זה סופו של רכב החשמל. אלא אם כן ידעו להאריך טווחי נסיעה משמעותית ולגרום לכך שהבטרייה לא תישחק כל כך מהר.סגור
-
13.עדיין הכי משתלם לקנות רכב בנזין משומשדודו 19/01/2024 12:52הגב לתגובה זו6 0לרכב חדש יש פחת גבוה. עדיף רכב ישן ואמין עם פחת נמוך.סגור
-
12.תופסים מקום בכבישים? תשלמו!! גודש בכבישים זה כסף (ל"ת)יוני 19/01/2024 12:42הגב לתגובה זו2 2סגור
-
11.מדינה אוכלת יושביהמיקו 19/01/2024 12:21הגב לתגובה זו5 3לא משנה מה תעשה, תמיד יהיה איזה אבו חמדן שימצא דרך למצוץ עוד מאלה שכבר לא נשאר להם כמעט כלוםץ עוד חוקים ועוד מסים ותמיד על אותו מגזר. רוצה לראות מסים על הציבורים שלא תורמים ורק מקבליםסגור
-
10.אפשר להתווכח על גובה המס המס צריך להיות לכולם.ברצינות למה לא 19/01/2024 12:02הגב לתגובה זו1 0אפשר כמובן להתווכח ורצוי שכך על גובה המס הבלו על הדלק (זה הזוי על התוספת של המס גם משלמים מע"מ) ברור שהסיבה למיסוי הגבוהה היא צורך של המדינה במימון המונים ותו לו שהרי הרבה לפני שהיה רכב חשמלי המיסוי היה קיים באותו גובהה לפחות אז מדוע אדם שעובר לרכב חשמלי לא ישלם מס ברור שהמדינה מחכה מסיבות שלה אולי כדי להציג לעולם שהיא מדינה ירוקה ברמה מסויימת או שהרכב החשמלי יתמסד בארץ ואז גם הוא יכנס לתוכנית המס שהרי לא יתכן שהמדינה תוותר על המיסוי הנל שהיא כל כך מכורה לו. אז "מכרו לנו"או יותר נכון לבעלי הרכב החשמלי שהם חוסכים כסף על דלק וכו' אולי על טיפולים וכו' אבל לא יכלו להבטיח שלעולם חוסן מנגד כדי להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהגיד תודה על מה שכן הצלחתם לחסוך ועל זה שהמס לא מידי אלה עוד שנתיים ומי יודע אם זה לא מה יקרה עד אז.... אגב אולי כדי להסתכן ולחשוב מדוע אחת מחברות השכרת הרכב הגדולות בארצות הברית החליטה למכור את כל הצי (20000) רכבים חשמלים שלהם כולל טסלות ולעבור חזרה לדלק...סגור
-
9.איזה גועל נפש (ל"ת)ואאו 19/01/2024 11:54הגב לתגובה זו5 1סגור
-
8.הזיה!! בא לי להקיאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא (ל"ת)ישראל 19/01/2024 11:49הגב לתגובה זו4 1סגור
-
7.רכב הברידי - לא פלאג איןאחד העם11 19/01/2024 11:22הגב לתגובה זו0 0חבל שהכתב לא ניתח את הכדאיות הכלכלית של רכב היברידי ביחס לחשמליסגור
-
6.ודיזל יותר משתלם משניהם ביחד....סולר 19/01/2024 11:22הגב לתגובה זו2 0ודרך אכב מכוניות דיזל מודרניות מזהמות פחות מרכבי בנזיןסגור
-
נכון אני עם רנו גרד קופה צריכת דיזל כמו טוסטוס (ל"ת)צורי 20/01/2024 15:27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אנשים קונים חשמלי בעיקר בגלל הביצועים 0-100 ב 5 שנ' (ל"ת)רמי 19/01/2024 10:57הגב לתגובה זו1 4סגור
-
בסוף כולם נפגשים ברמזור (ל"ת)מלכה 19/01/2024 16:48הגב לתגובה זו3 0סגור
-
4.אשמח לשלם מס נוסףספיר 19/01/2024 10:37הגב לתגובה זו11 3אם אדע שתופסק חלקת הכספים הקואליציוניים וההנהגה החרדית תחדל לבזוז את קופת המדינה.סגור
-
תתבייש אתה מתועב ומסיתאמונחטאפ 20/01/2024 11:03הגב לתגובה זו2 3באותה מידה אפשר להגיד על מאה מוסדות שבוזזים את קופת המדינה ומשרתים רק פריבילגים כמוך וכמובן לא משרתים אף חרדי שמשלם מיסים בהתאם לחוק או פטור בגלל הכנסה נמוכה כמו שאר אזרחי ישראל (או מעלמי המס שהם 20 % מכלכלת ישראל). מפעיל אותך כמו בובה על חוט בהסתהסגור
-
3.נתנו לכל הטמבלים לקנות חשמלי ועכשיו משחילים אותם (ל"ת)מושיקו 19/01/2024 10:36הגב לתגובה זו3 5סגור
-
2.האוצר לטובת יבואני הרכבלבן 19/01/2024 10:03הגב לתגובה זו27 3על הפרק עומדים מיליארדי שקלים...ויותר. חברות דלק,מוצרי דלק שומנים, מוסכים ,חלקי חילוף וטיפולים. האוצר מנסה בכל כוחו ( כנראה מנוהל ,ע"י לוביסטים) לשמור על יבואני הרכב. כנ,"ל הרבה "עיתונאים" מטעם...... מדינת מאפיה . זו מדינת ישראל. אין עתיד כאן...סגור
-
שטויות. היבואנים מייבאים גן חשמליותניר 20/01/2024 07:05הגב לתגובה זו0 2אגב, הרבה מדינות הכניסו את מס הנסועה. זו לא המצאה ישראלית.סגור
-
נכוןלבן 21/01/2024 10:28הגב לתגובה זו0 0מביאים גם חשמליות. אבל יש עדיין הפסדים לחברות המייצרות על מכוניות חשמליות. ומה עם הטיפולים? מוסכים? וכו'?. כל אלו ייעלמו....סגור
-
כל מילה בסלע!!!!!!!!!!!!!! ישראל 2024 בושה וחרפה!!!!!!! (ל"ת)ישראל 19/01/2024 13:01הגב לתגובה זו4 2סגור
-
אתה כנראה מכנופית קפלן אז תעשה רילוקשייןאמונחטאפ 20/01/2024 11:09הגב לתגובה זו1 2מה שכתבת זה שטויות - המדינה ממסה דלק ומקבלת מיליארדי שקלים כהכנסה אם כולם יעברו לרכב חשמלי המיליארדים יעלמו לכן צריך למסות לפי ק"מ רכב חשמליסגור
-
1.ביקוש והצעכלכלית 19/01/2024 10:02הגב לתגובה זו8 0כמו כן הממשלה פועלת בדרך ההתנגדות הקלה ,יותר ביקוש יותר מיסיםסגור