רכבת ישראל תרכוש 177 קרונות חשמליים מאלסטום וסימנס ב-1.7 מיליארד יורו
רכבת ישראל חתמה על עסקת רכש של קרונות חשמליים ב-1.7 מיליארד יורו. במסגרת העסקה תרכוש הרכבת 96 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו-81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס.
במשרד התחבורה הסבירו כי מדובר בתוכנית רכש שנועדה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. הקרונות החדשים יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. בנוסף הסבירו כי הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.
צילום רכבת ישראל
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמר בחתימת ההסכם כי רכבת ישראל חווה בשנים האחרונות גידול משמעותי ומתמיד בביקושים. לדבריו, "מדובר על מהלך הצטיידות חסר תקדים, הכולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025, ו-300 מיליון בשנת 2040. אלה יסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן חדש ולקווים חדשים שייפתחו בשנים הקרובות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431 והמסילה המזרחית".
1,200 מקומות ברכבת
במשרד התחבורה ציינו כי הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה.
ברכבת ציינו כי הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.
השדרוג מסוף 2024
צילום דוברות
בנוסף ציינו כי במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.
הסכם הרכש נחתם בנוכחות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, אנדרו דלון נשיא אזורי של חברת אלסטום ומנכ"ל אלסטום ישראל ערן כהן.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמר "ההסכם שנחתם בברכת השרה רגב עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם מגיע לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר"
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני אמר "זוהי בשורה לנוסעים. אנחנו ממשיכים את החלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאושרה על ידי דירקטוריון הרכבת. אני מודה להנהלת הרכבת ולאנשי משרד התחבורה ומשרד האוצר על תמיכתם במהלך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.צריך רכבות חשמליות קטנות בתדירות גבוהה כמו בעולם המערבי (ל"ת)מתי נתקדם 24/01/2024 09:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.1200 מקומות ברכבת. המושבים: פרצוף מול פרצוף. מביך. (ל"ת)ללא פרטיות 23/01/2024 13:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.רוצים רכבות קטנות בתדירות גבוהה ולא גדולה פעם ביום .ילדי ישראל 23/01/2024 11:42הגב לתגובה זו2 0אם רוצים להגדיל את מספר הנוסעים משתמשי הרכבת יש להגדיל תדירות ע"י קרונות ללא נהג קטר . בתדירות גבוהה . רכבת של 1200 נוסעים תנוצל ב 0.5 מהקיבולת והחיסכון בנהג קטר שולי .סגור
-
בשעות העומסאזרח ותיק 23/01/2024 14:05הגב לתגובה זו0 0בשעות העומס הרכבות האלו יסיעו 1200 ומעלה נוסעים בכל נסיעה.סגור