ג'אקו ואומודה בדרך לארץ - המותגים החדשים שתייבא כלמוביל
קבוצת כלמוביל חשפה את מותגי ג'אקו (Jaecoo) ואומודה (Omoda) - תחילת יבוא של הג'אקו J7 במחצית השניה של 2024. שני המותגים מבית צ'רי הסינית, ושניהם נחשבים בקרב היצרן למותגי היצוא לשווקים מערביים של היצרנית.
את ההשקה הובילו בכירי כלמוביל בישראל, יחד עם וידאו קונפרנס בשידור ישיר עם בכירי היצרנית בסין, אשר הסבירו על התפיסות השונות של תכנון ומיצוב הרכב בשוק תוך הדגשת השימוש ברכיבי יצור של החברות המובילות בעולם בתחום – בוש, קוואלקום, קונטיננטל, מישלין, סוני, וולאו ועוד. שני המותגים עומדים להשיק שישה דגמים, ומגוון סוגי הנעה – בנזין, היברידי, פלאג אין וחשמלי מלא.
ג'אקו כלמוביל
ג'אקו (Jaecoo – מורכב משילוב המילים Jaegr – צייד בגרמנית, ו-Cool) יהיה המותג הראשון שיגיע עוד השנה, עם ה-J7 – קרוסאובר בסגמנט C-Suv במידות ומחירים שיציבו אותו ישירות מול אריות הקבוצה. חשוב לציין כי המפרטים הטכניים של כלי הרכב שייובאו עדיין אינם סופיים. ממה שניתן להסיק כבר עתה, ל-J7 בסיס גלגלים של 2.672 מטר (יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' 2.68 מטר), ואורך כולל של 4.54 מטר. בג'אקו טוענים ליכולות שטח מסויימות (לא, אני לא רואה את ה-J7 במעלה ורדית בנגב) עם מרווח גחון של 20 ס"מ.
ה-J7 תתחיל להיות משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפתח 197 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים, ויש להמתין לראות האם תגיע גירסת ההנעה הקדמית או הכפולה 4X4 או שתיהן. בהמשך יש לצפות ל-J7 בגירסת פלאג אין הייבריד עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. ה-J7 יהיה החלוץ של ג'אקו בישראל, וצפוי להיות משווק במחצית השניה של 2024. אחריו ינחת כאן ה-J8 שיהיה D-SUV בתצורה של שישה נוסעים עם מושבי קפטן אחוריים, עם בסיס גלגלים של 2.82 מטר ואורך כולל של 4.82 מטר.
ה-J8 ישווק בישראל ככל הנראה בגירסת פלאג אין הייבריד אולם יש גם דגם המצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 261 כ"ס, ותיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים.
שני הדגמים יהיו מצוידים בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים המודרניים, כאשר נציגי היצרנית מציינים כי מאחר וכלי הרכב מיועדים לייצוא, הם יעמדו בכל מבחני הריסוק המתקדמים המוכרים, לרבות ה-EuroNcap שהוא המוביל בתחום בשוק האירופאי. עוד דגם של ג'אקו ה-J5 צפוי להיות משווק במחצית הראשונה של 2025 בסגמנט B-Suv, והוא צפוי להיות עם מבחר סוגי הנעה לבחירה – בנזין, היברידי וחשמלי.
במקביל, ברבעון ראשון של 2025 צפוי לנחות בארץ האומודה C9 שיהיה החלוץ מבין דגמי אומודה. זה המקום לציין כי דגם אומודה אחד כבר משווק בישראל בהצלחה, והוא נקרא צ'רי FX (אומודה C5) ומיובא על ידי פריסבי (לשעבר קרסו). ה-C9 צפוי להיות פלאג אין הייבריד. בהמשך ישווק ה-C7 של אומודה שיהיה C-SUV עם הנעת פלאג אין ובנזין, ולאחר מכן האומודה C3 שיהיה B-Suv עם הנעת בנזין, היברידי וחשמלי.
על פי התכנון של קבוצת כלמוביל, הדגמים ישווקו יחד באולמות תצוגה יעודיים שייפתחו ברחבי הארץ.
ועכשיו ברשותכם הפרשנות - הדבר הראשון הבולט הוא שהנעת פלאג אין הייבריד לא נעלמת מהשוק. רכבי הפלאג אין שאינם מקבלים עוד הטבות מיסוי, דומה היה שנעלמו מהשוק ב-2024, אולם מהתכניות של כלמוביל עולה כי בהינתן תכנון נכון של הרכב, ותמחור נכון בארץ המוצא, כלי הרכב עדיין יכולים להיות תחרותיים.
בכלמוביל סירבו לחשוף מחירים, גם לא טווחים למחירי מטרה לדגמים החדשים. נציגי ג'אקו מסין ציינו שהמותג מבקש להביא לשוק הישראלי דגמים שיהיו רכבי שטח עירוניים במחיר נגיש, ועם מגוון סוגי הנעה. הפרשנות שלי היא שגירסאות הכניסה של הדגמים השונים יהיו במחיר אגרסיבי מול המתחרות הישירות.
הכותב יואב פולס מאתר car-pad
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.ואיפה רשות התחרות שתחייב שיהיו יבואנים שונים???? (ל"ת)חיים 31/03/2024 10:41הגב לתגובה זו1 0סגור