הציעו לכם רכב חברה? מסתבר שזה לא בהכרח משתלם לכל אחד
במקומות עבודה רבים ניתנת זכות הבחירה לעובדים לקבל רכב ויש מי שרואים ברכב חברה כסמל סטטוס שמעיד על מעמד במקום העבודה. מאוד כיף להיכנס לתחנת דלק מבלי לשלם כלל, במיוחד בתקופה בה מחירי הדלק בעלייה. החל משנת 2010 שווי השימוש של רכב חברה שממנו נגזר המס מתוך תלוש השכר שלכם הוא 2.48% ממחיר הרכב העדכני לפי מחירון.
כך למשל אם שווי הרכב שקיבלתם ממקום העבודה נאמד ב-140,000 שקל, הרי ש-2.48% ממנו הם 3,472 שקלים. בהנחה ששכר העבודה שלכם ברוטו הוא 15,000 שקל, אזי שבתוספת שווי הרכב למס (3,472 שקלים) ייגבו מכם מסים לפי שכר של 18,472 שקלים - גידול של כ-1,550 במס. זהו הסכום שממנו אתם צריכים לגזור את הכדאיות שלכם, כל אחד כמובן בהתאם לשכרו, דרגות המס והטבות המס אם זכאי.
האם זה באמת משתלם?
על פניו, ובהינתן הדוגמה שהצגנו לעלות של כ-1,550 שקל בחודש, ייתכן כי מדובר בדיל טוב עבור רוב האנשים. מדוע? צריך לזכור שכשאתם מקבלים רכב מהעבודה אתם בעצם לא רק מדלק חינם אלא גם נהנים מפטור על עלות הביטוח (שיכולה להגיע לבדה לכ-7,000 בשנה בממוצע), פטור מתשלום על טיפולים במוסך, נהנים משירותי גרירה 24/7 ומהחלפה של המכונית בכל 3 שנים.
אם אתם אנשים שנהנים מנקודות זיכוי מס הכנסה עבור מגוון סעיפים (למשל מגורים ביישוב מזכה או הורים לילדים קטנים) – ייתכן ולא תשלמו כלל מס על שווי השימוש של הרכב, ולכן זה עשוי להשתלם לכם מאוד.
ובכל זאת, כדי שכל אלו אכן יהיו משתלמים, ובכדי שחיסכון של כ-1,550 שקלים בחודש יהיה מוצדק, תצטרכו לעשות ברכב די שימוש שיצדיק זאת. אם אופי החיים שלכם הוא כזה שבמסגרתו אתם נוסעים הרבה או נוסעים למרחקים, זה יכול בהחלט להשתלם לכם. במקרים כאלו הדלק בדרך כלל מכוסה לחלוטין באמצעות דלקן על חשבון העבודה, ואתם נוסעים יותר על חשבון העבודה. בנוסף, רכב שנוסע יותר גם מאבד את ערכו מהר יותר, וכדאי שזה לא יהיה הרכב שלכם בכזה מקרה.
מצד שני, אם אתם כבר בעלים של רכב חשמלי או היברדי שחונה לכם בבית, ייתכן שאת החיסכון בתשלום על הדלק אתם כבר מרגישים, וגם עלויות הביטוח פחות גבוהות ברכבים מהסוג הזה. עם זאת, הכל בסופו של דבר מתחיל ונגמר בכמות הנסיעות השנתית שלכם, כמה ק"מ אתם נוסעים בשנה. רכב פרטי נוסע בממוצע כ-18,000 ק"מ בשנה ואילו רכב חברה נוסע בממוצע כ-28,000-30,000 ק"מ בשנה.
בשורה התחתונה יש כאן הרבה מרכיבים - אזור המגורים שלכם, שכר הברוטו, כמות הילדים, הרגלי הנסיעה, האם אתם כבר מחזיקים ברכב משלכם ועוד. החישוב הוא אינדיבידואלי אבל אין ספק כי זו עסקה משתלמת במיוחד עבור מי שכדאי להם לבקש רכב מהחברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.העלות היא לא רק המסדורון 08/04/2024 13:54הגב לתגובה זו2 0בחברות רבות שמאפשרות לקיחת רכב ליסינג, ההטבה הזאת עולה גם במשכורת ברוטו (משהו כמו 3,000 - 4,000 ש"ח לחודש), כלומר העלות האמיתית לאותם אנשים מורכבת מגובה המס על שווי הרכב + השכר נטו על תוספת למשכורת של 3,000 - 4,000 ש"ח לחודש. זהו סכום גבוה בהרבה מזה שצוין בכתבה, וכמובן, הוא גבוה יותר לאנשים שמרוויחים משכורת גבוהה יותר מ- 15,000 ש"ח בחודש אם יש קפיצה במס השולי.סגור
-
3.דור כנראה טועה ומטעהאיש פשוט 08/04/2024 13:12הגב לתגובה זו3 0בהרבה מקומות עבודה נהוגה תוספת אחזקת רכב שיכולה להגיע לסכומים של 1500-2500 ש"ח (ולפעמים יש גם השתתפות בביטוח ורישוי). זו תוספת נטו של 800-1400 ש"ח לחודש ומשנה לחלוטין את החשבון. אחזקת רכב כדאית כנראה רק למי שעושה 25000 ק"מ בשנה ויותר. זו הסיבה שרכבי חברה צוברים קילומטרג' גדול מאוד. ממש "סוחטים" אותם כדי להצדיק ההוצאה. מכיר אנשים ש"הכריחו" עצמם לצאת לטיולים ארוכים פעמיים/שלוש בחודש.סגור
-
מנסיוני מדובר בחלופת שכר של 3,000 - 3,500 ש"חדורון 08/04/2024 13:55הגב לתגובה זו3 0ולא 1,500 - 2,500 ש"ח כפי שציינת.סגור
-
2.כדאי להוסיף לתחשיב את האפשרות לקבל אחזקת רכב חלף רכבשי 08/04/2024 12:07הגב לתגובה זו6 0במקרה כזה, הכדאיות ברכב חברה קטנה משמעותית...סגור
-
רהטמחמד אלקרנאוי 05/09/2024 12:38הגב לתגובה זו0 0עבודה על רכב כל עבודה שעובדת על רכב מוסיף מעמדותסגור
- טען עוד
-
1.לא מדוייקרועי 08/04/2024 12:07הגב לתגובה זו3 0לא לקחתם בחשבון שמקומות רבים נותנים סכום של אחזקת רכב בסדרי גודל של שווי המס ובהנחה ולוקחים רכב הסכום הנ״ל יורד בנוסף לשווי המס שמתווסף וכך יוצא שעלות הרכב כפולה ממה שציינתם..סגור