
בנק אוף אמריקה: "חדשות רעות לחברות ה-EV"
זה לא סוד שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה, כתבנו רבות על כך, המשקיעים והאנליסטים רק עכשיו מתחילים להתעורר מהחלום בהקיץ. שיעורי החדירה בשילוב עם מחירי המניות של יצרניות ה-EV שקרסו בשנים האחרונות ומחקו מעל 1.4 טריליון דולר של כספי משקיעים, ומצד שני עלייתן המחודשת של חברות הרכב המסורתיות, במיוחד כאלה שמתמקדות ברכבים היברידיים כמו טויוטה לא משאירים מקום לספק.
עכשיו גם האנליסטים בבנק אוף אמריקה מתפכחים ומפרסמים סקירה המציגה את המצב של שוק הרכבים החשמליים: "מכירות הרכבים החשמליים (BEV) מתקררות לאחר חודשים של צמיחה מואצת. על פי בנק אוף אמריקה, המכירות העולמיות בפברואר ירדו ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת, נתון המושפע בעיקר מההאטה בסין בשל חגיגות השנה החדשה. במקביל, חדירת השוק של רכבים חשמליים באירופה ובארה"ב נמצאת ברמה נמוכה מהציפיות".
טסלה TESLA INC היא אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לקשיים עמם מתמודד שוק ה-EV כולו. החברה הציגה לראשונה מזה 4 שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שלעומת צפי האנליסטים הפסימיים ביותר אפילו נחשב מביך. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.
"טסלה ו-BYD חוו ירידה משמעותית במכירות ברבעון הראשון של 2024, ויצרניות רכב מסורתיות באירופה מצליחות להחזיר לעצמן חלק מהשוק", כותבים בבנק אוף אמריקה. "הדו"ח של בנק אוף אמריקה מוביל להפחתה בתחזית מכירות ה-BEV באירופה בשל נתוני המכירות החלשים ותחרות המחירים בסין. עם זאת, הבנק מציין כי ישנה אפשרות שפוליטיקאים ויצרניות רכב ידונו בהקלות ברגולציה על פליטות פחמן בשנים 2025-2035".
- בנק אוף אמריקה בדוחות טובים, אבל "אנחנו עלולים להתמודד עם כלכלה משתנה"
- אחרי עלייה של 16% השנה - האנליסטים שרואים אפסייד של עוד 11% בזהב
בנוסף, בבנק אוף אמריקה הורידו את תחזיות המכירות הכוללות שלהן לרכבים חשמליים בעולם ב-2024 מ-12.1 מיליון רכבים ל-11.9 מיליון רכבים, וב-2025 מ-15.3 מיליון רכבים ל-15 מיליון רכבים. עם זאת, למרות ששיעורי החדירה מאטים, בבנק צופים המשך האצה לאחר 2025.
שיעורי חדירה גלובאליים של רכבים חשמליים; בנק אוף אמריקה
- 3.אריה 09/04/2024 22:46הגב לתגובה זושוק ה רכבים ה חשמליות יכלה לגדול אילו ארהב מ וך פחד מהסינים לא פותחים את השוק ה אמריקאי וגם מנסים ודי מצליחים להפחיד את אירופה בכל מיני "חשדות ריגול" של מכוניות סיניות.פרט ל טסלה אין בידי תעשית ה רכבים החשמליים ה מערביים תשובה ל סיניות וכאן שורש ה בעיה. כמה מ נשיאי ה יצרניות ה גדולות ו ביניהם פולקסווגן הודו שלא יכולות להתחרות ב סינים בשום סגמנט..הכל פוליטיקה
- 2.דן בר 09/04/2024 13:38הגב לתגובה זועידן שבו עוברים לטכנולוגיה מהפכנית, יש ירידה לאחר ששוק קוני החדשנות מיצה עצמו. אנו לפני פריצה שיווקית ועליה דרמטית במכירות לאחר שהמוץ,יופרד מהתבן. החזקים שישרדו יתחזקו מאד והחלשים יעלמו,בדרך זו או אחרת.
- 1.דר' דום 09/04/2024 13:09הגב לתגובה זואבל אני ממשיך להינות מהטסלה Y פרפורמנס שלי שנוסעת ב180 ש"ח לחודש, בלי טיפולים בלי איתוראן, בלי עמלת יבואן ונוסעת כמו פרארי בפשטות תפעולית שוברת מוסכמות. תמשיכו לריב כן EV לא EV
- dw 09/04/2024 20:53הגב לתגובה זולמה בעצם עשירון עליון כמוך הנוהג בטסלה משלם פחות מס רכב/בנזין מעשירון 5 הנוהג בפיאט פונטו 1995? אהה, לא ברור. לכן מתבקשת העלאת מס, כשהכי פשוט זה טסט של 12 אלשח שנתי לרכב חשמלי. אפשר לשלם ב 12 תשלומים. לא, זה לא יקר כי זה בעצם מה שמשלם נהג הפונטו.
- דר' דום 10/04/2024 13:26ובטח שלא מחיר בעשירון העליון של שוק הרכב. שנית, למה אתה מבקש להעניש במס עודף את מי שהחליט לא לחמם יותר את כדו"א, ולא לעשות רעש וסירחון ברחובות? זה שאין לך תקציב לרכב חדש כשהעולם תקדם לטכנולוגיה חדשה, לא אומר שצריך לפגוע ולהעניש את כולם