טסלה משיקה גרסה חדשה למודל Y; איך זה ישפיע על המכירות?

טסלה שמתקשה להמציא את עצמה מחדש ולא משיקה דגמים חדשים, מנסה את מזלה עם גרסאות חדשות של דגמים קיימים ובהם של מודל Y הפופולארי והנמכר ביותר שלה; מה מייחד אותו מהגרסה הנוכחית?
 | 
telegram

ענקית הרכבים החשמליים (EV) האמריקנית טסלה שואפת להגביר את קצב המכירות של דגם ה-Y, הרכב הפופולארי והנמכר ביותר שלה, ולשם כך משיקה גרסה חדשה של הרכב. במהלך סוף השבוע, טסלה הוסיפה לאתר האינטרנט שלה גרסה חדשה למודל Y בעלת הנעה אחורית ארוכת טווח כך שמתקבל טווח נסיעה של כ-510 קילומטר לכל טעינה.

המחיר של הגרסה החדשה מתחיל בכ-45,000 דולר. עד כה כללה הגרסה הנוכחית של מודל Y הנעה אחורית עם טווח נסיעה של כ-415 קילומטר לטעינה במחיר שהחל בכ-43,000 דולר. טסלה בעצם שדרגה את הטווח של דגם Y הבסיסי בכ-100 קילומטר לטעינה תמורת כ-2,000 דולר.

כל כלי הרכב מדגם Y זכאים לזיכוי מס רכישה בסך 7,500 דולר מהממשלה הפדרלית, אשר מוריד בעת הרכישה. השפעת הזיכוי היא שה-Y החדש long-range עולה לקונה כ-37,500 דולר לפני תוספות שונות ודמי משלוח. מנגד, טווח הנסיעה הסטנדרטי של דגם 3 עומד על כ-430 קילומטר לטעינה, הוא אינו זכאי לאף זיכוי מס ומחירו מתחיל מ-39,000 דולר. בהקשר זה צריך לציין כי מדובר במכונית קטנה יותר, עם טווח נסיעה נמוך יותר ושעולה יותר כסף, כך שעל פניו נראה כי גרסת ה-Y החדשה נראית כמו עסקה הרבה יותר טובה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גרסת ה-performance של מודל 3 היא הגרסה היחידה שמתאימה לזיכוי המס הפדרלי. ברמת הרכב זה תלוי בדברים כמו היכן הגיעו הסוללות וחומרי הסוללה. טסלה מייצרת חלק מהסוללות שלה ומשיגה אחרות מיצרניות סוללות כמו חברת Contemporary Amperex Technology Co. Ltd בסין, המוכרת יותר בשם CATL.

טסלה מכרה כזכור 30,842 מכוניות ממודל 3 בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 44% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. היא מכרה 96,729 מכוניות ממודל Y בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, עלייה של כ-1.4% בלבד מהשנה שעברה. ובכל זאת, מודל ה-Y היווה כ-35% מכלל מכירות הרכב החשמלי בארה"ב ברבעון. נראה כי טסלה מקווה שמגוון גדול יותר של גרסאות ואפשרויות יוכל להקפיץ את צמיחת המכירות של הדגם הפופולרי ביותר שלה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות