
דלק רכב לא מצליחה למכור את המותג NIO - אולי ההשקה הקרובה תשנה את המצב?
בשנים האחרונות מגיעים לישראל עשרות מותגים חשמליים של יצרניות סיניות. הם מייצרים אקשן, תחרות, אבל בפועל, יש כמה מותגים עיקריים והשאר מוכרים בהיקפים קטנים מאוד. המצליחה הגדולה, אפילו מעל טסלה היא BYD. ג'ילי גם מצליחה, היתר עולים במכירות, אבל זה עדיין לא במספרים גדולים, כך למשל המותגים של MG4, סרס, Aiways ועוד.
בחודשים האחרונים הגיע גם המותג NIO לארץ. מדובר במותג משמעותי בסין, אחד מהבולטים במכירות ובחדשנות. NIO עצמה נסחרת בוול סטריט, אבל למעט בחודש האחרון שמנייתה בעלייה, היא בירידה. מתחילת השנה איבדה מניית החברה 40% לשווי של 11.8 מיליארד דולר. המכירות בעלייה, אבל החברה עדיין מפסידה וקיים חשש /יהיה קושי לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות, אם כי, NIO מגייסת אחת לתקופה מבעלי מניותיה שעד כה תמכו בה.
NIO שמיובאת דרך דלק מוטורס, משיקה בארץ את ניו EL6 אחרי השקה של ארבעה דגמים קודמים. EL6 הוא רכב יוקרה, מה שמוגדר בקטגוריית "רכבי הפנאי". הוא מאובזר ונחשק, ומחירו - 400 אלף שקל. בסין הוא נחשב מתחרה ראש בראש באקספנג G9.
ה-EL6 באורך של 485 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 290 ס"מ. לרכב צמד מנועים חשמליים בהספק של כ-490 כ"ס, והוא מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
NIO EL6 - מעל 400 אלף שקל
הסוללה החשמלית מאפשרת טווח נסיעה של 400 קילומטר. בזמן שאוטוטו ייצאומ לשוק רכבים עם סוללה של 1,000 קילומטר, זה לא ביג דיל.
עד כה, נראה שההשקות די מאכזבות - NIO השיקה כאן פחות מ-200 רכבים בחצי שנה. השאלה הגדולה האם המותג החדש ישנה את התמונה. נראה שלא - אחרי הכל, מדובר ברכב יוקרה, המכירות לא צפויות להיות בשמיים, אם כי צריך לזכור ש-NIO אכן מספקת חוויה מרשימה ונחשבת באבזור ובביצועית ל"טסלה הסינית".
NIO נמכרת מעל המתחרות הסיניות וזה לא רק בישראל. בעולם כולו, המחירי רכבים שלה עולה על הרכבים הסינים האחרים והיא מתיימרת להיות תחרות למותגי היוקרה האירופאיים ולטסלה המובילה העולמית בשוק הרכב החשמלי.
- 520 ק"מ ב-5 דקות - הסוללה החדשה של החברה הסינית
- מחירי התחבורה הציבורית מזנקים – כמה זה יעלה לכם?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- 13.שדלק מוטורס ידעו למכור פורד ואח״כ נדבר על ניו. (ל"ת)הנרי 16/05/2024 12:48הגב לתגובה זו
- 12.עזי 13/05/2024 18:26הגב לתגובה זולטסלה יש רשת מטענים מהירים בכל הארץ בחצי מחיר מהמתחרים
- 11.יובל 13/05/2024 06:23הגב לתגובה זורק בארץ הפראירים והבלוף רכב סיני במחיר מטורף מוגדר יוקרה. רוצה לראות את החמור שיקנה רכב סיני בקרוב לחצי מיליון שקל
- 10.גם אני לא מצליח למכור אקסנט 2008 ב400k מוזר (ל"ת)שלמה 12/05/2024 21:49הגב לתגובה זו
- 9.איך היא מתחרה עם טסלה ב 400,000 ? (ל"ת)ראלף 11/05/2024 22:34הגב לתגובה זו
- 8.דני 11/05/2024 17:56הגב לתגובה זומה חשבו אצל היבואן שמישהו יתפתה לקנות רכב סיני במחיר של ב.מ.וו
- 7.אשפה סינית ב 400k לכו חפשו (ל"ת)צ׳אנג 11/05/2024 16:59הגב לתגובה זו
- 6.עזרן 11/05/2024 12:43הגב לתגובה זוזה עניין של מכיר, נראה רכב מעולה אבל יקר בטירוף. למה שמישהו יקנה חברה סינית חדשה ולא מרצדס, האודי, ב.מ.וו?! אנשים לא יקחו סיכון מיותר
- 5.סיני ? יוקרה ? מותג נחשק ? : הצחקתם אותי, (ל"ת)אבי 11/05/2024 12:42הגב לתגובה זו
- 4.לבן 11/05/2024 09:40הגב לתגובה זומכונית מעולה. אבל....המחיר גבוה מדי ערב היותה "יד שניה" ( דרך ספק אירופי). אולי כשהיבוא יהיה ישיר דרך היצרן והמחיר יהיה יותר הגיוני יהיו יותר קונים.
- 3.עושה חשבון 11/05/2024 09:24הגב לתגובה זויוקרה זה אמינות , ביצועים , נוחות ומוניטין אלה חייבים הוכחה על פני זמן של שנים.
- 2.אחד העם 11/05/2024 09:22הגב לתגובה זומילא רכב שטח אמיתי אבל זה בסהכ suv...
- 1.ישראל 11/05/2024 08:58הגב לתגובה זוהמס בישראל גבוה הביטוח גבוה אם אפשר לחגוג על אזרחים בקלות אז גם היבואן חוגג...המזל שלנו שיש הרבה יותר אפשרויות מבעבר ומי שלא אטרקטיבי לא ימכור