סאיק מנפצת שיא מהירות בן 25 שנים של סיטרואן במבחן התחמקות ממכשול
מבחן האייל מציג סדרה קצרה של תמרוני התחמקות ממכשול, ובעבר נכשלו בו יצרני רכב גדולים ומוכרים, כשהמקרה שהעלה את המבחן לתודעה היה הכישלון של מרצדס A Class המקורית בשנת 1997, דבר שהחזיר את היצרנית לשולחן השרטוט ולשיפור יציבות הדגם. גם בשנים האחרונות נכשלו מספר דגמים מוכרים במבחן, דוגמת מיצובישי אאוטלנדר החדש, וולוו XC40 וטויוטה ראב 4, חלקם עברו שיפורי תוכנה על מנת לאפשר למערכות הרכב להתמודד טוב יותר עם שינויי הכיוון, ולשמור על יציבות הרכב, ולהשאירו על ארבעת הגלגלים.
יצרנית הרכב הסינית IM הנמצאת בבעלות משותפת של סאיק (SAIC) וקבוצת אליבאבא הודיעה כי דגם ה-IM L6 רכב ספורט סדאן, שבר את שיא המהירות במבחן האייל, שיא בו החזיקה סיטרואן מאז שנת 1999 עם הסיטרואן קסנטיה אקטיבה V6. עד כמה שזה נשמע מופרך, אף רכב עד היום, לרבות רכבי ספורט ייעודיים לא הצליח לשבור את שיא המהירות שקבעה הקסנטיה, ואשר עמד על מהירות של 85 קמ"ש בתמרון ההתחמקות. IM פרסמה טיזר ובו ציינה בגדול 85+ על מנת להכריז על שבירת השיא ההיסטורי של סיטרואן.
צילום: אתר יצרן.
דגם ה-IM L6 הוא רכב חשמלי בתצורת ספורט סדאן באורך כולל של 4.93 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר. ל-IM L6 שלושה מארזי סוללות, 90Kwh עם טווח מוצהר של 700 ק"מ, 100Kwh עם טווח מוצהר של 770 ק"מ והדגם הבכיר עם סוללת מצב מוצק (Solid state battery) בקיבולת של 130Kwh וטווח מוצהר של כ-1,000 ק"מ.
ב-IM נערכים לשיווק באירופה של חלק מדגמי היצרן, ובכזה מקרה כלי הרכב ימותגו תחת מותג MG המוכר.
סאיק (SAIC – Shanghai Automotive Industry Corporation) הינו היצרן הסיני הגדול ביותר מתוך ארבעה יצרנים שבבעלות ממשלת סין, ויש לו שיתופי פעולה עם פולקסוואגן, ג'נרל מוטורס ועוד. בישראל נמכרים דגמי סאיק באמצעות מותג MG המיובא על ידי לובינסקי, וכן דגמי מקסוס המיובאים על ידי צ'יינה מוטורס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה