מחזיקי רכבי סוזוקי מהעבודה - ייתכן שתשלמו יותר
רשום המיסים הודיעה כי החל ב 1.6.24 תבוטל ההפחתה בשווי השימוש מהן נהנו מחזיקי דגמי סוזוקי – סוויפט, איגניס, ויטארה, SX-Crossover ו-S-cross בעלי הנעה היברידי קל (Mild Hybrid), ושווי השימוש יחושב מהשווי המלא המתואם של הרכב, ללא כל הטבה. הודעה זו מביאה לסיום פרשה הנמשכת על פני זמן רב, ואשר יצרה אפליה בין בעלי כלי רכב עם הנעה היברידית קלה שאינם מתוצרת סוזוקי, לבין אלו המחזיקים ברכבי סוזוקי.
בקצרה, המדינה ברצותה לעודד כלי רכב 'ירוקים' בעלי פליטת מזהמים נמוכה, קבעה מספר הקלות האמורות לעודד את הצרכן להעדיף כלי רכב מסוג זה. אחת ההקלות התייחסה לחישוב שווי השימוש הנגזר כאשר עובד מקבל רכב מהעבודה. כך קבעה המדינה כי מי שיעדיף רכב היברידי ממקום העבודה יהנה מהטבה בגובה 530 שקל לחודש בסעיף שווי שימוש, מי שיבחר ברכב פלאג אין הייבריד יהנה מהטבה בגובה 1050 שקל בסעיף שווי שימוש, ומי שיבחר ברכב חשמלי יהנה מהטבה בגובה 1260 שקל לחודש.
רכב היברידי הוא רכב המצויד בשני מנועים, מנוע בעירה פנימי רגיל (לרוב בנזין) ומנוע חשמלי הניזון מסוללה גדולה יחסית בהשוואה למצבר הרכב. הרכב יכול לנסוע במהירויות נמוכות ולטווח מוגבל רק באמצעות המנוע החשמלי, ובכך גם לחסוך בדלק וגם לנסוע כאשר הוא אינו פולט מזהמים כלל.
עיקר הסוגייה מתייחסת לרכב המוגדר כ'היברידי קל'. מערכות רכב היברידי קל הן מערכות בסיסיות מאוד, עם סוללה לא גדולה המאפשרות כיבוי מנוע הבנזין בגלישה לקראת עצירה ובכך להפחית פליטת מזהמים, אולם הן לא מאפשרות נסיעה אמיתית ברכב כמו רכב היברידי אמיתי.
הבעיה נוצרה כאשר יבואנית סוזוקי לישראל קבוצת מכשירי תנועה סיווגה את הדגמים השונים ככלי רכב היברידיים בדיווחים השונים, בעוד שיבואנים אחרים אשר גם להם כלי רכב עם מערכות 'היברידי קל' לא עשו כן. רישום הרכב כהיברידי זיכה את מחזיקי הרכב בהטבות המיסוי הנלוות.
תביעה שהגיש מחזיק רכב לבית המשפט בדרישה להכרה ברכב שלו כרכב היברידי וקבלת ההטבות במיסוי בדומה להטבות שמקבלים דגמי סוזוקי, העלתה את הסוגיה לפתחה של רשות המיסים שהודיעה כי דגמי סוזוקי אינם כלי רכב היברידיים לצורך קבלת הטבת המס. כבר בתחילת 2023 הודיעה רשות המיסים כי החל ב 1.1.24 תבוטל הטבת המס, אולם צו מניעה אסר על הביטול.
בדיוק שהתקיים בשבוע החולף התקבלה עמדת המדינה, ובהתאם הודיעה רשות המיסים כי החל ב 1.6.2024 תבוטל ההטבה ממנה נהנו מחזיקי דגמי סוזוקי השונים, וחישוב שווי השימוש יבוצע בהתאם לשווי הרכב ללא הטבה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה