קיה EV9 - פרימיום חשמלי לשישה או שבעה נוסעים, החל מ-429,000 שקל
טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה הבוקר את הקיה EV9, קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה או שבעה מקומות.
הקיה EV9 הוא קרוסאובר חשמלי היושב על הפלטפורמה החשמלית הגלובלית של קונצרן יונדאי-קיה ה-e-GMP המשותף לדגמים נוספים כמו הקיה EV6 וכן דגמי יונדאי וג'נסיס.
העיצוב החיצוני של ה-EV9 מרשים מאוד וחריג מאוד, עם קווים זוויתיים, מידות עצומות ומראה מרשים שלא ניתן להתעלם ממנו. למרות העיצוב והגודל, הצליחו מעצבי קיה לשמור על מקדם גרר נמוך מאוד של 0.28 לטובת שמירה על היעילות האנרגטית של הרכב, והשגת טווח נסיעה ראוי. מעצבי ה-EV9 עשו שימוש נדיב בתאורת לד ליצירת חתימת אור ייחודית הם מלפנים והן מאחור, כאשר דגם ה-GT Line מקבל גם יחידות תאורה מטריקס לד מתקדמות.
מחלקת העיצוב של קיה לא עצרה בחוץ, כאשר פנים הרכב קיבל הרבה התייחסות עם שלושה מסכים מחוברים, שני מסכים של 12.3'' – אחד לוח מחוונים והשני מולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3'' השולט על מיזוג האוויר. החומרים והגימור מרשימים מאוד, כאשר הרכב מגיע בשתי תצורות מושבים – דגם הכניסה, פרימיום עם תצורה של שבעה מושבים 2+3+2 ואילו דגם ה GT Line בתצורה של שישה מושבים מפנקים 2+2+2. בקיה שילבו איבזור נדיב כמו תביעת אצבע לזיהוי פרופיל נהג, משטח טעינה אלחוטי מאוורר, בקרת אקלים עם שלושה איזורים פתחי מיזוג לכל שורות המושבים ועוד. שני הדגמים של ה-EV9 מאובזרים בגג פנורמי מחולק לשניים, כאשר זה הקדמי גם נפתח.
צילום: יצרן.
ה-EV9 נהנית מבסיס גלגלים עצום באורך 3.1 מטר, לטובת מרוח פנימי ראוי לכל הנוסעים. האורך הכללי של הרכב עומד על ס"מ שלם מעל 5 מטר, והרוחב 1.98 מטר.
על ההנעה אחראי מנוע יחיד בהספק של 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגם הפרימיום עם הנעה אחורית או שני מנועים עם הספק משולב של 384 כ"ס ו-71.4 קג"מ בדגם ה-GT-Line עם הנעה כפולה. סוללת ה-EV9 זהה בשני הדגמים והיא בקיבולת של 99.8Kwh עם אפשרות לטעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 209Kw. בהתאם לגודל הסוללה, הטווח של דגם הפרימיום עם ההנעה האחורית עומד על 563 ק"מ ואילו הטווח של דגם ה-GT-Line עומד על 505 ק"מ. נתונים אלו הם המוצהרים, ונכון יהיה לבחון את הנתונים בפועל. מה שברור הוא שעם סוללה בגודל האמור לא צריכה להיות ל-EV9 שום בעיית טווח.
בהיבטי בטיחות קיבלה ה-EV9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון ה-EuroNcap המחמיר, והיא מצויידת בכל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות למעט מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים אלא כרגע רק התרעה. ציון איבזור הבטיחות של ה-EV9 עומד על 7.
מחיר ה-EV9 עומד על 429,000 שקל לדגם הפרימיום ו-489,000 שקל לדגם ה-GT-Line. המחיר הזה משקף לדעתי את ההקצאות המוגבלות של הדגם לשוק המקומי.
ה-EV9 נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של שבע שנים או 150,000 ק"מ.
ה-EV9 שהושק בחו"ל לפני כשנה, נהנה מביקוש גבוה, העולה על כושר הייצור של היצרן הדרום קוריאני. בשל כך מקימה קיה מפעל בארה"ב שיענה על הביקושים בצפון אמריקה, ויפנה כושר ייצור של המפעל בדרום קוריאה לשווקים באירופה, לרבות השוק הישראלי.
ה-EV9 מביאה את קיה לעולמות הפרימיום עם איבזור, חומרים ופיצ'רים מרשימים מאוד. טלקאר היבואנית כבר הוכיחה כי היא יודעת למצב את דגמי קיה הבכירים בגזרות מחיר גבוהות, ומסקרן יהיה לראות איך השוק הישראלי יאמץ את ה-EV9 החדשה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.חצי מליון קיה??? חחחח (ל"ת)Sali 29/05/2024 14:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מחיר מוגזם!!!!Macavita 29/05/2024 10:26הגב לתגובה זו0 0הצרכן הישראלי מטומטם אם יקנה במחיר כזהסגור
-
1.מטורףדויד 29/05/2024 07:54הגב לתגובה זו0 0למה שאקנה בחצי מיליון קאיה...סגור