מאזדה CX90 במבחן - היתרון נמצא במנוע; כמה היא עולה?

המאזדה CX90 היא קרוסאובר איכותי מאוד, גדול מאוד, ובעל שתי תצורות מושבים – שישה מושבים, שבעה מושבים או שישה מושבים, תלוי ברמת הגימור שאתם בוחרים
 | 
telegram
(8)

יש מבחנים בהם פרט אחד ברכב עולה ומפזר אבקת פיות על כל הרכב, זה יכול להיות לחיוב כמו במאזדה CX90 או לשלילה (אם מדובר באבקת מכשפות. רכיב אחד שבזכותו כל הרכב מקבל זוית הסתכלות שונה. במקרה של המאזדה CX90 אני מדבר על המנוע. מנוע שנגיע לנתונים הטכניים שלו בהמשך, אבל התצורה שלו של שישה צילינדרים בטור ( inline-six / straight-six) הזכירה לי כמה מנועים בתצורה הזו יכולים להיות מופלאים בכוח, במומנט ובסאונד שהמנוע הזה מפיק.

העיצוב החיצוני של ה-CX90 נראה בהתחלה כמו CX5 על סטרואידים, וככזה לא ציפיתי להתייחסות מהסביבה, אבל ככל שחלפו הימים ונצברו הק"מ הופתעתי לראות עד כמה הג'מבו מאזדה הזה מושך תשומת לב מהסביבה, מסובב מבטים, ואתה רואה את המחשבה שעוברת בראש של הצופה 'מה בדיוק אני רואה עכשיו'. למבטים האלו תורמים הגודל העצום של הרכב והצבע הסגלגל העמוק היפהפה של ה CX90 .


 
  קרדיט: נגה שדמי 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

העיצוב החיצוני מרשים כאמור עם גריל אנכי עצום בגודלו וסמל מאזדה במרכזו. עיטורי כרום מסביב משתלבים בקצוות עם יחידות התאורה הצרות יחסית. מכסה מנוע עצום על מנת להכיל את מנוע ה 3.3 ליטר של ה-CX90. חישוקי גלגלים בגודל 21'' (זה המון) משתלבים היטב עם המרכב הגדול, ולא נראים מוגזמים. עיטור מגניב עם הכיתוב INLINE 6 רומז על תחנת הכח שיש מתחת למכסה המנוע, ומכוון ליודעי דבר (ועכשיו גם אתם). חלונות אחוריים מושחרים וקורה אחורית רחבה בצבע המרכב יוצרים מראה של קרוסאובר לא מוגזם, רק העין לא בטוחה את היא רואה את הגודל של הרכב נכון, ומחפש איזה אבטיח או מאזדה 2 לצורך פרופורציות. מאחור דלת תא מטען חשמלית גדולה, יחידות תאורה אחוריות משולבות לד ונמתחות כמעט עד סמל מאזדה במרכז הדלת האחורית וכיתוב CX90. סה"כ מדובר בקרוסאובר עם עיצוב מזדאי טיפוסי, רק שלוקח זמן להבין את הגודל. לחובבי הנתונים אציין כי האורך הגולל של ה-CX90 עומד על 5.1 מטר, בסיס הגלגלים 3.12 מטר, והרוחב 1.994 מטר.

פנים ה-CX90 מרשים ומפנק עם הרבה עור, עור הפוך ומרחב. אתם מטפסים למושב הנהג כדי לגלות מושב חשמלי מלא עם זכרונות. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3'' והגה מזדאי טיפוסי שלחובתו אני יכול לציין שיש עליו יותר מדי מתגים ופונקציות. מאחורי ההגה שני מנופים להורדה והעלאה של ההילוכים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 12.3'' שלמרות שנאמר לי שהוא אינו מסך מגע, לא פעם ניסיתי להפעיל אותו באמצעות מגע המסך, רשמתי לעמצי הערה שהוא רחוק מדי מהנהג, ואז נזכרתי שהוא לא מסך מגע אלא מופעל על ידי חוגה שנמצאת בקונסולה המרכזית, ממש מתחת ליד ימין. קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, וחוטית לאנדרואיד אוטו. מתחת למולטימדיה משטח שהוא חלק מהדשבורד מרופד בעור הפוך ונעים מאוד למגע, מתחתיו פתחי מיזוג ומתגים פיזיים לבקרת האקלים. אם המסך שאינו מסך מגע לוקח אתכם חצי דור אחורה מהמקובל היום, אז גם הפעלת המיזוג כזו, ובעיקר בקרי השליטה על הטמפרטורה. בקונסולה המרכזית הגדולה תמצאו משטח טעינה אלחוטי, ידית הילוכים, מתג למעצור היד החשמלי ואת אותה חוגה לשיטה במולטימדיה. בין הנהג לנוסע תא חפצים שימושי. ההתמקמות במושב הנהג נוחה, אבל לאורך הק"מ הרבים עם הרכב נדרשתי להתאמות קטנות כל הזמן על מנת שגוםי המעוות ימצא תנוחת ישיבה נוחה. זו אינה ביקורת, זה אינדיבידואלי גם למבנה גוף וגם לתנוחת נהיגה מועדפת.



  קרדיט: נגה שדמי

אחרי שסיימתי לכוון לעצמי את מושב הנהג, התיישבתי במושב הקפטן שמאחורי הנהג (הרכב בתצורת 2+2+2), רק כדי לגלות שפע של מרחב, וסביבת מחייה של 'מגניב מוכן לשבת כאן גם בנסיעה לאילת'. מושבים אלו נעים על מסילה על מנת להתאים מקום ליושבי השורה השלישית. בין היושבים בשורה השניה עוד קונסולה מרכזית כמעט כמו של הנהג והנוסע שלצידו, פתחי מיזוג עם שליטה על הטמפרטורה ועוד פינוקים ראויים. המקום בשורה השלישית תלוי כמובן במיקום מושבי השורה השניה. כאן כבר לא הייתי מוכן לשבת בנסיעה לאילת, אבל עדיין מדובר בשורה שלישית מרווחת יחסית.

את ה-CX90 מניע מנוע 3.3 ליטר בתצורה של שישה צילינדרים בטור, עם הספק של 345 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ מכובדים. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים מעבירה את כל הכח לגלגלים.

תחילת הנסיעה עם ה-CX90 ברחובות ת"א הפקוקים והמפלץ הסגול מרגיש כמו אורכה בבריכה של דולפינים. הגודל והאופי לא מתאימים בדיוק לתנועה העירונית הצפופה, אם זאת התחושה בהחלט מפנקת ומלכותית, עד כדי כך שאתה מסתכל מלמעלה גם על נהגי אוטובוס. גם תיבת ההילוכים עצלה משהו כשאתה נוהג 'עירוני מנהלתי' ואני גם נזכר בדגמים אחרים של מאזדה, בהם האשמה בעצלות היחסית נובעת מתיבת ההילוכים. העברת התיבה למצב 'ספורט' משפרת משמעותית את התחושה והזריזות של הרכב. כשיוצאים לכבישים מהירים, כלומר להקפיץ חבר לתחנת הרכבת, רק שזו לא התחנה בעזריאלי או בפתח תקווה אלא תחנת הרכבת בבית שאן, ואנחנו ברמת גן, התמונה משתנה מהקצה לקצה.

כבישים מהירים ופתוחים הם סביבת המחייה בה ה-CX90 מרגישה הכי טוב. המנוע הבשרני יכול סוף סוף לשחרר את כל 345 הסוסים שבו לחופשי, ולהריץ את המרכב הגדול קדימה במהירות ונינוחות. עקיפות מבוצעות כהרף עין, ועם תאוצה רשמית של 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש אין למאזדה המגודלת שום בעיה להשאיר את מרבית התנועה מאחור, בעיקר כשנהגים אחרים לא מצפים שהמפלצת הסגולה לידם יודעת לרוץ כל-כך מהר. מהרגע שהמנוע מגיע לשיא המומנט ב 2000 סלד (עד 4500 סל"ד) הופכת ה-CX90 למשהו אחר, חזק ומהיר.

בכבישים הפתוחים המאזדה מציגה התנהגות כביש ראויה ההולמת את מימדי הרכב ושימושיו. אל תצפו להתנהגות של מאזדה MX5 אלא להתנהגות צפויה ובוגרת של SUV פרימיום. קשה להסביר במילים עד כמה הכבישים הפתוחים הולמים את ה-CX90, לשם הדוגמא, בכל רגע נתון אתם יכולים להפנות את החרטום הגדול ותחנת הכח שבתוכו אל עבר אילת, ולעבור את הנסיעה בקלילות ובמהירות. על פי דיווחים זרים אין ל-CX90 כל בעיה לשייט לאורך ק"מ ארוכים במהירויות גבוהות מאוד, והוא נשאר נינוח ומלכותי כאילו הוא על 100 קמ"ש.

צריכת הדלק הרשמית של ה-CX90 עומדת על 9.4 ליטר ל-100 ק"מ שהם 10.6 ק"מ לליטר. נסיעה ארוכה לא ממש חסכונית הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, ואילו נסיעה עירונית ולא חסכונית סחטה כ-9.5 ק"מ לכל ליטר בנזין. המשמעות היא שאתם יכולים לצפות לסביבות 9-10 ק"מ לליטר כתלות בסגנון הנהיגה.

ה-CX90 מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. ה-CX90 נבחן במבחני ריסוק על ידי המכון האמריקאי ה IIHS וקיבל ציון מקסימלי Top Safety Pick+.

ה-CX90 נהנה מאחריות של 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ או 3 שנים ולא יותר מ-100,000 ק"מ.

המחיר של ה-CX90 מתחיל ב-320 אלף שקל לדגם הטורינג ועד 399 אלף שקל לדגם הסיגניצ'ר שנבחן כאן.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אאוטלנדר החדשה 7 מקומות 182 כ"ס מדהימה (ל"ת)
    אוחנה 07/06/2024 16:49
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 6.
    מטורף,מחיר על מה בדיוק (ל"ת)
    יוסי 07/06/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    מתי הcx 5 החדשה תצא כבר אני רוצה לקנות מכונית חדשה הלו מאזדה תתעוררו כבר (ל"ת)
    ניר 07/06/2024 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 4.
    רכב מיותר - ויאגרה לאימפוטנטי שטח (ל"ת)
    שטח בכאילו 07/06/2024 10:44
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 3.
    יש לי את הרכב
    בעל מכזדהו 07/06/2024 10:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרוב ממש מדיייק אבל אף מילה על היחידה ההיברידית הקלה שעוזרת לחסוך ? בנסיעה בינעירונית ב 100 קמ״ש אני מגיע גם ל 15 ק״מ לליטר ללא מאמץ
    סגור
  • טען עוד
  • רכב מיותר מחכים לcx5 החדשה (ל"ת)
    דניאל 07/06/2024 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    "חישוקי 21" - הרכב הזה לא יסע על שבילי כורכר אפילו (ל"ת)
    רכב מיותר 07/06/2024 09:49
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    כמה זה עולה??
    ק 07/06/2024 07:33
    הגב לתגובה זו
    5 3
    פרט לכמה צדיקים בסדום אין יותר בישראל עיתונות רכב. יש בלוגרים ומשפיענים שמקבלים מיבואני הרכב נסיעות לחוץ לארץ ושוחד. הכתבה הזאת על מאזדה שעולה 300000 שקל ומקבלת תארים כמו "נינוח" או "מלכותי" (יש לכם את זה ביותר מליצי?) ממחישה את זה היטב
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות