הבעיות בתחום ה-EV ממשיכות - טסלה מציעה מימון מוזל על הרכבים שלה

טסלה שוב מורידה מחירים, אומנם הפעם באופן עקיף בעזרת הורדת הריבית על רכישות רכבים בתשלומים; מה זה מלמד אותנו על נתוני המסירות לרבעון השני?
 | 
telegram

כתבנו כאן רבות על כך שבועמת הרכבים החשמליים התפוצצה. שיעורי החדירה האטו משמעותית בחודשים האחרונים כאשר הרוכשים מעדיפים לרכוש את הרכב הזול גם אם הוא מזהם יותר, וחברות ה-EV היחידות שעוד שורדות הן הסיניות שמקבלות סבסוד מהממשלה.

המצב העגום השוק הרכב החשמלי משתקף במצבה של מי שפעם הייתה המובילה בתחום, טסלה  TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . אחרי שהורידה את מחירי הרכבים שלה כבר ב-20% בשנתיים האחרונות בשביל לנסות להרים את הביקושים החלשים בשוק, טסלה ממשיכה לצאת במהלכים ששואפים להביא ליותר מכירות אך פוגעים ברווחים שלה.
 

הטבות בשווי של עד 2,000 דולר לרכב


במהלך דומה לזה שביצעה בחודש מאי, טסלה מציעה עכשיו מימון בתנאים אטרקטיביים יותר על רכבי מודל 3 בארה"ב, בדומה למה שעשתה בחודש מאי עבור רכישות של דגם Y שעמדו בתנאים. התמריץ החדש כנראה יתרום לנתוני המסירות של הרבעון השני, אך שוב מזכיר שמכירת רכבים המשיכה להיות אתגר עבור טסלה וכנראה גם עבור החברות האחרות גם בשנת 2024.

שיעורי הריבית החדשים עבור דגם 3 נעים כעת בין 1.99% לשנה ל-36 חודשים ל-4.99% לשנה ל-60 חודשים והם תקפים להזמנו שמבוצעות עד ה-16.6. לשם השוואה, הריביות הקודמות היו באזור של 6.5%. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי ההערכות המהלך צפוי לחסוך לצרכנים בין 1,200-2,000 דולר על דגם 3. כאמור, המהלך עשוי לתת דחיפה למכירות אבל הוא יפגע ברווחיות, אך עם זאת וול סטריט צופה שהרווח התפעולי של טסלה ברבעון השני יעמוד על כ-9.6%, עלייה מ-5.5% ברבעון הראשון. ועדיין, המשקיעים שרואים את טסלה ממשיכה להוריד מחירים בצורה כזו או אחרת כנראה יצטרכו להמשיך לחשוב לאן החברה הולכת.
 

מהלך חיובי עבור נתוני המסירות, פחות בשביל הרווחיות


"המהלך הזה חיובי עבור תחזיות המסירה שלנו שנמוכות מהקונצנזוס," כתב האנליסט רונאלד ג'וזיקוב מגוגנהיים. הוא צופה מסירות של 409,000 מכוניות ברבעון השני כאשר הקונצנזוס בוול סטריט הוא כ-450,000. לפני שנה, טסלה מסרה כ-466,000 מכוניות ברבעון השני. כל מספר נמוך מ-466,000 יהיה הירידה השנתית השנייה ברציפות של טסלה כאשר היא מסרה כ-387,000 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של כמעט 9%.

בדרך כלל, כאשר יצרנית רכב מציעה ריבית נמוכה באופן יוצא דופן, החלק שסופג את הפגיעה הוא תחום ייצור החלקים. זרוע המימון של יצרנית הרכב לא מפסידה כסף על ההלוואה במחיר נמוך. חברת המימון צריכה ללוות כסף בריבית השוק ולהרוויח על תיק ההלוואות שלה.
 

המצב הכללי של תחום ה-EV לא נראה מבטיח


כל המהלכים האלה של טסלה הם רק תסמינים של המצב בשוק הרכבים החשמליים כולו - רוכשים רבים מייחסים יותר חשיבות לבעיות של פריסת רשת הטענה, זמן הטעינה וטווח הסוללה כשהם בוחנים רכב חשמלי כאפשרות ובסופו של דבר בוחרים ברכבים היברידיים כסוג של פתרון ביניים טוב יותר, ובכך למשל מחזקות חברות שהשקיעו יותר בתחום הזה כמו טויוטה. למרות שמכירות ה-EV בארה"ב ברבעון הראשון עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל, הן היו ללא שינוי לעומת הרבעון שלפני כן, "מה שמעיד על ירידה חדה בביקושים", כתב האנליסט טום נאריאן מפירמת RBC. 

עם הכניסה ל-2024 ההערכות דיברו על צמיחה של 29% במכירות EV ברחבי העולם, אבל ההערכות האלה כבר ירדו ל-27%. בצפון אמריקה המכירות צפויות לצמוח ב-26.8% אבל שיעור החדירה שם שעומד על 12.5% הוא הנמוך ביותר מבין שלושת השווקים הגדולים - צפון אמריקה, אירופה וסין. בסין שיעור החדירה עומד על 40% כאשר 78% מסך המכוניות שנמכרות הן חשמליות, אבל רוב החברות הסיניות מסובסדות על ידי הממשלה.

בינתיים, המנייה של טסלה נסחרת לפי שווי של 568.3 מיליארד דולר כאשר מתחילת השנה המנייה שלה ירדה ב-28% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-19.5%.
מניית טסלה ב-12 החודשים האחרונים
מניית טסלה ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות