אותו הרכב בשם אחר - כמה עולה סיטרואן ברלינגו והאם האופל קומבו והפיאט דובלו עדיפות?
כמעט לפני שלושים שנים, בשנת 1996 השיקה קבוצת פיג'ו סיטרואן את משפחת הטנדרונים המוכרת – פיג'ו פרטנר וסיטרואן ברלינגו. מאז, עברה תעשיית הרכב מהפיכה של שיתופי פעולה ומיזוגים כך שהדגמים העדכניים של הסיטרואן ברלינגו משווקים היום תחת חמש חברות שונות ונושאים חמישה לוגואים שונים – פיג'ו פרנטנר, סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו, פיאט דובלו וטויוטה פרואייס סיטי. אותו רכב בדיוק.
שיתוף הפעולה של סטלנטיס (מיזוג של PSA פיג'ו סיטרואן עם FCA פיאט קרייזלר – על שלל המותגים של החברות) וטויוטה אינו חדש. בעבר זכורות גם הפיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו שהיו אותו הרכב בדיוק עם עיצוב מעט שונה.
בישראל משווקים ארבעה מתוך החמישה, כאשר רק הפיג'ו פרטנר לא מיובא לארץ הודות לחוזק המותג של הסיטרואן ברלינגו בסגמנט.
בשבועות האחרונים הודיעו היבואנים על תחילת שיווק של דגמים שעברו מתיחת פנים, ומקריאת ההודעות השיווקיות היה ברור שמתבקשת השוואה מה כל יבואן מציע בתחום.
ראשית הרכב עצמו, מבחינת מימדים ומבחינה מכאנית המכוניות זהות. זהות כמו ארבע טיפות סולר.
הטנדרון משווק בשלוש גירסאות – קצר חמישה מושבים, ארוך שבעה מושבים וגירסת וואן מסחרי 'מקסי' בעלת שלושה מושבים קדמיים בלבד.
הגירסאות הקצרות עם אורך כולל של 4.40 מטר ובסיס גלגלים של 2.785 מטר, ואילו הגירסאות הארוכות עם אורך כולל של 4.753 מטר ובסיס גלגלים של 2.975 מטר.
כל כלי הרכב מצוידים במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 130 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. עם זאת, במפרט הרשמי של טויוטה נוקבים בהספק של 131 כ"ס. ההשערה שלי היא שלא מדובר בכיול שונה של המנוע אלא בהמרה שגויה של נתונים מחו"ל. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, ומדובר בתיבה אוטומטית משובחת שנמצאת בדגמים רבים של רכבי סטלנטיס.
אם זה המצב, ישאל את עצמו השיפוצניק שצריך לבחור בטנדרון – איזה עסקה הכי טובה?
לשם ההשוואה ריכזנו את הנתונים עבורכם בטבלה מאתרי היבואנים ומההודעות שנשלחו לתקשורת עם הפייסליפט שהרכבים קיבלו לאחרונה.
הזול ביותר, במחיר של 174,990 מציעה קבוצת לובינסקי יבואנית סיטרואן ואופל, את הברלינגו המקורי ואליו מצטרף האופל קומבו באותו מחיר, שניהם בגירסאות של חמישה מושבים.
את האחריות הנדיבה ביותר מציעה קבוצת סמלת, יבואנית דגמי פיאט לישראל עם אחריות נדירה של 5 שנים ו 250,000 ק"מ. את האחריות הקצרה ביותר מציעה טויוטה עם אחריות של שלוש שנים או 100,000 ק"מ.
אם נשווה מחיר לאחריות בין הסיטרואן האופל והפיאט, אזי בתמורה ל 4000 ₪ במעמד הרכישה, בהשוואה לסיטרואן תקבלו עוד שנתיים אחריות ו 130,000 ק"מ של שקט מתיקון תקלות. בהשוואה לאופל אותם 4000 ₪ יקנו לכם רק שנה אחת בלבד של אחריות, אבל את אותם 130,000 ק"מ.
את חבילת הבטיחות המקיפה ביותר מציעה האופל קומבו בגירסת 7 מושבים, עם ציון איבזור בטיחות 6. כאן יש לציין כי הברלינגו בגירסה המסחרית – מקסי וואן, הוא טרום מתיחת הפנים, ולכן מפרט הבטיחות שלו אינו מלא. להערכתי גם הטויוטה טרם קיבלה את מתיחת הפנים ולכן גם ציון איבזור הבטיחות שלה בהתאם.
ירידת הערך של הדגמים השונים, כלומר מה יהיה שווי הרכב בעת המכירה, או בעברית של סוחרים 'כמה הרכב יפסיד על הכביש', להערכתי תתנהג שונה מאשר בכלי רכב משפחתיים. חוזק המותג של טויוטה ששומר על מחירון גבוהה לרכבי המותג כמשומשים לא ישחק כאן תפקיד משמעותי, ודווקא כאן הסיטרואן ימשיך להיות אמת מידה. הפיאט שעלול לאבד מערכו יותר מהאחרים בגלל חוזק המותג (מוזמנים לראות בכמה נסחרים הפיאט פולבק בהשוואה למיצובשי טרייטון – שני טנדרים זהים לחלוטין רק שהפיאט יותר מאובזר ונהנה בזמנו מאחריות ארוכה יותר) ישלוף קלף מנצח בדמות אחריות ארוכה, שיכול להיות שגם היד השניה עוד תהנה ממנה, דבר שישפיע בוודאות על המחיר האמיתי בו עסקאות ייסגרו.
לא התייחסתי להבדלי האיבזור בין כלי הרכב השונים. הבדלי האיבזור מינוריים מאוד אבל קיימים, ואני ממליץ להשוות את הפרטים השונים.
לגבי הנחות בעת הרכישה, הסגמנט של הטנדרונים הקלים נהנה מביקוש ער מאוד, כך שלא בטוח שתצליחו לנהל מו"מ אפקטיבי לטובת קבלת הנחות, עם זאת יש מצב שתקבלו הטבות שוות כסף בדמות טיפולים חינם, מימון וכד' – כל אחד בזכות יכולת המיקוח העצמית שלו.
במקרים רבים כלי הרכב נרכשים במסגרת עסקאות ליסינג, ושם נכנסים למשחק חוקים נוספים של הנחות שמקבלת חברת הליסינג מהיבואן, והערכות של חברת הליסינג על מחיר המכירה של הרכב בסוף תקופה.
סיכומו של דבר – ארבעה כלי רכב מסחריים זהים לחלוטין מכאנית ועיצובית למעט החזית, עם מחירים שונים, איבזור בטיחות מעט שונה, ואחריות שונה.
אם אתם נוסעים עם הרכב ק"מ גבוה מאוד – הפיאט היא הבחירה הנכונה עבורכם. אם הק"מ שלכם נמוך מהממוצע, והשימושים שלכם יותר משפחתיים, האופל תיתן את התמורה הטובה ביותר. אם אתם יותר שמרנים ורוצים 'ללכת על בטוח' אזי הסיטרואן והטויוטה הן המתאימות לכם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פיאט דובלונהגוס 19/06/2024 23:52הגב לתגובה זו4 0לדובלו יש עוד יתרון והוא מרווח טיפולים כל 20,000 ק"מ לעומת 15,000 ק"מ אצל כל האחרותסגור
-
איך זה הגיוני אם מדובר באותם ברזלים מתחת לפח? (ל"ת)רועה החשבון 21/06/2024 09:06הגב לתגובה זו2 1סגור
-
1.כתבה מעניינתדן 19/06/2024 20:27הגב לתגובה זו6 0תודה רבה !סגור