100 מיליארד שקל - הסובסידיות של המדינה בתחבורה הציבורית
חברות התחבורה הציבורית משגשגות וזה לא רק בגלל הביקושים הקשיחים שיש לשירותים שלהן, מסתבר שזה גם בגלל סובסידיות שהחברות השונות מקבלות מהממשלה בסכום שעומד על קרוב ל-100 מיליארד שקל מאז 2011.
בשנים האחרונות נחתמו הסכמים חדשים בין הממשלה לבין המפעילות, כאשר אגד חתמה על ההסכם הגדול ביותר ב-2018 בהיקף של 20 מיליארד שקל עד לשנת 2029 והיתרה של הסכם זה נכון לסוף שנת 2023 עומדת על 18 מיליארד שקל. ב-2022 המדינה חתמה על הסכם מול דן בהיקף של 6.8 מיליארד שקל כאשר נכון לסוף 2023 היתרה שלו עומדת על 5.8 מיליארד שקל.
גם הרכבות מסובסדות - ב-2023 נחתם הסכם מול רכבת ישראל לטובת פיתוח והפעלת השירות הכולל סכום של 17.5 מיליארד שקל בגין השנים 2022-2026 כאשר יתרתו נכון לסוף 2023 עומדת על 4.1 מיליארד שקל. מול הרכבות הקלות, בירושלים והקו האדום בתל אביב, נחתם ב-2021 הסכם עד לשנת 2035 בהיקף של 6 מיליארד שקל.
ההסכמים מול שאר מפעילי התחבורה הציבורית עומדים על 35 מיליארד שקל נכון לתום 2023, כך שסך יתרת ההסכמים נכון לתום 2023 עומד על 69 מיליארד שקל.
מדובר בסכומים גדולים שלא כוללים מאות מיליונים נוספים כמו 250 מיליון השקלים שהושקעו ברפורמת המחירים "צד תחבורתי". בין היתר מציעה הרפורמה הנחות של 33% לבני 18-26 שנים על מנת לעודד אותם לנסוע דרך קבע בתחבורה הציבורית, פטור לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי בשנה הראשונה לשחרור, 50% לילדים עד גיל 18, מתן הנחה של 50% ברכישת הסדר "חופשי חודשי" עבור נכים וזכאי הביטוח הלאומי מעבר ל-50% הניתנים היום ברכישת ערך צבור בלבד.
בינתיים כאמור חברות התחבורה הציבורית מציגות תוצאות טובות, תסתכלו על אגד שבשליטת קרן קיסטון קיסטון אינפרא +0.88% קיסטון אינפרא 606 +0.88% בסיס:600.7 פתיחה:600.7 גבוה:613 נמוך:588.7 תמורה:635,183 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כדוגמא. הכנסות קבוצת אגד ברבעון הראשון של 2024 צמחו בכ-14% והסתכמו לשיא של 1.37 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.21 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של אגד עלה בכ-12% לכ-90 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק בכ-90% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-316 מיליון שקל. ה-EBITDA עלה בכ-15% ל-298 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה בכ-22% ל-174 מיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לאפשר תחבורה ציבורית בשבתמריה 08/07/2024 21:14הגב לתגובה זו0 0לטובת כלל אזרחי המדינהסגור
-
4.מצויןיוני המעגל 07/07/2024 18:34הגב לתגובה זו1 0אם נניח 8 מליארד ש"ח סבסוד לשנה, מדובר בסבסוד של כ80 ש"ח לחודש לאזרח. השקעה מצויינת לאזרח, לסביבה, למעסיק.סגור
-
3.בגלל זה לא אכפת לאף אחד שאנשים לא משלמים בתחבורה הציבוריוני 07/07/2024 15:20הגב לתגובה זו2 0אין שום תמריץ לחברות לאכוף את התשלום באוטובוס ממילא מקבלים כסףסגור
-
2.בזבוז אדיר של כספי ציבור, לא יודעים לאן הולך הכסף (ל"ת)רונן 07/07/2024 15:10הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.אגד ודן מתחרות למי יש יותר גדולשאול 07/07/2024 14:29הגב לתגובה זו1 0לשתי החברות יש מאגר נדל"ן באזורים הכי מבוקשים . הן מתחרות למי יש יותר מגדלים גבוהים שראשם השמים . אם צוללים להיסטוריה הרוב בא להן מסובסידיות ע"ח כספי האזרחים הקטנים במשך עשרות שנים .סגור