25 שנה על הכביש - הרכבים הכי אמינים; ולמה המידע הזה חשוב כשאתם קונים היום רכב חדש או יד שנייה?
שוק הרכב הישראלי ייחודי בהרבה מובנים מהשווקים המערביים אליהם אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו. אחד התחומים הוא עלות הרכב, והמקום ששווי הרכב תופס בתקציב המשפחתי. רכב הוא ההוצאה השנייה בגודלה עבור משק הבית הישראלי, ואחד הקריטריונים החשובים ביותר לצרכן הישראלי הוא ערך הגרט של הרכב או בשפה מקובלת 'כמה תוכל לקבל עליה כשתרצה למכור'. ערך זה נסמך לא מעט מהאמינות הנתפסת של המותג בציבור, כלומר ככל שהרכב נתפס בציבור כאמין יותר, כך הוא גם ישמור על ערכו בצורה הטובה ביותר. בשלב הזה חלקכם כבר ממלמלים על קצות השפתיים 'טויוטה'.
אבל אנחנו לא יכולים להסתפק בתפיסות ואמונות, ולכן ניגשנו לנתוני משרד התחבורה, ובדקנו כלי רכב שעלו לכביש לפני 25 שנים, כלומר בשנת 1999, ובדקנו לכמה מהם יש רישיון בתוקף גם היום, לאחר 25 שנים. המשמעות היא שהרכב שעלה לכביש בשנת 1999 עדיין נוסע ויש מצב שיעמוד לצדכם ברמזור הקרוב.
אבל לא הסתפקנו רק במספרים המוחלטים אלא ניגשנו לבדוק את אחוזי השרידות של כלי הרכב, כלומר רכב שמכר 100 מכוניות בשנת 1999 וכיום 50 מכוניות עדיין נוסעות מציג אחוזי הישרדות של 50%. לעומתו רכב שמכר 1000 כלי רכב, מתוכם עדיין נוסעים על הכבישים 100 כלי רכב, מציג אחוזי הישרדות של 10%, ולכן ימוקם מתחת לרכב הראשון בדוגמא.
אלו מכם שמלמלו 'טויוטה' כשקראו את הפסקה הראשונה, לא טעו. ב-1999 עלו לכביש 7981 כלי רכב מתוצרת טויוטה, מתוכם 1748 עדיין נוסעים היום, כמעט 22%, והיא ניצבת ראשונה באחוזי ההישרדות ובפער גדול מהיתר.
טויוטה קורולה מודל 1999
את המקום השני כובשת ב.מ.וו שאמנם מכרה רק 658 כלי רכב בשנת 1999 אולם 106 מתוכם עדיין נוסעים, מעט מעל 16%. למקום השלישי מגיעה מרצדס שמכרה 1326 כלי רכב, מתוכם 159 עדיין עם רישיון בתוקף, 12%.
בכלי רכב משומשים, מגיע השלב בו תקלה יקרה לתיקון עלולה לגרום להשבתת הרכב, שכן תיקון התקלה קרוב לשווי הרכב כולו, ובעלי הרכב עושה את חשבון הכדאיות. לשלושת המקומות הראשונים יש שני הסברים. במקרה של טויוטה – אין תקלות יקרות לתיקון, וכלי הרכב מציגים אמינות בסיסית גבוהה מאוד. במקומות השני והשלישי, מראש שווי הרכב גבוה משמעותית, ולכן גם אם מתרחשת תקלה יקרה עדיין קיימת כדאיות כלכלית לתיקון התקלה, והרכבים לא נגרעים ממצבת כלי הרכב הפעילים.
חשוב להבהיר לפני שנמשיך במורד הדירוג. יש משמעות פרקטית לאמינות של הרכבים האלו כי מדובר בעצם באמינות של חברה, של מותג. חברות משתדלות לשמר את המסורת, לשמר את האיכות ולשמר את האמינות. לא בטוח שזה אכן קרה ויקרה. בכל זאת, על פני השנים יש דגמים חדשים, מיזוגים שינוי הנהלה ועוד, ועדיין זה נותן הערכה שלצד פרמטרים נוספים מעיד על אמינות ואיכות המותג.
במקום הרביעי נמצאת מיצובישי עם כמעט 5000 כלי רכב שנמכרו ב 1999, מתוכם מעל 550 עדיין נוסעים, כלומר כ 11%. במקום החמישי נמצאת הונדה עם 8.63%.
טויוטה במקום הראשון גם בשרידות - הטבלה לא משקרת
בכדורגל אומרים שהטבלה לא משקרת, ולכן נפנה לתחתית הטבלה, אותה סוגרת דייהו הקוריאנית טרם ההשתלטות של שברולט. בשנת 1999 עלו על כבישי ישראל 3918 כלי רכב מתוצרת דייהו, מתוכם רק לשישה רישיונות בתוקף, 0.15%. רנו במקום אחד לפני האחרון עם כמעט 7800 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 20 עדיין נוסעים, 0.26%. מעליה סקודה שמכרה 1500 כלי רכב מתוכם בדיוק 4 עם רישיון בתוקף, 0.27%. סיטרואן במקום הרביעי מהסוף על היקף מכירות של 5430 כלי רכב, מהם רק 21 עדיין נוסעים, 0.39%, ואת החמישייה האחרונה סוגרת סיאט עם 1350 כלי רכב שנמכרו ב 1999 מתוכם 8 עדיין מתגלגלים על כבישי ישראל, 0.59%.
עוד ראוי לציין את מלכת המכירות של שנת 1999 – מאזדה, שמכרה 17,186 כלי רכב, מתוכם 653 עדיין נוסעים, 3.8%. חשוב לומר, חלק גדול מהיצרנים עברו מהפיכות גדולות, מיזוגים ורכישות, מהפיכות טכנולוגיות ועוד. לא ניתן באמת להסיק הרבה על כדאיות רכישה של רכב בשנת 2024 לפי נתוני הישרדות של דגמי 1999, עם זאת, המספרים האמיתיים מציגים תמונה מעניינת מאוד על שרידות ואמינות.
הנתונים באדיבות צבי תמרי
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
36.דייהו 1999 נותרו 6 פריטים? ו-Jeep 1999?? (ל"ת)שכחתם 13/07/2024 18:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
35.לא שקללתם את מרכיב הגרזנות של הלקוח הטיפוסי (ל"ת)רק;1 10/07/2024 15:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.ניתוח לוקה בחסררון חו 09/07/2024 22:31הגב לתגובה זו3 0לפני הכל, אין ספק שטויוטה ובמיוחד קורולה מפגינים אמינות יוצאת דופן. שנית ,הנתון של ב.מ.וו איננו ברור. אולי ישנם המון רכבים שנגנבים ולכן אינם נכללים הסטטיסטיקה. מרצדס משמשת כמונית ולכל עושה קילמוטרז' מטורף שאינו נותן לרכב להיות על הכביש יותר מחדי זמןסגור
-
33.יש מכוניות ששווה להשקיע ויש כאלה שלאהכי טוב 09/07/2024 15:46הגב לתגובה זו1 0בג'יפים וגם במכוניות יותר מיוחדות ויקרות, אין משמעות להיגיון הכלכלי כמו במכונית רגילה. אנשים יהפכו את העולם כדי שהרכב שלהם ימשיך לנסוע ויוציאו עליו כסף בלי חשבון. ברכב רגיל שתהיה תקלה יקרה או תאונה, רוב הסיכויים שיורידו אותו מהכביש, גם אם אפשר לתקן. לדוגמה, איסוזו טרופר, היה ג'יפ עם בעיה קשה במנוע, בהרבה מקרים נזק יקר מאוד ועדיין יש לא מעט על הכביש, שהחליפו מנועים כמה פעמים. לא יקרה ברכב משפחתי רגיל.סגור
-
32.טבלה לא משקפת, 09/07/2024 15:03הגב לתגובה זו3 0באותה תקופה, וגם היום, מה שכתוב על מכסה מנוע, לא אומר שיש גם מתחת, וולבו, למשל, עם מנועי רנו, פורד, אופל. סוזוקי SX4 היו גם פיאט סדיצ׳י. מאזה היו פורד ועוד ועוד.סגור
- טען עוד
-
31.רק הונדה אני רואה בכביש.דוד 08/07/2024 21:37הגב לתגובה זו2 3אני רואה יותר הונדות מכל רעב אחר בכבישים.סגור
-
30.ניתוח מעפןא 08/07/2024 15:14הגב לתגובה זו5 2חלק לא שרדו כי היו גרועות,חלק נגנבו,חלק גדול נוסעות בלי רשיוןסגור
-
29.המס הגבוה בעולםP3 08/07/2024 10:59הגב לתגובה זו10 3רכב דלק חלפים אגרות וביטוח עולים פי 3 מכל מדינה נורמלית. ככה זה שאוצר הטבע היחיד שיש פה זה פראייריםסגור
-
28.אז כדאי לקנות חשמלית סינית?יובל 08/07/2024 09:54הגב לתגובה זו2 2אם אני מעוניין להחזיק אותה 25 שנים לפחותסגור
-
תסתפק ב-25 חודשים.. (ל"ת)אלי 08/07/2024 14:45הגב לתגובה זו2 2סגור
-
27.המדינהיעקב 08/07/2024 09:49הגב לתגובה זו6 0זה המדינה אשמה בזה מאוד מקשים להחזיק רכב ישן למרות שהוא תקין ונוסע כמו שצריך כל העניין של אישור ברקסים וטסט פעמים בשנה ביטוח מאוד יקר כל זה גורם להפסיק את השימוש ברכב ישן למרות שהוא תקין רכב ישן לא עובר טסט בלי קומבינה שיש בכל מכון את הקומבינטור התורןסגור
-
26.וואו, בדיוק מתלבט הנושאבעל יונדאי אקסנט 99 08/07/2024 09:42הגב לתגובה זו1 0וואו. איזו כתבה טובה. תודה :-) אני באמת מתלבט אם להמשיך להחזיק את היונדאי אקסנט שלי או לתת אותה למוסך בשביל חלפים, בסכום סימלי. אצלנו במשפחה משנת 2000. כן כן. הטסט נגמר בעוד כמה ימים. אם יש כאן מישהו שמחפש יונדאי אקסנט, שאפשר להשמיש ולנסוע איתה, או שצריך את החלקים, אז אפשר לרשום טלפון. ב 3000 שקל אני אשמח למכור. באלף שקל? לא יודע. צריך לברר עם המוסך, איתו בכ"ז אמשיך להיות בקשר בעתיד. למותר לציין שעם רכב שנמצא אצלנו מאז שהיה בן שנה יש ספר טיפולים מלא וההשקעות שלי היו פי כמה ממה ששווה כל האוטו. אגב, עוד כמה שנים הוא יהפוך לאספנות.סגור
-
אני מעוניין ברכב תמורת 3000. מספר טלפון: 100 (ל"ת)שוטר 08/07/2024 10:16הגב לתגובה זו4 0סגור
-
יש לי תתקשר אלי חזרה 101הרואה ברכבים.... 08/07/2024 11:49הגב לתגובה זו4 0אמין וטובסגור
-
25.בקיצור, או רכב פשע דעווין או יפני קוריאני (ל"ת)יוני 08/07/2024 09:41הגב לתגובה זו0 1סגור
-
24.כתבה מעניינת הצעה לשיפור הניתוחאנליסט 08/07/2024 09:18הגב לתגובה זו7 0במקום להציג תמונה רק לשנת 1999, תציגו תמונה של 10 שנים מצטברות ככה נקבל מספר יותר רלוונטי, מי קונה היום רכב שנת 1999 השווי שלו הוא לרוב 0 בצורה שטוחה ל99% מהרכביםסגור
-
23.לא רלונטי בעידן החשמליותלי 08/07/2024 09:00הגב לתגובה זו5 9רכב חשמלי אמין פי 100 אין מנוע עם חלקים נעים אין שמן ופיח אין הילוכים אין ראש מנוע כתבה היסטורית בלבדסגור
-
תגובה של בורות מוחלטת! (ל"ת)מומחה 06/08/2024 19:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תענוג לעצור כל 100 קמ לתדלוק בגלל שהדלקתי מזגן (ל"ת)רק;1 10/07/2024 15:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
פחחחחחח (ל"ת)הרואה בגרוטאות 08/07/2024 11:50הגב לתגובה זו1 2סגור
-
עוד דביל מצוי, שמצוי בדיסונס קוגניטיבי (ל"ת)מומי ברנר 08/07/2024 10:16הגב לתגובה זו2 2סגור
-
עד הרגעאנונימי 08/07/2024 10:09הגב לתגובה זו1 1שהסוללה הולכת...סגור
-
22.כמובן שהמלכה לא נמצאת:GOLF (ל"ת)ירון 08/07/2024 08:53הגב לתגובה זו2 7סגור
-
פולקסווגןעומר 08/07/2024 11:43הגב לתגובה זו0 2יש 149 רכבים בתוכם פולו,גולף,פאסאט ...סגור
-
21.סובארוסובארו 08/07/2024 08:32הגב לתגובה זו5 0סובארו חייבת להיות מקום לפחות שני או שלישי , רואים סובארו dl וג'אסטי בכל מקום עדיין נוסעות. לדעתי רכבי יוקרה לא צריכים להיכלל משום שלכתחילה אנשים משקיעים ברכבים הנ''לבתיקונים יקרים והערך שלהם רק עולה עם השניםסגור
-
20.ככל שהרכב זול יותר קל יותר להחליףהגיון 08/07/2024 08:26הגב לתגובה זו3 0זה לא בטוח אמינות. אם רנו בת 20 עולה 2000 ש'ח....ברגע שרוצים להחליף זה קלסגור
-
רכב זול קל לתקן (ל"ת)יוני 08/07/2024 09:42הגב לתגובה זו1 1סגור
-
רכב זול גם יצא יותר מהר מהשוק בתאונהאלפונסו 10/07/2024 15:48הגב לתגובה זו1 0כמו שציינו אחרים, חסרים נתונים נוספים כמו כמה רכבים יצאו מהשוק עקב,תאונה או גניבה. יותר נכון לעשות ניתוח על גבי כמה שנים ולא שנה אחת ספציפית להוריד סטיות שמניות שאולי היו.סגור
-
19.כתבה מעניינתת.ח 08/07/2024 06:25הגב לתגובה זו14 4עבודה יפהסגור
-
18.יש גורמים שלא דיברתםמושיקו 08/07/2024 04:42הגב לתגובה זו5 1אנשים קונים טיוטה בגלל האמינות שלה ...לכן מחזיקים אותה הרבה..הערך שלה נשאר גבוה.אבל כול היפניות באותו איכות...פשוט הערך יורד אז לא שווה לתקןסגור
-
17.לא מחליף יונדאיליאור 08/07/2024 02:35הגב לתגובה זו2 6רק יונדאיסגור
-
יונדאי עדיף על מרצדס, מכל בחינה. לא מחליף. (ל"ת)מומי ברנר 08/07/2024 10:15הגב לתגובה זו2 5סגור
-
16.רק יונדאיליאור 08/07/2024 02:33הגב לתגובה זו0 5אן על יונדאיסגור
-
15.אמינותאיצקו 08/07/2024 02:21הגב לתגובה זו4 1פעם טויוטה תמיד טויוטה. הבעיה שזה רכב גניב מאד.סגור
-
14.הטבלה משקרתטוקר 08/07/2024 00:38הגב לתגובה זו7 1היא לא לוקחת בחשבון רכבים שנגנבו .ופורקו או רכבים שממשיכים לנסוע בשטחים בלי רישיון . ככה שכנראה טויוטה , סוברו , ושאר החבריה במקומות ראשונים ובפער גדול יותר .סגור
-
13.100% מרכבי ג'יפ רנגלר 1999 עדיין עם רשיוןכתב שקרן 07/07/2024 23:49הגב לתגובה זו5 2100% רכבי לנד-רובר דיסקברי-2 ו-דיפנדר שנת 1999 עדיין עם רשיון. 100% מרכבי סוזקי סמוראי ו-ויטרה שנת 1999 וגם ישנים-יותר עדיין עם רשיוןסגור
-
12.אין על יונדאי גטס אמינה לחלוטין מה דעתכם ??? (ל"ת)משה ראשל"צ 07/07/2024 23:10הגב לתגובה זו0 4סגור
-
אוטו מסוכן שומר נפשו ירחק (ל"ת)איש רכב 08/07/2024 08:37הגב לתגובה זו0 3סגור
-
11.סטטיסטיקה בגרוש, אתם רציניים???יובל 07/07/2024 22:49הגב לתגובה זו7 3רכב פרטי עושה בממוצע 18000 קמ בשנה. מסחרי 50-60000 בשנה ומונית 100000 בשנה. איפה ההתייחסות לסגמנטים השונים. איפה ההתייחסות לכמה מכל סוג נמכרו ע"י היבואנים ב1999? בחייכם, אם אני יבואן רכב הייתי בא אליכם בטענות גדולות.סגור
-
10.כתבה מעניינת , כל הכבוד לצוות ביזפורטל על איסוף נתונים. (ל"ת)מורדי 07/07/2024 22:12הגב לתגובה זו4 2סגור
-
9.סובארו מס' 1 ללא ספק (ל"ת)חגי 07/07/2024 21:48הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.מה עם טויוטה? (ל"ת)כפיר 07/07/2024 21:01הגב לתגובה זו3 3סגור
-
7.מה עם סובארו? (ל"ת)כפיר 07/07/2024 21:01הגב לתגובה זו4 2סגור
-
יש טבלה בסוף הכתבה, סובארו בנקום השביעי (ל"ת)נהג 08/07/2024 06:51הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.מה עם רנו? (ל"ת)כפיר 07/07/2024 21:00הגב לתגובה זו2 4סגור
-
5.מה עם הונדה? (ל"ת)כפיר 07/07/2024 20:59הגב לתגובה זו4 3סגור
-
4.טיוטה - מוריד בפנייך את הכובע את מלכה (ל"ת)אחד 07/07/2024 20:33הגב לתגובה זו4 3סגור
-
3.זה שילוב של אמינות ועלות אחזקהא 07/07/2024 20:13הגב לתגובה זו4 1ב.מ.וו עדיין יקרה לאחזקה אבל יש כאלה שמשיגים חלפים זולים יותר ומסתדרים מרצדס כוללת המון מוניות ולכן זה עוד יותר מכובד שהם במעלה הטבלה אני ממש לא משוכנע שמרצדס 2024 תשמור על זה. במוו בעלייה ניסן ירדה ורנו עלתה. ממוצע קיה עלתה יחד עם יונדאי בכל מקרה טויטות חדשות חלקן עם חלפים יקריםסגור
-
2.אין על טויוטה !!!דן 07/07/2024 19:42הגב לתגובה זו4 6זה ברור !סגור
-
1.סובארושלום כהן 07/07/2024 19:19הגב לתגובה זו4 4מה עם סובארו אין אפילו אחת ??סגור
-
236 (ל"ת)236 07/07/2024 20:46הגב לתגובה זו3 1סגור
-
דווקה יש מקום 7 עם 236 יחידות (ל"ת)הייטקיסט 07/07/2024 20:34הגב לתגובה זו5 1סגור