אלפא רומיאו סטלביו - הספורט SUV של אלפא מתעדכנת
על כתפיה הרחבות של האלפא רומיאו סטלביו, הונחה מעמסה גדולה מאוד – להציל את אלפא מעצמה. הסטלביו שהוצגה ב 2016 היתה כל מה שאלפא לא אמורה להיות. היא היתה קרוסאובר גדול (D-Segment), והיתה צריכה להכניס את אלפא רומיאו כיצרן לשווקים חדשים. ספויילר – היא הצליחה.
עם מעל 150,000 מכירות ממועד תחילת השיווק, לרבות מכירות בארה"ב, הצליחה הסטלביו למזג ולשמר את האופי הספורטיבי והרוח של אלפא רומיאו, ולצקת אותו במרכב SUV כמו שהקהל אוהב.
ב 2024 הגיע הזמן למתיחת פנים קלה, התאמת העיצוב לשפה העדכנית של אלפא רומיאו, עוד קצת עידכונים ושיפורים, והגיע הזמן למבחן מקומי.
הסטלביו הוא קרוסאובר נאה למדי. חזית אלפא מזוהה מאוד עם סמל גדול של אלפא במרכז הגריל, קווי עיצוב מעוגלים ונאים שמצליחים להסתיר מעט כמה היא גדולה.
פנים הרכב מחניף מאוד לנהג, עם מושבי ספורט חשמליים נוחים מאוד, צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' עם אפשרות לבחירת תצוגה 'מסורתית' של מד סל"ד גדול, ולצידו מד מהירות גדול וברור, תצורה שמהרגע שנקבעה נותרה קבועה על הצג.
במרכז הדשבורד המעוצב מסך מולטימדיה בגודל (בקוטן) 8.8'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. השליטה על המסך מתבצעת או באמצעות המסך עצמו או באמצעות חוגה שימושית ונוחה במרכז הקונסולה בין הנהג לנוסע. כאן אגלה לכם סוד קטן, שקע ה USB לטובת חיבור לאנדרואיד אוטו / אפלקארפליי נמצא בתוך תא האיכסון שבין הנהג לנוסע. שקע ה USB שבקונסולה מתחת למולטימדיה – הוא רק לטעינה. זה יחסוך לכם הרבה יומיים של תהיות למה האנדרואיד אוטו לא עובד. אל תשאלו איך אני יודע. לחובת המולטימדיה ניתן לציין מערכת הפעלה מאוד לא נוחה, מסובכת ולא אינטואיטיבית. גודל המסך 8.8'' הוא על גבול מסך של טלפון סלולרי, ופחות מתאים לרכב במחיר ובמיצוב של הסטלביו.
מושב הנהג מצוין, עם מגוון כיוונונים לרבות תמיכה לירכיים למי שאוהב, וכל הנהגים שנהגו בסטלביו הצליחו להתאים לעצמם את תנוחת הנהיגה הנוחה עבורם.
המרווח לנוסעים מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.818 מטר, וגם הם נהנים מפתחי מיזוג גדולים ויעילים. רכב המבחן צוייד גם במערכת סאונד משובחת של הרמן קרדון המגיעה ברמת הגימור טריבוטו איטליאנו. החומרים בתא הנוסעים נעימים ונאים מאוד, אולם ההרכבה אינה מושלמת ובכבישי משובשים נשמעים מדי פעם צקצוקים של חיבורי משטחים. לי זה ממש לא הפריע ולא ייחסתי לזה כל חשיבות, לנוסע לידי זה הפריע יותר.
על הצד הדינמו אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים מתוצרת ZF המוכרת. לתיבה אפשרות למצב ידני ושליטה או ממוט ההילוכים עצמו (קליק למעלה או קליק למטה) או באמצעות מנופים גדולים מאחורי ההגה. לסטלביו המבחן ברמת גימור טריבוטו איטליאנו מתלים אדפטיביים מצוינים, שפעולתם ממש מורגשת. הנתונים הרשמיים של הסטלביו מספרים על תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, בדרך למהירות מירבית של 230 קמ"ש.
נהיגה והתנהגות - ספורט SUV וקשיחות יחסית
כמו בכל אלפא מודרנית גם לסטלביו חוגת מצבים לרכב D לדיינמיק, N לנורמל ו A לחסכון. את מרבית המבחן עברתי במצב D שגם מקשיח מאוד את המתלים, בעיקר כדי לקבל תגובות דוושה וגיר מהירות. מצב D מביא את המתלים לקשיחות יתר לטעמי, ואם הכביש אינו בסלילה ברמה גבוהה מאוד, הרכב קשיח מדי לטעמי. מאידך, הסטלביו מציגה התנהגות כביש משובחת וספורטיבית, אולי הטובה ביותר מכל ה SUV עליהם נהגתי. להתנהגות זו מחיר עירוני בנוקשות יתר, ונהיגה בזהירות המתבקשת על פסי האטה על מנת לא לרסק את הרכב בכניסה או ביציאה מפס ההאטה.
לנוקשות זו תורמים מאוד גם הצמיגים בדגם המבחן, 255/40 על חישוק בגודל 21'' ברכב המבחן. קונפיגורציה זו מבטיחה אמנם התנהגות כביש ספורטיבית משובחת אך היא מגיעה על חשבון הנוחות, לא בטוח שזו הבחירה הנכונה לרכב.
נהיגה בסטלביו מכניסה את הנהג למוד של SUV ספורטיבי. עמידה, מצב D + לחיצה עד הסוף על דוושת התאוצה מזניקה את הסטלביו בצורה שתשמח לבבו שכל חובב הגה, למרות היסוס ראשוני קל עד שהרכב מבין מה רוצים ממנו, והמנוע עולה לשיא המומנט ב 2250 סל"ד. לאחר מכן מפצה הסטלביו במשיכה חזקה מאוד, וצבירת מהירות מרשימה. אם לא תשימו לב תמצאו את עצמכם במהירות שתזכה אתם בהשתתפות בקמפיין של משטרת התנועה ברשתות החברתיות. בניגוד לקמפיינים רגילים כאן אתם גם תשלמו על ההשתתפות.
בכבישים מהירים הסטלביו יכולה גם להיות שותפה רגועה וחסכונית וגם נמרה רושפת אש, וזה בעיקר תלוי בנהג ובתנועה. אין לסטלביו בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד מאוד, ואני לא מדבר על 150 קמ"ש, אלא הרבה מעבר. 'על פי מקורות זרים', שיוט במהירות של 140 קמ"ש מרגיש כמו 80 קמ"ש בכל רכב אחר. כבישים מפותלים הם סיפור אחר מכל SUV שנהגתם בו. לצמיגים (פירלי P-ZERO) אחיזה גבוהה מאוד, והמתלים הקשיחים משהו מפצים כאן בזויות גלגול קטנות מאוד ביחס לכל SUV אחר. הסטלביו מסוגלת לייצר קצב מהיר למדי ולא מעט הנאה מהנהיגה.
צריכת הדלק של הסטלביו משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה. הצריכה הרשמית עומדת על כ 11.2 ק"מ לליטר. נהיגה רגועה של 90 קמ"ש לאורך עשרות ק"מ סחטה 17.3 ק"מ מכל ליטר בנזין, אבל אתם לא קונים סטלביו כדי לנהוג בה ככה. נהיגה 'רגילה' הכוללת לא מעט לחיצות וטיסה נמוכה הביאה את צריכת הדלק לכ 9.2 ק"מ לליטר המתאימים יותר לאופי הרכב.
גם בתחום הבטיחות צוברת הסטלביו נקודות זכות עם חמישה כוכבים ב EuroNcap שקיבלה עם ההשקה. עם השקת מתיחת הפנים מוסיפה הסטלביו מערכות בטיחות אקטיביות והיא מקבלת ציון איבזור בטיחות 5 שמכיל בתוכו את כל המערכות החשובות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת כולל תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
הסטלביו המחודשת נמכרת בשתי רמות איבזור – וולוצ'ה בתמורה ל 370.0 אש"ח וטריבוטו איטליאנו ב 400.0 אש"ח. גם במהלך מבחן זה עלתה השאלה מי הקהל הפוטנציאלי לסטלביו, והמסקנה היתה שהסטלביו, כמעט כמו כל אלפא פונה לרגש. הסטלביו תימכר לחובב או חובבת המותג בעלי היכולת הכלכלית לרכוש אותה, לשימוש עצמי או עבור בן/בת הזוג, כרכב משפחתי עם טוויסט ספורטיבי.
ציונים מסכמים:
אלפא סטלביו טריבוטו איטליאנו | |
נוחות | 4 |
דינמיות | 5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 4 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 4 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 4.2 |
מתחרות:
Audi Q5 – 2.0 ליטר טורבו, 265 כ"ס, 37.7 קג"מ, 6.1 ש' ל 100, 240 קמ"ש מהירות סופית – מחיר מחירון 376.4 אש"ח + 22.5 אש"ח לחבילת איבזור.
אינפיניטי QX55, 2.0 ליטר טורבו, 268 כ"ס, 38.7 קג"מ, 7.1 ש' ל 100, 225 קמ"ש מהירות סופית – מחיר מחירון 350.0 אש"ח / 380.0 אש"ח
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה