סוויפט ודאסטר - ציוני בטיחות נמוכים ב EuroNcap
סוזוקי סוויפט ודאצ'יה דאסטר מקבלות ציונים חלשים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap האירופאי. גם הונדה CR-V החדשה מקבלת ציון 'עובר' בלבד בגירסת הסטנדרט.
ארגון ה EuroNcap ( The European New Car Assessment Programme) יחד עם אחיו מארה"ב ה IIHS ( Insurance Institute for Highway Safety) וה NHTSA ( National Highway Traffic Safety Administration) נחשבים לאמת המידה בתחום הערכת הבטיחות של כלי רכב. רכב שקיבל ציונים מקסימליים באחד מהמבחנים הוא רכב ראוי לרכישה בהיבטי בטיחות.
עבור יצרני המכוניות המעוניינים לשווק את תוצרתם בשווקים מערביים – ציון מקסימלי הוא מטרה בתכנון הרכב ומערכותיו, שכן יש לו השפעה ישירה על פוטנציאל ההצלחה המסחרית של כלי הרכב.
רכב שלא נבחן בלפחות אחד משלושת המבחנים ייחשב בעיני כפחות ראוי לרכישה בהשוואה לרכב מתחרה שכן נבחן וקיבל ציון בטיחות גבוה.
יש מקרים בהם היצרן לא שוקל שיווק של דגם מסוים בשוק מערבי, ולכן לא ישלח את כלי הרכב למבחנים אלו, ולנו הצרכנים ישאר סימן שאלה האם הרכב ראוי לרכישה או לא. מבחני הבטיחות מפורסמים באתרי מכוני הבדיקה והם גלויים לציבור בחינם.
עוד נכון לציין כי כחלק מהרצון של יצרני כלי רכב סיניים לשווק את רכביהם במערב, הם משקיעים משאבים עצומים בתכנון הרכב ובמערכות הבטיחות, ובהתאמה דגמים של BYD, MG, זיקר, ניו ואחרים – עוברים את הבדיקות המחמירות של מכוני הבדיקה, ומקבלים ציונים מקסימליים של חמישה כוכבי בטיחות.
מבחני הבטיחות של הארגונים השונים מתקדמים ומתעדכנים עם השנים. המבחן של 2024 מחמיר משמעותית מהמבחן של 2020 או 2017 ונכנסים מודולי בדיקה עדכניים. המשמעות היא שרכב שקיבל ב 2020 ציון מקסימלי, עלול להיכשל במבחן העדכני של 2024 מסיבות שונות.
בימים האחרונים פרסם ה EuroNcap מבחני בטיחות לסוזוקי סוויפט החדשה וכן לדאצ'יה דאסטר החדש, שני דגמים רלוונטיים לשוק הישראלי שישווקו כאן בקרוב.
בשתי הבדיקות קיבלו כלי הרכב ציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות, מתוך חמישה.
לגבי הסוזוקי סוויפט החדשה הציון מפתיע עם הגנה לא מספקת על מבוגרים במושבים הקדמיים ועל ילדים במושבים האחוריים.
הדאסטר החדש מאכזב גם הוא. כאן ראוי לציין כי למרות שדאצ'יה שמה דגש פחות על בטיחות, והדבר לא מנע ממנה הצלחה מסחרית גדולה באירופה. כלומר גם האירופאים החכמים והנבונים, כשנתקלים במחיר נמוך מתקשים להתאפק. הדאסטר החדש היה צריך לקדם את דאצ'יה גם בתחום הבטיחות וההגנה על הנוסעים. כשמסתכלים על ציוני מבחני הבטיחות של הדאסטר לדורותיו, הוא מקפיד להיות עם שלושה כוכבי בטיחות, גם בדגמי 2011, וגם בדגמי 2016, ואני מתחיל לחשוב שלא מן הנמנע שהדבר מכוון מראש על ידי היצרן.
באפריל האחרון נבחן גם ההונדה CR-V שאינה משווקת בישראל, והיא קיבלה ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד במבחן של ה EuroNcap לרמת האיבזור הסטנדרטית, ואילו עם חבילת בטיחות קיבלה ההונדה את הכוכב החמישי החסר.
מתחילת השנה פורסמו מבחנים לכלי רכב נוספים, כשכולם קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות – מרצדס E-Class החדשה, פולקסוואגן פאסאט וטיגואן, סקודה סופרב וקודיאק חדשים, זיקר 001 ו X (של ג'ילי), ניו EL6 וטויוטה C-HR.
כך או כך – ההמלצה שלי, במידה וניתן לא להתפשר על פחות מחמישה כוכבי בטיחות, במקרים חריגים אפשר גם ארבעה. פחות מזה, עדיף לוותר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה