ריינג'ר ראפטור - יש מחיר לאושר

הריינג'ר ראפטור הוא לא גירסה מפוארת של הריינג'ר אלא אם רכב שתכליתו לגרום לבעליו לחייך, והרבה. הוא עתיר ביצועים ויכולות, אלכוהוליסט בנזין ולא תרצו לרדת ממושב הנהג שלו.
 | 
telegram
(1)

לאחר המבחן לריינג'ר וויילדטראק, הגיע הזמן לדבר האמיתי מסדרת הריינג'רים – הראפטור.

דגמי הראפטור של פורד הם דגמי הקצה, ומצויידים בכל טוב שנועד לגרום לחובב השטח המצוי להתחיל לרייר באופן בלתי נשלט.

מי שרוצה לדלג לסוף המבחן אקצר לכם. בגראז' החלומות שכל חובב רכב בונה לעצמו אם הוא רק יזכה בלוטו או יעשה אקזיט לרשת הפיצוציות שלו, צריך להיות גם ראפטור אחד. גם בגראז' החלומות שלי, שלצערי יישאר כנראה כחלום בלבד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הריינג'ר ראפטור הוא בבסיסו ריינג'ר 'רגיל' עם אותו עיצוב בסיסי רבוע ומרשים, אותו בסיס גלגלים של 3.27 מטר, ואותו תא נוסעים מפנק. העיצוב הבסיסי של הריינג'ר עבר עידכונים הכרחיים כדי להבדיל את טורף העל של פורד מיתר להקת הריינג'רים חלקם פונקציונליים טהורים אליהם אגיע בהמשך וחלקם כניסה לסדנת המדבקות של פורד. הגריל הקדמי מושחר ושונה, חדי עין יזהו שתי נקודות יעגון מתחת לפגוש הקדמי, ועוד שתי נקודות עיגון מתחת לפגוש האחורי – וכשאתה רואה את נקודות העיגון האלה שנועדו לחילוץ, אתה שואל את עצמך למה לא כולם עושים דבר בסיסי כל-כך ברכבי שטח. צמיגי 285/70/17, כלומר מידה 33'', ממש לא מוגזם, אבל גם כאן ניכרת מחשבה רבה עם סוליה רחבה מאוד לטובת שטח מגע גדול עם השטח, וממנה נגזרת גם דופן גבוהה וראויה המאפשרת נוחות יחד עם יכולת הורדת אוויר ראויה. במבט מעמיק יותר נצפים סט בולמי פוקס מתכווננים משובחים, וחלקי מתלה מאלומיניום להפחתת משקל.

כמובן שהצבע הכתום הבולט של הראפטור לא מאפשר להתעלם מהמפלץ של פורד, ועל זה תוסיפו את הכניסה לסדנת המדבקות של פורד, כך שאף אדם לא יוכל להתעלם מהראפטור שעובר מולו או חונה לידו. גם פנים הרכב עבר 'טיפול' עם הרבה מהכתום שבחוץ שזלג פנימה, מושבי ספורט עם נגיעות כתום, כיתוב בולט RAPTOR בכתום כמובן, שלרגע לא יהיה לך ספק שהוצאת את הראפטור מהחניה ולא את המוסטאנג. עוד בתחום הפינוק הפנימי ניתן למצוא מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, גלגל הגה מחומם, בקרת אקלים מפוצלת עם שני פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מולטימדיה בגודל 12'' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. לראפטור כיסוי נגלל חשמלי לתא המטען עם אפשרות פתיחה וסגירה הן באמצעות מתג בסביבת הנהג והן באמצעות מתג בתא המטען עצמו. בתא המטען תמצאו גם שקעי כח להפעלת מכשירים שונים, ומתקן ייעודי לקיבוע וו הגרירה הנשלף.

לטובת תפעול הרכב על ידי הנהג נמצאים שני מנופים מאחורי ההגה לטובת שליטה ידנית על ההילוכים (לחיצה קטנה בצד שמאל של ידית ההילוכים תעביר את הגיר למצב ידני, שימושי מאוד בשטח) ובורר מצבי הנעה – 2H לנהיגה מנהלתית רגילה, 4H לנהיגת שטח, 4L יעביר את תיבת ההעברה למצב LOW לשטח טכני אמיתי, ו 4A שמאפשר לרכב לשלב את ההנעה הקדמית ללא מעורבות הנהג, כשהרכב מזהה החלקה בגלגלים האחוריים. עוד מצויד הראפטור בשתי נעילות דיפרנציאל מקוריות – אחורית (כמו בווילדטראק) וקדמית. לחיצה על מתג הנעילות מציג במולטימדיה את סטטוס הרכב, ובאמצעות לחיצה על הנעילות במסך, הרכב נועל את הדיפרנציאלים. לא יכול לומר שאני עף על נעילת דיפרנציאל באמצעות מסך מגע, אבל זה מה שחשבו שנכון לעשות בפורד.

292 כ"ס ו 49 קג"מ ועדיין פחות מהגירסה האמריקאית


פורד ציידו את הטורף במנוע מסדרת אקובוסט טווין טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר ובתצורת V6, המספק 292 כ"ס ב 5500 סל"ד ומומנט של 49.1 קג"מ ב 2300 סל"ד. אתם רשאים להתבאס מאחר ובארה"ב הראפטור משווק עם מנוע חזק משמעותית. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת עשרה הילוכים, עם אפשרות לשליטה ידנית כאמור.

אני יוצא בזהירות עם הראפטור ממטה 'דלק מוטורס' בניר צבי, מפחד לקבל נשיכה. לומד את הרכב בזהירות, ולאט לאט מגביר את הקצב. בזכות המתלים המשובחים, הראפטור מתגלה כפיקאפ הכי נוח עליו נהגתי עם יכולת ספיגת מהמורות משובחת, על אף היותו טנדר ללא מטען. זה גם לא מפתיע כשנזכרים שהוא מצוייד בסט בולמי פוקס מתכווננים. אומר זאת כך, אם אתם נוהגים בראפטור, פסי האטה שיש ברחובות הערים אינם עבורכם. כמובן שזו לא המלצה לנהוג בעיר כמו חוליגאנים, אבל הראפטור מאפשר לכם להתעלם מקיומם של פסי האטה. או כל בור / מהמורה / תפירה לא מדוייקת של האספלט / מכסה ביוב בולט ויתר המפגעים שתמצאו בכל כביש עירוני בישראל.

לחיצה חזקה על דוושת התאוצה מזניקה את הראפטור בנחישות מלווה בסאונד מהמפלטים הכפולים ומענגת גם את האוזן. חיש מהר הראפטור פותח פער מיתר כלי הרכב, כשקצב צבירת המהירות לא נעצר. רשמית, את הזינוק מ 0 ל 100 קמ"ש הראפטור יעשה ב 7.9 שניות (פרסום רשמי של פורד בגרמניה באותה תצורה). נסיעה ארוכה לצפון וחזרה עוברת בקלילות כאשר הראפטור משייט בנינוחות גם במהירויות גבוהות למדי, ללא כל מאמץ. כיף של רכב.

השטח זה מגרש המשחקים שלו


בוקר למחרת אני מפנה את חרטום הראפטור למגרשי המשחקים של איזור מושב גימזו ביער בן שמן. הבחינה כאן היא לא אם הראפטור עולה או לא עולה את העליות הסטנדרטיות, אלא איך הוא עולה. כאן מתגלה הראפטור כרכב שטח עם יכולות פנומנליות. למרות שלא הורדנו אוויר, (הורדת אוויר בשטח גם מסייעת רבות לנוחות ומקטינה את הזעזועים שעוברים לרכב, ובעיקר מגדילה את שטח המגע של הצמיג עם הקרקע ובכך משפרת משמעותית את האחיזה) צמיגי הראפטור מייצרים אחיזה גבוהה מאוד עם הקרקע. עליות עם הצלבות, בורות וחריצים רחבים ועמוקים עוברים מתחת לגלגלי הראפטור באפס מאמץ. שימוש בנעילות הדיפרנציאל מאשר להתגבר על המכשולים בסל"ד נמוך מאוד (כ 1000-1200 סל"ד) בלי טיפת מאמץ או החלקות. מרשים בצורה בלתי רגילה. יכולות השטח המרשימות ממשיכות מול כל אתגר (הגיוני) שאנחנו מאתגרים בו את הראפטור. שוב סל"ד נמוך מאוד תוך ניצול שטח המגע הגדול של הצמיג, והרפטור לא עוצר. לא בעליות תלולות ולא בירידות תלולות.

על השבילים הפתוחים של היער הראפטור כבר מרגיש בבית, ואני רק מצטער שלא ירדנו לדרום הרחוק שמאפשר טיסה נמוכה בשבילים לאורך ק"מ ארוכים. כאן צריך קצת להיזהר, את הרכב השארתי עם הנעה אחורית בלבד, וללא משקל בתא המטען, הראפטור מקשקש בזנבו כמו גור לברדור צמרירי ושמח. טיפה לחיצה על דוושת התאוצה, והזנב בחוץ. זה יכול להתרחש גם בכביש ציבורי, ומחייב את הנהג להיות מודע ולנהוג בזהירות.  

על כל הכיף הזה צריך לשלם, והתשלום מתבצע בתחנת הדלק. נהיגה רגועה תביא אתכם לצריכה אופטימלית של 7 ק"מ לליטר, נהיגה אגרסיבית תביא את צריכת הדלק לכדי 5.5 / 6 ק"מ לליטר, ואף למטה מכך. אבל יהיה לכם כיף, וזה שווה את זה.

בהיבט בטיחות יש לראפטור מערכות בטיחות מקיפות וציון 5 באיבזור בטיחות,  וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap שקיבל הריינג'ר.

מחיר הראפטור עומד על 485.0 אש"ח. מצד אחד הרבה כסף, מצד שני מעט כסף ליכולות של הראפטור הזה.

הסיכום שלי הוא מאוד פשוט – אם אתם אנשי שטח, אם אתם אוהבים נהיגה מהירה, אוהבים מכוניות – כדאי לכם להכניס את הראפטור ל Wish List שלכם. נכון שצריכת הדלק שלו מוגזמת, נכון שהמחיר לא זול בכלל, אבל מדובר ברכב משובח ואחד המהנים עליו נהגתי בשנים האחרונות.

הפעם אני לא מצרף כאן טבלת ציונים מסכמת. אין לה שום משמעות ברכב כמו הראפטור. הקריטיון היחיד בו ניתן לבחון את הראפטור הוא בסקאלה של מ 1-5 עד כמה הוא מצליח למרוח לכם חיוך מטופש על הפרצוף, והציון שלו יהיה 6.

ישר לגראז' החלומות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל עובד גוגל ישראל, יכול לקנות את הרכב הזה (ל"ת)
    זליג 24/07/2024 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות