פוטון eTunland - פיקאפ 1.0 טון חשמלי
קבוצת דלהום המוכרת יותר בתחום כלי הרכב הכבדים, הודיעה על תחילת שיווק של טנדר חשמלי Foton-eTunland. ה Tunland הוא פיק אפ 1 טון (בדומה לאיסוזו דימקס, טויוטה היילקס ופורד ריינג'ר) שהוצג לראשונה בשנת 2011. עתה מתחיל שיווק הגירסה החשמלית של הטנדר הוותיק שתיקרא eTunland.
המימדים של ה eTunland דומים למתחרים עם אורך כולל של 5.34 מטר ובסיס גלגלים של 3.11 מטר. כושר הנשיאה עומד על 900 ק"ג, מעט נמוך מהמתחרים. בדומה למקובל בקטגוריה גם ה eTunland יהיה עם קבינה כפולה, כלומר מקום לנהג + ארבעה נוסעים.
הגירסה החשמלית של הטנדר מצויידת במנוע חשמלי בהספק 177 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ. סוללת ה eTunland מיוצרת על ידי ענקית הסוללות CATL בטכנולוגיית LFP (Lithium Iron Phospate המוכר גם בשם LifePO), והיא בקיבולת של 88.5Kwh האמורים לספק טווח של כ 450 ק"מ בתקן WLTP. את ה eTunland ניתן לטעון בטעינה איטית AC בקצב של עד 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב של עד 77Kw.
הגירסה החשמלית תגיע רק עם הנעה אחורית, כאשר בעתיד תגיע גם גירסת דיזל 4X4.
מרווח הטיפולים של ה eTunland מוגדר כרגע ל 40,000 ק"מ או 24 חודשים, המוקדם מביניהם. ה eTunland מקבל אחריות מלאה של 5 שנים או 200,000 ק"מ, ואילו האחריות לסוללה תהיה 8 שנים או 160,000 ק"מ.
לרכב אין כרגע מערכות בטיחות אקטיביות, והוא יגיע עם מערכות התראה בהתקנה מקומית.
המחיר הרשמי של ה eTunland עומד על 306.0 אש"ח, עם הנחת השקה של 8000 ₪ כך שהמחיר בפועל יעמוד על 298.0 אש"ח.
תחרות ומגבלות ההנעה החשמלית
הפרשנות שלי לנושא מעט מורכבת,
הגיע הזמן לפיקאפ 1.0 טון חשמלי מלא. עם זאת, לא בטוח שפלטפורמה בת 13 שנים היא המתאימה ביותר להטמיע מערכות הנעה חשמלית מתקדמת.
על אף הסוללה הגדולה למדי, ככל שהרכב יהיה עמוס (ובנינו לא קונים כזה רכב לטובת קניות בסופר, אלא למטרות עבודה) כך הטווח יתקצר. אם נוסיף עליו עוד שלושה או ארבעה פועלים אני משער שנגיע באופטימום לטווח ריאלי שינוע בין 300 ל 350 ק"מ. לא שזה רע, רק צריך להיות מודעים. עוד יש לקחת בחשבון שבדגם החשמלי מדובר בהנעה אחורית בלבד, דבר שמגביל את השימושיות ולא יאפשר ל eTunland להיות רכב פנאי.
המתחרים של ה eTunland בגירסאות הנעה אחורית דוגמת טויוטה היילקס (259.0 אש"ח) או איסוזו דימקס (263.0 אש"ח), מביאים עימם בטחון, מוניטין אמינות ושמירת ערך מוכחים. המחיר בו משווק ה eTunland לא ישכנע לקוחות לזנוח את רכבי הדיזל לטובת המתחרה החשמלי החדש. פער של כ 40.0 אש"ח לחובת ה eTunland מספיק לכ 50,000 ק"מ על דיזל ( 40,000 ₪, לחלק ל 7.5 ₪ לליטר סולר, ו 10 ק"מ לליטר) שיספיקו למרבית הרוכשים לכשנתיים וחצי עד שלוש שנים של שימוש.
לעניות דעתי יש כאן פספוס גדול בתחום התמחור, כאשר הנסיון מלמד שלעיתים רבות היצרן לא מסייע מספיק ליבואן המקומי להיות תחרותי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה