אלפא ג'וליה וולוצ'ה - ספורט סדאן לחובבי נהיגה

האלפא ג'וליה וולוצ'ה היא אחרונת האלפא הטהורה, זו שלפני ההשתלטות של סטלנטיס על המותג, והיא מזקקת את כל מה שאתם חושבים ומרגישים על המותג 'אלפא רומיאו'.
 | 
telegram
(2)

האלפא רומיאו ג'וליה היא שם אייקוני בהיסטוריה של אלפא רומיאו ששורשיו עמוק בשנות ה 60 המוקדמות של המאה הקודמת. האלפא רומיאו ג'וליה הנוכחית היא אחת המכוניות שדיברו עליה הכי הרבה טרם הצגתה, עם build-up מטורף. הג'וליה החדשה הושקה באמצע 2015 והחליפה בליין הדגמים של אלפא את ה 159 שייצורה הופסק כמעט ארבע שנים קודם לכן.

המטרה של אלפא היתה ליצר רכב ספורט סאלון שיתחרה ראש בראש עם מיטב תוצרת גרמניה, תוך שמירה על המאפיינים הייחודים לאלפא. המציאות היתה פחות אופטימית, ולמרות שהיא היתה ספורט סאלון מצויינת, היקפי המכירות לא ממש התרוממו כפי שציפו עם מעט יותר מ 137,000 ג'וליות שנמכרו בעולם, מתוכן כמעט 1100 בישראל.  

עם הג'וליה נפגשתי פעמיים בעבר הלא רחוק. פעם ראשונה היה לי העונג לנהוג על ג'וליה דיזל לאורך כמה אלפי ק"מ באיטליה וצרפת, והיא היתה נפלאה, חזקה, חשסוכית וזריזה, עם התנהגות כביש מצוינת. פעם שניה כאן בישראל עם ג'וליה וולוצ'ה ואני יכול לומר עליה שני דברים. היא היתה נפלאה, מדוייקת, ורמה אחרת מעל שתי מתחרות אליהן הושוותה, והדבר השני הוא שעד היום היא הרכב בו נהגתי הכי מהר בישראל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לאחרונה נחתה בישראל מתיחת הפנים של אמצע החיים, סיבה מצוינת להתקשר ליבואן אלפא בישראל, קבוצת סמלת, ולתאם נהיגה חוזרת בג'וליה.

במבט ראשוני נראה שהדגם העדכני זהה ליוצא, החזית דומה מאוד, הצללית ללא שינוי אבל מבט מעמיק יותר מעלה לא מעט הבדלים שמשאירים את הג'וליה רעננה ועדכנית.
יחידות התאורה הראשיות עברו עידכון, והן משולבות לד עם מטריקס לד. הגריל עדיין מכיל את סמל אלפא המוכר כל-כך במבנה המוכר של אלפא. הצללית נותרה ללא שינוי, חישוקי 19'' נאים למדי, ועדכון ליחידות התאורה האחוריות.

אלפא ג'וליה - סביבת נהג

פנים הרכב עבר גם הוא עדכונים קלים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' ומסך מולטימדיה בגודל 8.8'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים.

מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, מכניסים את הנהג ישר למוד של ישיבה ספורטיבית מול ההגה. אלו מכם שאוהבים ורגילים לשבת גבוה – לא כאן. גם נהג מאותגר גובה שינסה להגביה את המושב ימצא את עצמו בקרבה לא נעימה לגג הרכב. כאן יושבים נמוך. אחרי כיוון המושב וההגה מתגלה תנוחת נהיגה נוחה ו'נכונה' לרכב ספורט סאלון כדוגמת הג'וליה.

למאות בסיס גלגלים נדיב של 2.82 מטר, המושב האחורי צפוף משהו. שני נוסעים עוד ימצאו בו מקום נעים לשהות, נוסע שלישי שישב באמצע המושב ייתקל בתעלת הינע גדולה, רחבה וגבוהה שתסכל כל מחשבה על נסיעה ארוכה ונינוחה.

על הנעת הג'וליה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, אותו מנוע בשיוק שפגשנו בסטלביו, עם 280 כ"ס ב 5250 סל"ד ומומנט של 40.8 קג"מ ב 2250 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, והביצועים הרשמיים מספרים על 5.2 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 240 קמ"ש.

תחילת הנהיגה ברכב וההבדלים מול הסטלביו מתחדדים. הג'וליה נמוכה משמעותית, הישיבה קרובה מאוד לכביש, ובהתאם גם התחושות של הנהג שונות. הג'וליה דבוקה לכביש ומשרה המון בטחון גם מול פרובוקוציות מטופשות של נהג מתלהב. השלדה המשובחת יחד עם ההגה מתקשרים עם הנהג ומעבירים כמויות של מידע מדויק, שמאפשרים לנהג לפתח מהירויות גבוהות מאוד ואני לא מדבר על כביש שש אלא דווקא בכבישים הרריים מפותלים בהם יש חשיבות מכרעת לאחיזת הכביש, לתגובה המהירה לשינויי כיוון, ולזויות הגלגול הכמעט ולא קיימות של הרכב. עם זאת, התנהגות חדה זו באה יחד עם קשיחות יחסית של הרכב. לא נוקשות שמתרסקת על כל מהמורה, אלא קשיחות בסיסית שכמעט ולא קיימת היום במכוניות חדשות שמתוכננות לסנן מהנהג כל תחושה של משהו אקטיבי.

גם בנהיגה מנהלתית מתונה אתם עלולים להיתקן במיטב נציגי משטרת התנועה. הג'וליה תמשוך אתכם להעלות מהירות ואתם לא ממש תשימו לב שכן היא תישאר נינוחה לחלוטין, והדרך היחידה לשמור על מהירות חוקית שפויה היא באמצעות בקרת השיוט האדפטיבית.
את התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 שאורכת 5.2 שניות, לא הפסקתי לבחון שוב ושוב. פשוט כי זה כיף. מיד עם עליית הסלד לשיא המומנט, קצב צבירת המהירות של הג'וליה שהיה מנומנם משהו, משנה אופיו, והיא פשוט עפה קדימה תוך החלפת הילוכים מהירות למדי. כיף. בניגוד לתחושות המלאכותיות משהו שיש עם מבחר החשמליות שאנחנו בוחנים, כאן יש חיבור למכונית, למנוע ולסאונד שהוא מפיק.

צריכת הדלק הרשמית של הג'וליה עומדת על 12.4 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק האמיתית שהושגה לאחר כמה מאות ק"מ של נהיגה תלויה בעיקר בכובד רגל ימין של הנהג. נהיגה כמו שהרכב רוצה ומבקש תביא אתכם לסדר גודל של 7.5-8 ק"מ לליטר. בנהיגה מנהלתית רגועה לא תהיה בעיה לקבל גם מעבר ל 15 ק"מ לליטר, כאשר בנהיגה רגילה בלי נסיון לחסוך אבל גם בלי התגרזנות בכל רגע אפשרי צפו לכ 10-11 ק"מ לליטר.
לג'וליה אביזרי בטיחות אקטיבית כמקובל עם בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל אופניים ואופנועים ועוד.

ציון איבזור הבטיחות עומד על 5 בסקאלה של משרד הרישוי. הג'וליה נבחנה במבחני הריסוק של ה EuroNcap עם השקתה ב 2016, וקיבלה אז ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. נכון יהיה אם הג'וליה העדכנית תעבור שוב את המבחנים שכן המבחנים מתעדכנים מעת לעת.

הג'וליה משווקת בשתי רמות איבזור – Veloce שעולה 340.0 אש"ח (רכב המבחן), וטריבוטו איטליאנו שעולה 370.0 אש"ח.

 

אלפא סטלביו Veloce
נוחות3.5
דינמיות5
צריכת דלק / טווח חשמלי4
איבזור3.5
בטיחות4
עיצוב4
תמורה למחיר VFM4
ממוצע4
 

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמורה כל כך נמוכה למחיר כל כך גבוה. חבל. (ל"ת)
    יואל 01/08/2024 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • קודם כל תעשה סיבוב אחר כך תרשום הערות ...
    $master$ 05/08/2024 01:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אחד הרכבים הכי מהנים לנהיגה... כן יש עוד כאלה שהנהיגה חשובה להם .. פחות מסך גדול שרק מפריע בנהיגה , ולא מעניין כמה זה עושה 0-100... הכי כיף זה טיול בכביש הררי שיש סיבובים ואז נופל האסימון למה היא יועדה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות