ייבוא רכבי ליפמוטור עובר לקבוצת סמלת
קבוצת סמלת הודיעה על קבלת זיכיון הייבוא של ליפמוטור שהיה עד עכשיו בידי 'מטרו-מוטור'. ליפמוטור מוכרת בארץ בזכות דגם יחיד, אם כי מוגבל משהו, ה T03 העירוני. לאחרונה הודיעה קבוצת סטלנטיס (פיג'ו, סיטרואן, פיאט, קרייזלר, ג'יפ ועוד) על רכישה של 21% ממניות ליפמוטור בתמורה ל 1.5 מיליארד אירו, והקמה של ליפמוטור אינטרנשיונל, חברה שתתמקד בפעילות בינלאומית של ליפמוטור, בה תחזיק סטלנטיס 51% מהחברה.
הקמת ליפמוטור אינטרנשיונל מבטלת את הפעילויות הקיימות לליפמוטור באופן עצמאי לרבות פעילויות קיימות.
לקבוצת סמלת פעילות קיימת עם סטלנטיס בדמות זיכיון ייבוא מותגי פיאט, ג'יפ, אלפא רומיאו, ראם ועוד, החיבור של ליפמוטור אינטרנשיונל עם סמלת מתבקש.
הסנונית הראשונה תהיה ייבוא הליפמוטור T03 החשמלית העירונית, כאשר הצעד הראשון יהיה להביא את הרכב עם תקינה אירופאית מלאה, לרבות שבע כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות, שנעדרו מה T03 שיובא עד עתה לישראל. הרכב שיגיע עם תקינה מלאה, לא יהיה מוגבל לייבוא של מאות בודדות של מכוניות, ובהינתן תמחור אטרקטיבי, יחד עם מערכות בטיחות, יוכל הדגם למצות את הפוטנציאל הבסיסי הנכון הטמון בו.
בהמשך, תייבא סמלת גם את ה C10 שצפוי להיות בסגמנט C-Suv עם בסיס גלגלים גדול של 2.825 מטר, כעשרה ס"מ יותר מ Byd Atto3. ה C10 יגיע עם סוללה בקיבולת 70Kwh וטווח של כ 420 ק"מ בתקן WLTP.
שני הדגמים, ה C10 וה T03 העדכני צפויים להיות מיובאים לישראל על ידי סמלת עוד השנה, ככל הנראה ברבעון הרביעי של 24.
הפרשנות שלנו – העברת המותג מיבואן קטן בתחום הרכב הפרטי ליבואן גדול ומבוסס תעשה טוב למותג, אבל לא בטוח שטוב לתחרות, שכן סמלת מייבאת היום גם את הפיאט 500 החשמלית, עוד עירונית קטנה. מהצד השני, הלקוחות שכבר רכשו את הליפמוטור T03 ללא מערכות בטיחות צפויים לדעתי להיפגש עם שוק אכזרי משהו, וצניחה בשווי הרכב שרכשו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה