סקודה קודיאק 2024 - מעודן יותר, רמת איבזור יחידה
צ'מפיון מוטורס יבואנית רכבי סקודה לישראל השיקה את הסקודה קודיאק החדש, הקרוסאובר D-Suv שבעה מושבים החדש של החברה.
הקודיאק המקורי שהושק ב 2016 ועבר מתיחת פנים ב 2021, הוא דגם חדש ולא עוד מתיחת פנים, על עף העיצוב הדומה ומזוהה כל כך עם דגמי היצרן.
בעולם כמו בישראל זכה הקודיאק לביקוש ער, שהביא לשיווק של מעל 850,000 קודיאקים ברחבי העולם, 25,000 מהם בישראל, לרבות חיבה עמוקה של ציי רכב לדגמי קודיאק השונים.
הקודיאק החדש מציג עיצוב מעודן מעט בהשוואה לדגם היוצא, עם חזית מזוהה למדי אך 'עדינה' יותר. האורך הכולל של הקודיאק צמח בכשישה ס"מ, בעוד שבניגוד לצפוי בסיס הגלגלים הצטמצם בשלושה מ"מ. צמצום מינורי זה לא מעיד דבר על המרווח הפנימי של הקודיאק החדש, והוא צפוי להיות טוב ומרווח כמו בדגם היוצא.
גם העיצוב הפנימי חדש לחלוטין עם זאת מאוד מזכיר ומזוהה עם הקודיאק היוצא. לשימוש הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', ומסך מולטימדיה בגודל 13'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הקודיאק החדש ישווק ברמת איבזור יחידה ADVANCE, המחליפה את כל רמות הגימור הקודמות. רמת איבזור זו גבוהה למדי ומציגה לעיתים איבזור עודף על זה שהיה ברמת האיבזור 'סטייל' הבכירה, שהיתה בקודיאק היוצא.
מול הנהג הגה דו חישורי, עם מתגי שליטה מקובלים, כמו גם מנופים מאחורי ההגה לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים. מערכת בקרת אקלים עם שלושה איזורים, לטובת משתמשי הסלולרי תמצאו ארבעה שקעי USB C, ועוד שני משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים.
מנועים והנעה
הקודיאק החדש ישווק ברמת גימור יחידה כאמור אבל עם שלושה מנועים, ושתי הנעות – קדמית ו 4X4. המנוע הבסיסי הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ והנעה קדמית. מנוע זה משולב מערכת היברידית קלה עם זאת יעילה למדי. מדובר במנוע מצוין ומוכר הנמצא בדגמים נוספים של סקודה וכן של חברת האם פולקסוואגן. בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, אחד עם 150 כ"ס ו 36.7 קג"מ והנעה קדמית, והדגם הבכיר עם הנעה כפולה 4X4 יצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המפיק 193 כ"ס ו 40.8 קג"מ.
הקודיאק החדש מצוייד בסט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות, לרבות שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטיצ, התרעה על עייפות נהג, או נהיגה בהיסח דעת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ומניעה אקטיבית של התנגשות עם רכב בשטח מת, בלימה בנסיעה לאחור ועוד. ציון איבזור הבטיחות של הקודיאק החדש עומד על 7 בכל הדגמים.
עם הפסקת שיווק דגמי הביזנס והאמבישן הבסיסיים, מתחיל מחירו של הקודיאק ב 215.0 אש"ח לדגם הבנזין, דגם הטורבו דיזל עם ההנעה הקדמית ישווק ב 264.5 אש"ח, ואילו דגם ההנעה הכפולה ישווק במחיר של 269.5 אש"ח.
הקודיאק היה דגם אהוב במיוחד על הלקוחות, לרבות כאלה שהעדיפו להמתין עד להופעת הדגם החדש, ועבורם המתחרים לא רלוונטיים, הם רוצים קודיאק.
יש גם תחרות
עם זאת לקודיאק יש מתחרים, חלקם מעניינים מאוד, דוגמת המיצובישי אאוטלנדר המשווק המחירים של החל מ 190.0 אש"ח אולם לדגם ציי רכב, והחל מ 207.0 אש"ח לדגם אינסטייל, ומבית יש לקודיאק החדש תחרות מהפולקסווגן טיגואן אולספייס במחיר של החל מ 213.0 אש"ח. למי שצועק עכשיו 'מה עם הצ'רי טיגו 8?' אז למעט העובדה שיש לשניהם שבעה מקומות, הצ'רי אינו באמת יכול להתחרות באיכויות הבסיסיות של הקודיאק, ולכן לדעתי הוא לא תחרות למי שיכול לבחור לעצמו רכב. תחרות חדשה ומעניינת, ששווה גם מבחן השוואתי הוא עם הKGM (לשעבר סאנגיונג) רקסטון המשווק עתה בגירסת 2X4 ומבחיר של 215.0 אש"ח. דווקא הקוריאני יכול להיות אלטנרטיבה מעניינת לקודיאק החדש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.הרכב הכי טוב של סקודה (ל"ת)מיקי 11/08/2024 09:54הגב לתגובה זו0 0סגור