טויוטה היילקס GR - דגם העל של ההיילקס
טויוטה היילקס GR – הדגם הבכיר ביותר של ההיילקס שנדמה שבינו לבין טנדר עבודה בסיסי אין באמת הרבה במשותף מגיע למבחן מסקרן. ה GR אלו ראשי תיבות של Gazoo Racing סדנת המירוצים של טויוטה שהוציאה רכבי ראלי פסיכיים, והחיבור בינה לבין ההיילקס מעניין. השאלה המסקרנת היא האם זה יותר היילקס או יותר GR, ויש עליה תשובה.
העיצוב הבסיסי הוא לחלוטין היילקס, וזה לא רע בכלל. טנדר עבודה קשוח. עליו הלבישו בסדנת GR סט ניפוחים, כנפונים, סמלים קטנים של GR ועוד. הגריל הקדמי שונה, הניפוחים מצידי הפגוש פתוחים לטובת מעבר אוויר אחורה, אבל זה לא מכוון לצמיגים, סתם מאפשר מעבר אוויר אחורה, כנראה כדי להקטין את ההתנגדות לאוויר שמראש מאוד גבוהה. במרכז הגריל לא תמצאו סמל טויוטה אלא כיתוב גדול ובולט TOYOTA. שלא תתבלבלו חלילה עם אף רכב אחר. רכב המבחן בצבע אדום והתוצאה היא שמדובר בטנדר שמושך הרבה מאוד תשומת לב, ולא משנה אם אתם ברמת השרון, רמת גן, ארומה בבית קמה, או באמצע המדבר. ההיילקס האדום בולט מאוד.
פנים הרכב עבר גם הוא עדכונים עם מושבים מצוינים משולבי עוד, סמל GR על ההגה ורקום על משענות הראש של המושבים הקדמיים, חגורות בטיחות אדומות וזהו בערך. ההמשך הוא היילקס לכל דבר ועניין. לוח מחוונים מסורתי עם מד מהירות משמאל ומד סל"ד מימין, ובאמצע צג מחשב דרך למגוון תצוגות. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה שבאמת הגיע הזמן להתקדם ולהחליף אותו במשהו מודרני יותר. למולטימדיה קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אבל צריך להיכנס לתפריט ולסמן שהיא רשאית להתחבר. מתחת למולטימדיה מתגים פיזיים למיזוג, ומתחתיהם, כמעט מתנצלים שקיימים, מתגי ה 4X4 - חוגה לבחירה בין 2H לנהיגה רגילה עם הנעה אחורית, 4H לשילוב ההנעה הכפולה, ו 4L ליחסי ההעברה הנמוכים – הילוכי הכח של ההיילקס. לצידם מתגים לנעילת דיפרנציאל אחורי (איבזור מקורי) ומתג לבקרת הירידה במדרון. מהצד השני של אותה שורה מתגי חימום ההגה והמושבים הקדמיים, ושקע USB לטעינה וחיבור למולטימדיה. ידית הילוכים 'רגילה' (כלומר לא חוגה או מתגים לבחירת הילוכים) ומעצור יד מכאני רגיל. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב הנהג החשמלי מאפשר תנוחת ישיבה נוחה לכל גודל ולכל דורש.
מבחינה טכנית ההיילקס GR מצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר המפיק 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. זה אותו המנוע שנמצא בדגמי האדוונצ'ר והסהרה של ההיילקס, ובכל דגמי הלנדקרוזר. תיבת ההילוכים אוטומטית, פלנטרית, בעלת שישה הילוכים. כמובן הילוך כח, ונעילת דיפרנציאל אחורי.
ההיילקס GR נבדל מאחיו גם ברוחב הסרנים, והוא מצוייד בסרנים רחבים יותר ב 13.5 ס"מ (קדמי) ו 15.5 ס"מ (אחורי) לטובת התנהגות כביש טובה יותר ואוחזת יותר. גם מרווח הגחון שלו גדול יותר מאשר של אחיו, 32.3 ס"מ בהשוואה ל 31.0 ס"מ ביתר הדגמים. על פי טויוטה גם הבולמים משופרים בדגם ה GR.
הצמיגים במידה מצוינת של 265/65/17 וכשאני רושם מידה מצוינת הכוונה היא שיש דופן רחבה שניתן לבטוח בה ולהוריד אוויר ומבחר גדול של צמיגים החל מצמיגי כביש טהורים, דרך צמיגי AT ועד צמיגי MT טהורים.
תחילת הנסיעה עם ההיילקס GR מוציאה אותי מעט מבולבל. מצד אחד זה הטופ של ההיילקס עם מושב הנהג הכי טוב שיש להיילקס להציע, ומצד שני הוא קופצני בצורה שאינה מוכרת לי מהיילקסים פשוטים ממנו.
תגובות המנוע טובות, עם זאת הייתי מצפה ליותר ממנוע עם 51 קג"מ, וכאן דווקא תיבת ההילוכים פחות זורמת עם מימוש הפוטנציאל, אבל אני לא זוקף את זה לחובת הרכב, בכל זאת אנחנו מדברים על טנדר שייעודו המקורי הוא עבודה. על אף האמור, ההיילקס GR מאיץ בזריזות שמרגישה יותר מהירה מה 10.7 שניות הרשמיות שאורך לו להגיע ל 100 קמ"ש. רשמית, המהירות המירבית עומדת על 175 קמ"ש, והדבר היחיד שאני יכול לומר לגבי זה שאין להיילקס GR בעיה לשייט במהירות גבוהה מאוד. עם זאת, גם בכבישים איכותיים למדי ה GR מעביר בעיקר באמצעות המתלים האחוריים המון רעידות קטנות שנובעות מהכביש, רעידות שלא הרגשתי עם אף רכב אחר, ופוגמות מאוד לטעמי באיכות הנסיעה.
עם הירידה לשבילים טובים אני מצפה מה GR להתחיל לפצות על הקשיחות היחסית, וזה לא קורה. הסבר קצר, בדרך כלל מערכות מתלים קשיחות יחסית מיועדות לנהיגת שטח מהירה, וככל שהמהירות עולה גם גם איכות הנסיעה עולה. אבל לא כאן. הקשיחות של המתלים שוב פוגמת באיכות הנסיעה, ועכשיו זה ללא תלות במהירות.
נהיגה בשטח אתגרי לא מהווה באמת אתגר להיילקס, לא לאף היילקס, ובטח לא ל GR שגם הוא מצוייד בנעילת דיפרנציאל אחורי, וההיילקס מטפס ויורד מכשולים ללא קושי. אנחנו מגיעים לשבילים הפתוחים של הנחלים אביה ואמציהו שבצפון הערבה, נחלים פתוחים ורחבים. אותם נחלים שעם ההיילקס של 2016 הוא הרגיש כמו GTI לשטח, ואני מצפה ליותר. כאן המתלים חייבים להחזיר את ההשקעה בהם, כשהמהירות בטח עולה לכיוון של 80 קמ"ש ולמעלה. להפתעתי גם כאן המתלים פשוט לא עושים את העבודה. כדי שהמתלים באמת יעשו את העבודה המצופה מהם, המהירות בשטח צריכה לעלות משמעותית, מעבר ל 100 קמ"ש (כן, בשטח!) ובודדים הנהגים שיש להם את היכולות לנהוג כך בהיילקס GR בצורה בטוחה. יתר בני התמותה, לא יהנו ממה שיש למתלים להציע, ואם זה מוכוון לנהגים בודדים יש כאן פספוס גדול לעניות דעתי.
עכשיו דיסקליימר קטן, המחשבות שעברו לי בראש מיד עם תחילת האכזבה מהנוחות היו משהו בסגנון 'מי אתה חושב שאתה שאם טויוטה וסדנת GR הרכיבו סט מתלים לרכב, מי אתה שתעביר ביקורת?'
בסופו של דבר אני יכול לדווח רק מה שאני חוויתי, והתאכזבתי קשות מהמתלים של ה GR, אני לא הייתי מוציא ככה רכב מהמפעל. זה ההיילקס הכי פחות נוח והכי פחות נעים לנסיעה, ובכל רגע נתון לענייני נוחות אני מעדיף את ההיילקס סהרה.
צריכת הדלק הרשמית של ההיילקס GR עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. נהיגה רגילה תביא אתכם לצריכה הזו, ואילו באמצעות נהיגה חסכונית במיוחד תוכלו לסחוט מההיילקס מעל 17 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות ההיילקס נמצא דור אחד מאחור עם מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות Toyota Safety Sence 2.0 כאשר דגמי טויוטה החדשים האחרים כבר עם הדור השלישי של מערכות הבטיחות.
ההיילקס GR משווק במחיר של 373.0 אש"ח.
אהבתי מאוד את הצבע, העיצוב והשימושיות. פחות אהבתי את המחיר שמביא אותו לטריטוריה בעייתית משהו. ה GR לא מתחרה מול הריינג'ר ראפטור, אלא בריינג'ר ווילדטראק. הוא יהיה פחות נוח ממנו ופחות מפנק. עם זאת, אין לי ספק שישמור על ערכו טוב יותר, וככל הנראה האמינות המוחלטת של ההיילקס תבוא לידי ביטוי גם כאן.
ציונים מסכמים:
טויוטה היילקס GR | |
נוחות | 3 |
דינמיות | 4 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 3 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 3 |
עיצוב | 5 |
תמורה למחיר VFM | 4 |
ממוצע | 3.7 |
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כתבה מעניינתדן 17/08/2024 18:05הגב לתגובה זו1 0כתב הוגן. הכי קל לכתוב שהכל נהדר.סגור
-
1.סרן דיסק אחורירועי 14/08/2024 21:08הגב לתגובה זו1 0הgr מצוידת גם בבלמי דיסק מאחורה להבדיל משאר הדגמים..סגור