MG4 X Range - רכב קומפקטי שימושי, שהוא גם חשמלי

הסיכום ברור - ה MG4 היא רכב קומפקטי (האצ'בק) ראוי, ובגירסת הטווח הארוך מציעה חבילה אטרקטיבית של ק"מ טווח לשקל. 

יתרונות: טווח מרשים, זריזות וביצועים, בטיחות, מחיר. 

חסרונות: נוחות, ממשק משתמש

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

 | 
telegram

בסוף מאי 24 חשפה קבוצת לובינסקי, יבואנית רכבי MG לישראל את הרענון והסדר מחדש שעשתה בדגמי ה MG4. הופסק ייבוא דגמי הבסיס, ודגם הלקשרי שהיה הבכיר מבין דגמי ה MG4 הפך להיות הבסיס. מעליו נוספו שתי גירסאות כשלכל אחת מהן הייחוד שלה – גירסת ה X-Range עם סוללה גדולה, וטווח גדול בהתאם, וגירסת ה X-Power עם שני מנועים וביצועים פסיכיים.

אנחנו עם מבחן לשתי גירסאות הקצה, ותחילה ה X-Range.

העיצוב החיצוני נותר כשהיה עם עדכונים קלים מאוד. עדיין מדובר במשפחתית קומפקטית (מימדים חיצוניים של פולקסווגן גולף / פיג'ו 308 )עם אורך כולל של 4.28 מטר. בגל העדר הצורך למקם מנוע גדול ומערכות נלוות, כל תכנון הרכב שונה, וכך כלי רכב חשמליים שתוכננו מראש להיות חשמליים, נהנים מבסיס גלגלים גדול משמעותית ממקביליהם עם מנועי בעירה, והדבר נכון גם ל MG4 עם בסיס גלגלים של 2.705 מטר, חצי ס"מ יותר מטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני נאה (בעיני המתבונן) עם קווים חדים, מזכיר לי מהצד סוג של חץ. יחידות תאורה צרות משולבות לד כמובן, פגוש קדמי אטום, ובתחתית כונס אוויר בצורה המזכירה את אלה מרכבי מירוץ. הצללית מהצד נאה, ומדגישה חישוקי 18'' נאים עם צמיגי 235/45. מעט פלסטיקה שחורה בספי דלתות הצד, כאן לא על מנת לשוות מראה 'גבוה' אלא יותר לשבור את הצורה. יחידות תאורה אחוריות בצורת V שוכב, וספויילר עליון מחולק לשני חלקים. התוצאה הכוללת נאה, דינמית וצעירה. הרכב 'מעניין' מכל זוית שבוחנים אותו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

גם העיצוב הפנימי שונה מעט מהמקובל. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25'' (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, באמצעות כבל). מתחתיו שבעה מתגים שלכאורה נועדו לתפקודים השימושיים יותר, בפועל חלקם מיותרים ובמקומם נכון היה לשים מתגים אחרים. ממרכז הדשבורד בולט מדף אופקי, שבחלקו הפנימי מכיל משטח טעינה אלחוטי, ובחלק החיצוני חוגה לבורר הילוכים ומתג חשמלי למעצור היד. על רצפת הרכב בין הנהג לנוסע מתקן לשתי כוסות, ותא עם כיסוי נגלל.

ההגה עם שני חישורים, מתכוונן לעומק ולגובה, ועם מושב הנהג החשמלי לא אמורה להיות בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. בפועל, לא הצלחתי להתאים תנוחת נהיגה שנוחה לי, והתאמתי את עצמי לרכב במקום שאני אתאים אותו אלי. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 270.5 ס"מ (חצי ס"מ יותר מקורולה, שמונה ס"מ יותר מפולקסווגן גולף).

אנחנו כאמור עם גירסת ה X-Range שקיבלה סוללה גדולה בקיבולת של 77Kwh וטווח מוצהר של 520 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 144Kw. המנוע החשמלי קיבל זריקת מרץ, וההספק שלו שודרג ל 245 כ"ס ו 35.6 קג"מ.

ביצועים והתנהגות כביש

הנסיעה עם ה X-Range נוחה. על אף שהמכונית לכאורה עם סוללה גדולה לטובת טווח, המנוע החזק יותר עושה את העבודה והרכב זריז למדי. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 אורכת 6.5 שניות, ואכן התאוצות תוך כדי נהיגה חזקות ומידיות. ההנעה האחורית מורגשת, והאצה חזקה תוך כדי הפניית ההגה תגרום להיגוי יתר קטן שייתפס מהר על ידי הגמדים האלקטרוניים שברכב.  עם זאת, לאחר שבחנתי לפני כשנה את הגירסה הפשוטה יותר והחלשה יותר של ה MG4 זכרתי התנהגות כביש חדה יותר ומדוייקת יותר מההתנהגות של ה X-Range.

מתלי ה X-Range עושים עבודה טובה, גם אם מכויילים יותר רך מהמצופה, עם זאת בהחלט מספקים נוחות נסיעה טובה, דבר שקצת קשה לומר על מושב הנהג, שלאורך יומיים כל פעם ניסיתי לכוון אותו עוד קצת, ועוד קצת, שיהיה לי נוח.

לחובת ה X-Range ממשק מולטימדיה לא אפוי עד הסוף, נכון, הוא יותר טוב מהרבה ממשקים שמגיעים בכלי רכב מסין, אבל הוא רחוק מלהיות מצטיין. התגובה למגע איטית, ופונקציות בסיסיות שאתה משתמש בהן מחייבות אותך בלא מעט לחיצות, כמו לדוגמא ביטול התיקון סטייה האקטיבי. התיקון עצמו מאוד לא נעים, ולעיתים אגרסיבי מדי. כדי לבטל אותו, בהנחה שאתם נוסעים עם אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, מדובר בארבע או חמש לחיצות שונות. הרבה יותר מדי הסחת דעת כדי לבצע פעולה. כמובן שמדי כל הפעלת הרכב מחדש, נדרש הביטול מחדש. אותו דבר עם הבלימה הרגנרטיבית. כמי שנוסע קבוע עם בלימה ברמתה החזקה ביותר, בנהיגה באמצעות דוושה אחת, מדי התנעה שוב צריך להיכנס לתפריטים של הרכב, לבחור בתפריט הספציפי ולהפעיל את הנהיגה בדוושה יחידה.

טווח


ה X-Range משחקת על משבצת הטווח, וכאן אסור לה להיכשל. בפועל, זה המבחן המשמעותי לדגם הזה. צריכת החשמל הרשמית של ה X-Range עומדת על 16.5Kw ל 100 ק"מ. נהיגה רגועה בצהרי יום לוהט מחום הניבה את הצריכה הזו בדיוק, שהמשמעות שלה היא טווח של כ 465 ק"מ ריאליים לחלוטין. למחרת בבוקר, כשהיה יחסית נעים בחוץ, החלטתי שאני לא מנסה לחסוך בחשמל ונותן ברכב בלי רחמים. נהיגה זו הניבה צריכה ממוצעת של 15Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח של כ 510 ק"מ בפועל. אם אסכם את פרק ההבטחה הגדולה של ה X-Range – כן, היא עומדת בהבטחה לטווח נסיעה ראוי.  

בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

המחיר של ה X-Range עומד על 163,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2443 ₪.

תחרות:

  1. BYD Dolphin – הדולפין שעולה 144.0 אש"ח / 150.0 אש"ח זולה מה MG, מאובזרת יותר, בעלת התנהגות כביש פחות טובה, וטווח משמעותית יותר נמוך.
  2. ג'ילי ג'יאומטרי C – הג'ילי עם מבנה SUV, מרווחת ונאה, אולם ללא מבחן בטיחות של ה EuroNcap. המחיר נע בין 156.0 אש"ח לדגם עם טווח מוצהר של 360 ק"מ או 172.0 לדגם עם טווח מוצהר של 485 ק"מ, והתנהגות כביש פחות מדויקת.
 
ציון מסכם:
 
MG4 X-Range
נוחות3.5
דינמיות4
צריכת דלק / טווח חשמלי4.5
איבזור4
בטיחות5
עיצוב4
תמורה למחיר VFM4
ממוצע4.1

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות