סובארו פורסטר 2024 - ללא מתחרים ישירים בנישה ייחודית
הסובארו פורסטר מציג שימושיות יחד עם יכולות שטח ייחודיות, והוא למעשה נטול תחרות ישירה מצד כלי רכב מתחרים עם תכונות דומות.
יתרונות: מתלים, נוחות, יכולות שטח. חסרונות: צריכת דלק, מחיר.
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
הפורסטר של סובארו הוא אחת המכוניות האהובות עלי. רכב שמשלב שימושיות משפחתית נהדרת יחד עם הנעה כפולה ועבירות בסיסית טובה, שמאפשרת נסיעה בשטח לייט ללא כל קושי ודאגות, יחד עם מוניטין אמינות גבוה וביקוש מצוין כרכב משומש, מה צריך יותר?
עם הפתיח הזה היה ברור שכשאנשי סובארו בישראל התקשרו לתאם מבחן לפורסטר העדכני המשווק בישראל כל שנותר הוא לתאם תאריך.
משנת 1998 ועד השבוע נמכרו בישראל מעל 23,000 סובארו פורסטר, מתוכם למעלה מ 21.5 אלף כלי רכב עדיין נוסעים עם רישיון בתוקף. ועכשיו משווק בישראל פורסטר מחודש, אבולוציה של הדגם היוצא, עם שיפורים קטנים, עקביים ומקיפים כמעט בכל היבטי השימוש והנראות של הרכב.
חזית הרכב עודכנה כאשר כל הפגוש הקדמי, הגריל ויחידות התאורה הראשיות חדשות. כך גם במבט מהצד, על אף הצללית הכמעט זהה, עודכנו בתי הגלגלים והספים, וכך גם מאחור נזנחו יחידות התאורה המוזרות משהו לטובת יחידות תאורה מודרניות יותר משולבות לד. התוצאה הכללית נאה, יפה יותר לטעמי מאשר הדגם היוצא, אבל שומרת על מאפייני העיצוב המקורי.
פנים הרכב עבר גם הוא עדכון. מסך המולטימדיה בגודל 11.6'' כשלצידו מתגים פיזיים לכיוון טמפרטורת המזגן, ותצוגה קבועה בתחתית ליתר פעולות המיזוג. ההגה נותר גדול מדי משהו, ולוח המחוונים נותר מסורתי עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל, ובאמצע צג בגודל 4.2'' למידע נוסף לבחירת הנהג. המושבים מצוינים עם אפשרויות כיוונון כך שיתאימו לכל נהג. החומרים נעימים למגע, ואיכות הייצור וההרכבה מצוינת. המרווח מאחור נותר מצוין על אף בסיס גלגלים שאינו גדול 2.67 מטר. סה"כ תא הנוסעים נעים ונוח.
סובארו השאירו את מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר, בתצורת בוקסר. מנוע זה מפתח 180 כ"ס ומומנט של 24.6 קג"מ ב 3700 סל"ד. המשמעות היא שאין לפורסטר 'מחץ' אליו כבר התרגלנו מכלי רכב חדשים חשמליים או בעלי טורבו שמגיעים לשיא המומנט בפחות מ 2000 סל"ד. תיבת ההילוכים של הפורסטר אוטומטית רציפה, כאשר לטובת התחושה הגדירו בסובארו 8 יחסי העברה. הביצועים טובים אך לא כאלה שיגרמו ל'וואו' עם תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 9.4 שניות, ומהירות סופית של 204 קמ"ש.
הקלפים החזקים של סובארו נשארו גם כאן, והם ההנעה הכפולה (ללא הילוך כח) ומרווח גחון מרשים של 22 ס"מ, והבטחה ליכולות שטח ראויות עבור רכב 'רך'.
הנהיגה בפורסטר נעימה מאוד, וניכר כי עשו עבודה טובה בבידוד רעשי מנוע. בנהיגה מנהלתית כמעט ולא חודרים רעשי מנוע לרכב, ולכן שומעים יותר רעשי רוח. לא משהו שפוגם באיכות הנסיעה רק שמים אליו יותר לב. הפורסטר משייט במהירויות גבוהות ללא קושי, ועדיין מספק נוחות גבוהה ליושבים ברכב.
הפורסטר מאז ומעולם מחזיק באמתחתו 'קלף חזק' בדמות יכולות שטח מרשימות לרכב ללא הילוך כח, ובמהרה נטשנו את הכביש המהיר לטובת שיטוט בשבילי חול עמוק, ולאחר מכן שמנו פעמנו לגליל המערבי לשבילים של נחל ציפורי בואכה עין יבקוע (מעיין הסוסים). בחול העמוק, שאינו דיונות, וללא הורדת אוויר, ריחף הפורסטר בקלילות ובבטחון ללא קושי. הפעלת מצבי ה X-Mode המיועדים לירידות מבוקרות, הוסיפה רעשים וחוסר נוחות, ולכן מצב זה בוטל במהרה והפורסטר המשיך לשייט בקלילות. בשבילי נחל ציפורי נתקלנו בחסימות מוסדרות שלא היו מוכרות, ולכן חיפשנו מעקפים בשבילים שמצאנו במהרה. גם כאן הוכיח הפורסטר את עצמו, כשותף נאמן ובטוח לנסיעת שבילים, ואני מתקשה לחשוב על רכב 4X4 רך (רך = ללא הילוך כח) שהייתי נותן בו אמון כמו בפורסטר באותם שבילים. ובסוף אני חייב לציין שלא גירדנו את מעטפת הביצועים של הפורסטר. הוא היה מצוין ונותר כזה.
עוד הוכחה לאבולוציה המצוינת שהפורסטר עובר היא עבודת המתלים המצוינת שלו. במבחן 'פסי האטה' הפורסטר הציג יכולת ספיגה מהטובות ביותר, ללא זעזועים או חבטות בתא הנוסעים. בכביש מהיר היה הפורסטר יציב ומרוסן והציג בנוסף לכל מעלותיו גם אחיזת כביש משובחת. אותה יכולת שיכוך מעולה המשיכה גם כשהפורסטר עזב את הכביש הסלול וירד לשטח.
בעולם שעובר להיברידי / פלאג אין / חשמלי, הנעת הפורסטר באמצעות מנוע 2.5 ליטר עלולה לגרום לגרינפיס לצאת בקמפיין נגדכם. צריכת הדלק הרשמית של הפורסטר עומדת על 8 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 12 ק"מ לליטר. בפועל, צריכת הדלק בכל ימי המבחן יחד עמדה על כ 9.5 ליטר ל 100 ק"מ, מעט מעל 10 ק"מ לליטר.
בהיבטי בטיחות הפורסטר מצויד במערכת ה eyeshight המצוינת של סובארו, והוא עם מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות, ובהתאמה מקבל ציון איבזור בטיחות 5 . במבחני הריסוק של ה EuroNcap שנערכו לדגם 2019, קיבל הפורסטר ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. הדגם הנוכחי לא נבחן עדיין, ויש לזכור שבמקביל לתוספת אביזרי הבטיחות, גם מבנה המבחן ומרכיביו מתעדכנים.
הפורסטר משווק כאמור בארבע גירסאות. החל מגירסת הכניסה 'פרימיום' במחיר של 206.0 אש"ח, רכב המבחן ברמת גימור 'ספורט' עולה 219.0 אש"ח, דגם הלימיטד עולה 235.0 אש"ח, ודגם הלימיטד פלוס עולה 250.0 אש"ח.
תחרות:
אם ב'תחרות' אנחנו מתכוונים לקרוסאובר מרווח למשפחה עם יכולות שטח במחיר שבין 200.0 ל 250.0 אש"ח – אז אין. פשוט ככה. יש טענה כי הג'אקו 7 בגירסת ה 4X4 יציג יכולות שטח מעניינות, ויעלה כ 200.0 אש"ח, טרם בחנתי אותו בכלל וכמובן שלא בשטח.
מהצד השני של טווח המחירים ממתין לו הרקסטון של KGM, רכב שבעה מקומות, מנוע דיזל ויכולות שטח אמיתיות וטובות יותר מאשר של הפורסטר בזכות הילוך כח. מחירו של הרקסטון 4X4 מתחיל ב 260.0 אש"ח.
ציון מסכם:
סובארו פורסטר 2024 ספורט | |
נוחות | 5 |
דינמיות | 4 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 3.5 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4.5 |
תמורה למחיר VFM | 4.5 |
ממוצע | 4.3 |
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ניסאן אקסטרייליחזקאל 29/08/2024 19:17הגב לתגובה זו1 2ולמרות שהניסאן (ההיברידי) צרכן דלק (יחסית לניסאן הדיזל הקודם), הוא צורך הרבה פחות מהסובארו והרבה יותר פרקטי ממנו לטעמי, גם בשטח. הסובארו נבלה ענתיקה.סגור
-
האקסטרייל 4X4 מתחיל מ 240, תכלס לא ממש נחשב שטח, רך מדי (ל"ת)אוהד 30/08/2024 23:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.שיפור ניכר בכל התחומיםאמנון 29/08/2024 18:54הגב לתגובה זו1 1שטח חלונות גדול שמאפשר שדה ראיה החוצה שאין באף רכב. גם החוליה החלשה בדמות מערכת מולטימדיה גרועה בדגם הקודם, שופרה.סגור