MG4 X-Power - הכי הרבה כוח לשקל שלכם. האם זה יותר מדי כח?
הדבר היחיד שמפריד בין נהג ממוצע ובין רכב עם כמויות כח שהיו בעבר שמורות לרכבי ספורט קיצוניים זה 174.0 אש"ח, שהם בהישג יד של כמעט כל רוכש רכב חדש. היבואן שמודע לקיצוניות הזו מעניק קורס נהיגה לכל רוכש.
יתרונות: ביצועים, ביצועים, מחיר. חסרונות: טווח, אין הלימה בין כמויות הכח לבין התנהגות השלדה והמתלים.
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
אחרי המבחן ל X-Range, הגיע הזמן לדבר האמיתי ה X-Power.
ה X-Power מביאה בשורה אמיתית בדמות ביצועי על ברכב שעולה 173,888 ₪. השאלה היא האם לביצועים יש גם גיבוי בתחום המתלים והשלדה, ומה הטווח האמיתי כשנוהגים ברכב כמו שניתן באמת.
אני מוותר על תיאור העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב. הוא זהה לזה של ה X-Range רק שכאן ב X-Power הריפודים נעימים יותר ומפנקים יותר עם אלקנטרה משולב עם עור. המושב היה לי יותר נוח מאשר זה שהיה ב X-Range או שפשוט התרגלתי לתנוחת הנהיגה.
גם כאן, אותו ממשק משתמש לא מבריק, רק שכאן עוד היו יותר גליצ'ים של הממשק, לרבות חוסר תפקוד מוחלט כאשר הרכב עמד בחוץ חשוף לשמש החמה של יולי, והמסך התחמם וסגר את עצמו. למחרת בבוקר הכל תפקד כרגיל. עוד תפקוד מוזר היה השילוב האוטומטי של התיקון סטייה מנתיב בכל פעם שהפעלתי את הקרוז קונטרול. לא הצלחתי להפעיל את בקרת השיוט בו זמנית עם ניטרול של תיקון הסטייה מנתיב.
מטעמי הפחתת משקל, קיבל ה X-Power את ה סוללה הקטנה בהיצע בקיבולת 64Kwh, וטווח מוצהר של 385 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 140Kw.
על ההנעה שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ. התאוצה הרשמית מ0 ל 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. רכב שמאיץ ככה צריך גם יכולת לבלום היטב, וה X-Power מצויידת בהתאם בבלמי דיסק מאווררים גם מקדימה וגם מאחורה.
נהיגה עם ה X-Power ואני מוצא את עצמי בודק את אותן 3.8 שניות בכל פעם מחדש. המרשים הוא שהתאוצה החזקה לא נעצרת ב 100 קמ"ש אלא ממשיכה עוד ועוד, ככל שהכביש והתנאים מאפשרים.
מהר מאוד מתגלה פער בין היכולות התאוצה הגבוהות של ה X-Power, והאחיזה הגבוהה שהיא מספקת לבין חדוות הנהיגה והכיף הטהור של נהיגה ברכב כזה. המכונית חזקה מאוד, מהירה מאוד ובעלת אחיזת כביש טובה. עם זאת היא מרגישה מעט מלאכותית ופחות מתקשרת.
נהיגה מהירה עם ה X-Powerמרמת השרון בואכה ערד דרך של 147 ק"מ, מכלה למעלה מ 50% מהסוללה, כשהאשמה היא כמובן בסגנון הנסיעה ובמהירות. טעינה מהירה בעמדה של אפקון, ואני מפנה את החרטום הירקרק של ה X-Power לכבישים עבורם באמת עשיתי את הדרך. כביש 31 מערד לכיוון ים המלח, פניה ימינה לכביש 258 עד כביש 25, ופניה ימינה לכיוון דימונה. פונים שמאלה בכביש 206 עד כביש 225 (חולות צבעוניים) למי שמכיר. הרבה כבישים יחסית טובים, מעט תנועה.
ה X-Power מהירה מאוד, אבל פחות מרגשת. חזקה מאוד בפניות, אוחזת היטב, יוצאת מהפניות כמו מיירט של כיפת ברזל, והכל בשקט מופתי. יש מי שזה מתאים לו.
הנהיגה אגרסיבית מאוד, ובהתאם צריכת החשמל מתייצבת על כ 23Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא אותנו לטווח ריאלי של פחות מ 300 ק"מ. עם זאת, חשוב לומר, לא היה בנהיגה הזו שום דבר 'רגיל' או יומיומי.
גם כאן, בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
המחיר של ה X-Power עומד על 173,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2888 ₪.
תחרות:
- יונדאי I20N – ההוט האצ' המופלאה של יונדאי, שהייבוא שלה יופסק, עם מנוע טורבו בנזין, התנהגות כביש מושלמת, גיר ידני וכמויות כיף שלא נגמרות במחיר של 183.0 אש"ח
- MG4 X-Range – האחות של ה X-Power עם טווח גדול משמעותית, לא חלשה בכלל עם ביצועים מצויינים, ותשאיר לכם כ 10.0 אש"ח בכיס.
ציון מסכם:
MG4 X-Power | |
נוחות | 3.5 |
דינמיות | 4.5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי | 3.5 |
איבזור | 4 |
בטיחות | 5 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 5 |
ממוצע | 4.2 |
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה