ג'אקו 7 אדוונצ'ר 4X4 - מכוון גבוה, האם יכול להתחרות באריות הסגמנט?

הג'אקו 7 אדוונצ'ר 4X4 מבקש להתחרות באריות הקבוצה דוגמת יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 על הכביש מצד אחד, ובסובארו פורסטר וקרוסטרק בשטח.

יתרונות - איבזור, יכולות שטח, עיצוב. חסרונות - ממשק משתמש, נוחות, העדר מבחן ריסוק. 

ציון כולל 3.9 בסולם פולס

 | 
telegram
(1)

אין הרבה מבחנים שאני מסיים 48 שעות עם הרכב עם תחושת החמצה. תחושה שלא באמת הצלחתי לזקק חלק מהתכונות החשובות שמאפיינות את הרכב. אבל זה קרה עם הג'אקו 7, הקרוסאובר החדש שמייבאת קבוצת כלמוביל לישראל. על הסיבות לתחושת ההחמצה, בהמשך.

הג'אקו 7 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV המיובא לישראל על ידי קבוצת כלמוביל. המותג ג'אקו (יחד עם מותג אומודה) הם שני מותגים של צ'רי הסינית, ואמורים להתחרות בסגמנט היותר איכותי ויקר של היצרן הסיני, שאת כלי הרכב שלו אנחנו מכירים היטב כמו הצ'רי טיגו 7 או הטיגו 8 המיובאים על ידי פריסבי (לשעבר קרסו) בהצלחה לא מבוטלת.

ג'אקו 7 הוא הסנונית הראשונה מבין שלל דגמים של שני המותגים שיגיעו לישראל, ובהקשר הזה היה מאוד מעניין לבחון את הג'אקו 7 בלי הנחות. רוצה להתמודד עם טוסון / ספורטאז' / 3008 – אז בלי הנחות. תתמודד.

עיצוב ונוכחות

העיצוב החיצוני של הג'אקו 7 בהחלט מובחן וייחודי. בחזית הרכב גריל גדול ובולט, עם לא פחות מ 20 פסים אנכיים שחוצים את כל חזית הרכב מלמעלה עד השליש התחתון של הפגוש הקדמי. אי אפשר שלא לבהות או לתהות. לדבי מעצבי הג'אקו 7 הגריל אמור להזכיר לכם מפל מים. סיימנו עם הגריל, כי יתר הרכב נאה מאוד, עדין, ומזכיר מאוד את העיצובים החדשים של ריינג'רובר ולא בכדי. (המהנדס הראשי של ג'אקו, פיטר מטקין, עבד בלנדרובר, והמעצב הראשי הכריס רודס הגיע מג'נרל מוטורס ומרצדס). יחידות התאורה הראשיות צרות, משובצות מלבני לד בצורת לוח שח-מט. משני צידי הפגוש באמצע הגובה פנסי הדרך הראשיים ופנסי ערפל רבועים ומותקנים בתוך גומחות ייעודיות בפגוש. מבט על צידי הרכב ממש עלולים לחשבו שעומד לפניכם אחד מדגמי לנדרובר עם קווים נקיים מאוד ועדינים, שממשיכים גם אל חלקו האחורי של הג'אקו 7. סה"כ, למעט הגריל המוגזם מאוד לטעמי הג'אקו 7 הוא קרוסאובר נאה מאוד ומשדר סוג של יוקרה עדינה ולא מוחצנת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פנים הרכב שונה ונאה. משחק בין חדשנות למסורתיות, ולפעמים מעט יותר מדי. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 10.25'' עם תצוגה נקיה וברורה של מהירות וסל"ד. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 14.8'' (ברכב המבחן ברמת הגימור אדוונצ'ר, בשני הדגמים האחרים המסך בגודל 13.2''). התפעול אינטואיטיבי, אבל הממשק עצמו לא טוב ורצוי עדכון תוכנה במהרה. מושב הנהג נוח, חשמלי מלא, וההתמקמות מול ההגה המתכוונן מהירה וקלה. העיצוב לעיתים מתאמץ מדי, ונראה שהוא משתדל להראות כמה שיותר יכולת. לדוגמא עיצוב הדיפון של הדלתות. הפסקתי לספור כמה חומרים שונים יש + פס לתאורת אווירה + פלסטיקה עם 'תריסים' + פלסטיקה כסופה + ברגים חשופים (מקסים לטעמי כחלק מהעיצוב). אני לא מבין למה כל העומס הזה. תבחרו שניים או שלושה פריטים מובילים ואיתם תעצבו את הדלת. זה לא שהעיצוב לא נאה, הוא בסדר גמור, הוא רק מתאמץ מדי לטעמי והיה יכול להיות הרבה יותר נקי.

מתחת למסך המולטימדיה, בקונסולה הראשית, משטח טעינה אלחוטי מאוורר, מקום נדיב לכוסות / בקבוקים, ומוט הילוכים שגם הוא מרגיש לי מתאמץ מדי להיות מיוחד. עוד תמצאו בגירסה הזו של הג'אקו 7 זה את בורר מצבי הנהיגה. שלושה מצבים ברמות הגימור הבסיסיות ו 7 מצבים באדוונצ'ר. רכב המבחן ברמת גימור אדוונצ'ר בעל הנעה כפולה 4X4, ומאפשר בחירה בין מספר מצבי נהיגת שטח.

המרווח מאחור טוב וראוי בהתאם לרכב מסגמנט C-Suv עם בסיס גלגלים של 2.672 מ', והאורך הכולל 4.5 מטר. 

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 147 כ"ס ו 28.4 קג"מ, תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שבעה הילוכים. 

נסיעה ונוחות

עם תחילת הנסיעה מתחילות לעלות תובנות. ראשית תיבת ההילוכים מקבל ציון בסדר. היא מעט עצלה בנהיגה רגועה ושגרתית, ומתעוררת לחיים רק עם לחיצה אגרסיבית יותר על דוושת התאוצה. ההססנות שלה פוגמת בזריזות של הרכב, שוב בעיקר בנסיעה רגועה ומתונה בה אתה לעיתים מבקש להאיץ לעיתים יותר מהר ולעיתים פחות, וזאת בלי להצמיד את דוושת הגז לרצפת הרכב.

גם עבודת המתלים אינה מושלמת. המתלים אינם קשיחים מצד אחד, אולם נסיעה על כביש שש עם נוסע קפדן במושב האחורי הביאה לסדרת תלונות של 'אני מרגיש יותר מדי רעידות ולא נעים לי', והוא אכן צודק. משהו במתלים העביר הרבה יותר מדי מידה על כל גבשושית מזערית בכביש, דבר שמתלים טובים חייבים להעלים ולספק נסיעה מהירה וחלקה. התאוצות של הג'אקו איטיות משהו, עם 12 שניות מ 0 ל 100 זה נתון שמזמן לא ראינו ברכב שעולה את הסכומים האלה, ולא מדובר בטעות. אכן לוקח לרכב כ 12 שניות להגיע למספר הקסם. גם תאוצות הביניים איטיות משהו, ומעט מאכזבות.

אחיזת הכביש של הג'אקו 7 טובה והוא לא מאבד את עצמו לדעת תחת לחץ, עם זאת הוא גם לא ממש נהנה להיות תחת עומס בכבישים מפותלים. משהו בחרטום הרכב לא תמיד יודע ומבין מה הוא צריך לעשות עם כל העומס הזה. כאן ראוי לציין כי מדובר בעומס אמיתי, לא כזה שנהג מן הישוב יבצע, ירגיש או יקח אליו את הרכב. צריך לקרוא את הביקורת הזו בקונטקסט של נהיגה מאוד מאתגרת את הרכב, ולא נהיגה שגרתית.

כאן גם בא לידי ביטוי הממשק הלא מוצלח של הרכב, לדוגמא ביטול תיקון סטייה מנתיב. בשלהי 2024 אני מצפה מיצרנים לספק כפתור נגיש לביטול ההתערבות של ההגה בנהיגה (וגם כפתור לביטול ה Stop & Start). אבל בג'אקו 7 זה התהליך על מנת לבטל כל התערבות של הרכב בהגה – ראשית יש לגלול מעט את תחתית המסל למעלה כדי שיפתח תפריט הרכב. אח"כ ללחוץ על האייקון של מכונית. אח"כ על 'סיוע בנהיגה'. עכשיו צריך לגלול את המסך למטה, עד שמגיעים לתפריט של בקרות הסטיה. כאן יש שלוש בקרות נפרדות שצריך לבטל, וכל לחיצה מבקשת בסוף 'אתה בטוח שאתה רוצה לבטל ?' ואתה צריך ללחוץ 'אישור'. כל זה מבוצע במסך הראשי של הרכב. קשה לי להסביר כמה זה רע, כמה זה מסיח את תשומת הלב של הנהג מהכביש, וכמה זה חייב תיקון ועידכון מיידי.

מבחן השטח

לג'אקו הבטחה ליכולות שטח בדמות הנעה כפולה, והצהרות של רכישת ידע מחברת לנדרובר. בהשקת הדגם סיפרו אנשי כלמוביל בשקט ולא לציטוט כי הם בחנו את הרכב מול המתחרים והוא הפתיע מאוד. כאן באה לידי ביטוי תחושת ההחמצה שהיתה לי במבחן של הרכב, מפני שמפאת לוחות זמנים, לא התאפשר לי לבחון אותו כמו שאני באמת רוצה. עם זאת, סיבוב קצר לפני שקיעה ביער בן שמן, הניב הרבה תובנות. גם בגלל העדר הילוך כח, וגם עקב מהלכי מתלה מצומצמים של הרכב, נדרשת מערכת בקרת משיכה טובה שתוכל לחפות על שני החסרונות. המערכת שמותקנת בג'אקו 7 נכנסת לפעולה לאט מדי, ומאוחר מדי. החשיבות של כניסה מוקדמת לפעולה היא על מנת לשמור על רציפות תנועה, וזה לא קורה. הרכב מגיע למכשול, נעצר עקב העדר אחיזה או הנפת גלגל, ואז נכנסת המערכת לפעולה מהוססת למדי, ורק אחרי שהנהג מתעקש, היא מצליחה לייצר את התנועה ההכרחית. עכשיו תבינו, זה דבר שקורה בשברירי שניות, אבל למי שמורגל בנהיגת שטח ההשתהות הזו היא מוחשית. על אף האמור, הרכב הגיע למצבים שאף קרוסאובר שלא קוראים לו סובארו או דאסטר 4X4 לא היה מתקרב אליהם, ורק היותי לבד ברכב וללא רכב מלווה מנעה ממני להמשיך לאתגר את הג'אקו, ומכאן תחושת ההחמצה. לרכב יש עוד יכולות שטח שלא גיליתי.

נהיגת שבילים מהירה היתה כיף גדול בעיקר לי, לג'אקו 7 פחות, אבל לזכותו יאמר שהוא בכלל לא התלונן, אלא היתה תחושה שהוא שמח קצת לשחרר את הסוסים בטבע.

צריכת הדלק הרשמית של הג'אקו עומדת על 8 ליטר ל 100 ק"מ בגירסת האדוונצ'ר, כלומר כ 12.5 ק"מ לליטר. בפועל בנהיגה רגילה עבר הגא'קו 11.5 ק"מ לליטר ואילו בנהיגה הכי חסכונית שאפשר (שאינה על מובילית) הצלחתי לסחוט מהרכב 16.9 ק"מ לליטר.

לג'אקו 7 יש את מרבית אביזרי הבטיחות, והוא מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות, אולם הוא טרם נבחן על ידי ה EuroNcap.

הג'אקו 7 משווק בשלוש רמות גימור, שלושתן עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. דגם האקזקיוטיב עולה 170.0 אש"ח, בטיטניום שמוסיף עליו איבזור כבר עולה 179.0 אש"ח ואילו רכב המבחן עם הנעה כפולה עולה 200.0 אש"ח.

הסיכום הוא חיובי. יש דברים שצריך להתרגל אליהם כמו הגריל הקדמי, ולקבל את יתר עיצוב הרכב שהוא נאה מאוד ומרשים. הרכב מאובזר כבר בגירסת הכניסה, ועם הנעה כפולה יש לו טוויסט מעניין.

הג'אקו 7 נכנס לסגמנט עם התחרות הכי קשה עם מתחרים דומיננטיים כמו יונדאי טוסון (185.0 אש"ח), קיה ספורטאז' (180.0 אש"ח), ניסאן קשקאי (177.0 אש"ח) וגם מיצובישי אקךיפס קרוס (162.0 אש"ח) והאח התאום למחצה הצ'רי טיגו 7 (160.0 אש"ח), ובקרוב גם הפיג'ו 3008 החדשה שתעלה בסביבות 180.0 אש"ח.

ציונים מסכמים:
 

ג'אקו 7 אדוונצ'ר
נוחות3.5
דינמיות4
צריכת דלק / טווח חשמלי3.5
איבזור4.5
בטיחות*4
עיצוב4
תמורה למחיר VFM4
ממוצע3.9
 
* איבוד הניקוד בגלל העדר EuroNcap

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד עיתונאי שעובד אצל היבואנים
    חלאס 09/09/2024 18:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה רע, זה רע, זה רע. והסיכום? הוא חיובי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות